25 באפריל 2024 2:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עוגת קוגלהוף תפוזים בציפוי ריבת חלב

 

??????????

הקמח התופח החדש של שטיבל, שטיבל 13 המתין לי יותר מדי ימים ליד ממרח ריבת החלב של "מיה" האמת אני רציתי להכין רולדה עם קרם ריבת חלב או אלפחורס אבל אישתי אמרה שצריך לעשות משהו עם התפוזים….

 

המתכון מבוסס קארין גורן

3 ביצים גדולות

1.5 כוס סוכר

1 כוס שמן קנולה

חצי כוס מיץ תפוזים

כליפה מגורדת מתפוז

שקית סוכר וניל

כפית וניל

2.25 כוס קמח תופח

ממרח ריבת חלב בטעם שמנת או אחר

 

מה צריך? תבנית קוגלהוף

תרסיס שמן קנולה

 

ההכנה

מערבלים במקצפה את הביצים והסוכר, מוסיפים את השמן ומקציפים לתערובת אחידה. מוסיפים את סוכר הווניל ותמצית הווניל מערבלים ואז מוסיפים את מיץ התפוזים וגרידת התפוז.

מוסיפים את הקמח ומערבלים לתערובת אחידה

מרססים את תבנית הקוגלהוף ויוצקים את התערובת פנימה, אני הכנסתי צימוקים שצללו לתחתית…

אופים בחום 160 מעלות 45-50 דקות ולפי בדיקת קיסם מכבים ומצננים

בזהירות מחלצים את העוגה מהתבנית

מורחים את החלק העליון ברבת חלב, כמה שתמרחו יותר ככה תלקקו את האצבעות

 img_20161209_175446a

??????????

מידע על ריבת בחלב של מיה

??????????

לקראת חג החנוכה, מציגה יצרנית המזון הישראלית "מיה" קולקציית ריבות חלב בטעמים נפלאים- ריבת חלב, ריבת חלב בטעם שמנת וריבת חלב בטעם שוקולד. ייחודן של ריבות החלב של "מיה" הוא בחומר הגלם המעולה- הריבות עשויות מחלב ניגר ישראלי אמיתי, בניגוד לרוב ריבות החלב המשווקות בישראל, העשויות מאבקות חלב או תחליפי חלב. חומר גלם משובח זה, מבטיח איכות גבוהה, מרקם מעולה וטעם דרום אמריקאי מקורי ונפלא. תהליך ייצור ריבות החלב של "מיה" , נעשה בצורה קלאסית שיובאה יישר מארץ המקור של ריבת החלב – ארגנטינה.

בישראל, ריבת החלב תופסת מקום של כבוד בחג החנוכה ונחשבת למילוי הסופגנייה האהוב ביותר אחרי ריבת תות. לקראת חנוכה עולה צריכת ריבת החלב בחודשים נובמבר-דצמבר בכ-40 אחוזים בממוצע. ניתן למלא בהן סופגניות שימלאו את הבית בניחוח ואווירת חג, למרוח על לביבות, ספינג' ועוד..

ריבת חלב (במקור בספרדית Dulce de leche ) הינה ממרח מתוק הנוצר על ידי הרתחה של סוכר וחלב. ריבת החלב הייתה מרכיב חשוב בממתקים ובקינוחים פופולריים גם בקולומביה, פרגוואי, צ'ילה, פרו וברזיל. המאכל המזוהה ביותר עם ריבת חלב הוא עוגיות ארגנטינאיות בשם אלפחורס, העשויות כמעין כריך של שתי עוגיות וביניהן ריבת חלב.

ריבת החלב של "מיה" מגיעה ב-3 טעמים: קלאסי, שמנת ושוקולד. מדובר ב-3 ממרחים מושלמים למריחה על לחם, עוגות, עוגיות וקינוחים העשויים מחלב ניגר אמיתי, עשירים בסידן וללא צבעי מאכל. ניתנים להשיג בגביע 400 גר'. כשר חלבי – בהשגחת בד"צ העדה החרדית ירושלים. מידע על אלרגנים: מכיל חלב. מיוצר בסביבה חופשית מגלוטן.

ניתן להשיג במחיר: 10.90 ₪ – 12.90 ₪

 

 

שתפו את הפוסט!