20 באפריל 2024 17:53
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על תערוכת מבשלים

 

 

 

זה הולך להיות ע נ ק ! ! !

 

תערוכת "מבשלים"  הינה התערוכה הראשונה בישראל לחובבי הבישול והאפייה.

ויש כאלה, בישראל, למעלה מ – 500,000 איש ואשה. ברחבי העולם קוראים להם "פודיס" ומה שמשותף לכולם זה האהבה לבישול (ובטח גם לאוכל). ה"פודיס" באים מכל שכבות האוכלוסייה. גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, עשירים ופחות עשירים. הם אוהבים להוציא כסף על הסירים, המחבתות, סכיני השף, הגדג'טים הרבים ועוד. הם קונים ספרים, הם נכנסים לאינטרנט, מורידים מתכונים, כותבים מתכונים, הם מבשלים לחברים, למשפחה….

ובשנים האחרונות נכנסו לטרנד גם הגברים!!! הם פלשו למטבח ומאז שהם שם הם קונים תנורים, מחליפים את המטבח ומשקיעים את מירב כספם בתחביב המדהים.

חלק מהם ייסעו לצפון כדי לקנות את הגבינה המיוחדת שעושה להם המחלבה הקטנה שם ואחרים ירדו דרומה בשביל פח שמן זית מזן מיוחד מהמסיק האחרון.

 

ועכשיו, בפעם הראשונה, ה"פודיס" מוזמנים לאירוע קולינרי מדהים שיימשך שלושה ימים, מהבוקר עד הלילה. הם ימצאו שם את מיטב החברות אשר יציגו בפניהם את החידושים האחרונים במטבח: תנורי הבישול והאפייה, המקררים והמקפיאים, מוצרי החשמל הקטנים, מערבלי המזון, הסירים, המחבתות, הסכינים והאבזרים, שיטות האחסון במטבח וכמובן מוצרי המזון האיכותיים שבלעדיהם אי אפשר לבשל ולאפות: שמן הזית, הרוטבים, התבלינים, הגבינות, היין, הטחינה, הפסטה, הלחמים, הקפה, התה ומה לא?

 

 

מי השפים שנפגוש שם? הרשימה גדולה ובטח שכחתי מישהו:

צחי בוקששתר, ערן שוורצברד, איל לביא, תומר כבירי, רן שגיא, יאיר פיינברג, אורי שפט, אסטלה, בועז צעירי, טל צפריר, יריב מלילי, רן ראש , מישי בלוג, מיכה גינטר, אבי שטייניץ , ירון וינקלר, תמר כהן-צדק, נלי קרפנר,

 

אז בואו נתחיל את הביקור !

 

כבר על ההתחלה, עוד לפני שנכנסנו לתערוכה מעניקה לנו דיילת חייכנית את חוברת הקופונים והמבצעים של התערוכה. אנחנו פותחים את החוברת ומוצאים בה עשרות מבצעים של החברות המציגות, הזדמנות כזאת לא חוזרת כל יום, איפה מתחילים?

 

דלפק ענק של המגזין "על השולחן" מציע לנו מנוי שנתי במחיר מוזל. מצד שמאל נפתח לעיננו "בית הקפה התפוזי" של תפוז אנשים. ממולנו הכניסה לאולם התערוכה הראשון. אנחנו פוסעים פנימה. מסביבנו עשרות תצוגות מדהימות: תנורי בישול, כיריים, מקררים ומקפיאים, מחבתות, סירים, סכינים, מכונות קפה – כל מה שצריך למטבח. חברת רגבה מציגה קונספט חדש מיוחד "לפודיס"  – ככה נראה המטבח של מחר, שווה לשים אותו בסלון!  א. ברפמן מציג תנורי בישול מרהיבים, איזה עיצוב! השף של חברת לובלינסקי כבר עובד שעות נוספות, חותך עם סכין שף מדהים כל מה שרק אפשר. מערבל המזון החדש של בוש מדגים לנו איך הוא חותך כל דבר לקוביות ואצל האחים שרון מציעים לנו מחבתות וסירים קרמיים צבעוניים במחירי מבצע. קופי טים מציע לנו כוס אספרסו שרק עכשיו יצאה ממכונת קפה מעוצבת שכולנו רוצים לראות על השיש אצלנו במטבח…

 

ובאמצע כל השמחה והרעש עומד לו לתפארת אולם הסדנאות של התערוכה. 15 "פודיס" יושבים במתחם והשף התורן מעביר להם עוד סדנה מדהימה. זו חוויה מיוחדת לראות את זה קורה ממש מול העיניים שלנו.

 

אנחנו ממשיכים הלאה לא לפני שנותנים מבט בלוח ההרצאות. איזה כיף, בעוד שעה וחצי יש הרצאה מעניינת על לחם פראי – שיטה להכנת לחמים בבית בקלי קלותללא לישה ובקדירת ברזל, אנחנו מסתכלים על השעון ומחליטים לחזור להרצאה. נבוא בזמן כי מספר המקומות מוגבל.

 

האולם נראה מדהים, איזה חוויה, כולם עובדים, מדגימים, מדברים, טועמים…

 

מולנו נמצא שוק "טוסקנה הקטנה" פשוט תאווה לעיניים! עשרות תצוגות קטנות מעוצבות בסגנון של שוק אירופאי כפרי. ומה שמציעים לנו שם! פטריות, שמן זית, תה, רטבים משובחים, פסטה, מכשירי חשמל לאוכל בריא, גבינות צאן מיוחדות, קוויאר מאצות ים, עוגות בוטיק בעיצוב מיוחד, אגוזיות ועוד הרבה דברים טעימים….

ולכל מי שמתעניין בבישול אירופאי קלאסי ובשווקים השונים בחו"ל – דוכן סטימצקי ממול ישמח להציג בפניכם את מיטב הספרות בנושא.

 

ביציאה מהאולם מחכה לנו יחידות הבר-ב-קיו המעוצבות של כרמל דיירקט ומיד אחריהם מתחם המגזינים. מאות כותרים של בישול ואפייה, אשר הובאו במיוחד מחו"ל לתערוכה, מוצעים לנו כאן בפעם הראשונה ולידם מגזיני הבישול  הישראלים.

 

 אנחנו ממשיכים אל האולם השני. זהו אוהל תערוכות מדהים שהוקם ממש לקראת התערוכה. אנחנו פוסעים לתוך האולם האליפטי ונופלים ישר על הבמה המרכזית. השף הקנדי/ספרדי, אורח התערוכה, ג'ורדי ארטל בדיוק נמצא על הבמה ומעביר לנו הדגמה מדהימה – איך מכינים מנת דגים כשרה א-לה- סטייל ברצלונה. מיכל אנסקי לא עוזבת אותו לרגע ומוסיפה הומור לאווירה המחשמלת. המצלמות של ערוץ האוכל לא מפסיקות לצלם והקהל יושב/עומד סביב הבמה ובולע כל מה שקורה עליה…

 

מול לבמה עומד השף מנה שטרום ומבשל בסיר של חברת מילניום מאכלי פסטה איטלקיים אורגינליים מבית טומין. לידם ניצבת התצוגה הצבעונית המרשימה של חברת ספייסס. יעד פרזול מציגה לנו את שיטות האחסון החדשות של המאה העשרים ואחד. לא יאומן, כל הסופר נכנס בארון אחד!

 

הטרמומיקס של השף יאיר פיינברג עובד שעות נוספות ולא מתעייף וחברת נספרסו מציגה לנו את הדגמים המעוצבים החדשים של מכונות הקפה הביתיות. קשה לבחור לנו לבחור, אנחנו רוצים את כולן!

ג'וליה מטחינת אל-ארז ניצבת בביתן שלה ופניה אומרות הכל: בלי טעימה של הטחינה שלי אי אפשר לעבור…, לידה מציע האני ג'השאן את שמן הזית שמשפחתו מייצרת בגליל מעל 150 שנה. היום במבצע מיוחד. חובה לקנות.

 

וכן, כאן מתחילה ההתרגשות האמיתית – מתחם היין של התערוכה. יקבי טפרברג ובנימינה מציעים כאן יינות חדשים ומולם יקבי הבוטיק וילהלמה, אלכסנדר ואחרים. דוכן הספרים של סטימצקי במתחם מציע לנו כותרים של עולם היין, פשוט מושלם.

 

אנחנו שומעים ברקע את מיכל אנסקי מכריזה על עלייתו בקרוב לבמה של השף צחי בוקששתר, אנחנו מחליטים להמשיך הלאה באולם הסואן ובתום הביקור לחזור לבמה המרכזית. מולנו ניצב המתחם הססגוני של לגעת באוכל: סכינים, תבלינים, גבינות, טחינה… איזה מבחר!!!

 

חוזרים לבמה המרכזית. צפוף ה אבל אנחנו לא מוותרים. את צחי לא רואים כל יום על הבמה!

 

חוזרים לאולם הראשון להרצאה וכבר מכינים תכנית איפה קונים מה כדי לא להיסחב עם הכל. זה הולך להיות כבד. את המשכורת של החודש הבא אנחנו הולכים לשרוף פה היום.

 

ביציאה אנחנו שואלים אם ניתן לחזור גם מחר. אנחנו מקבלים אישור מיוחד ויודעים שמחר נהיה פה שוב. זאת חוויה שאנחנו רוצים לחוות פעם נוספת והרי עוד יומיים "מבשלים" כבר תהיה מאחורינו ולמי יש סבלנות לחכות עד השנה הבאה….

 

 

שימו לב השיטה היא כמו בדיוטי פרי לא צריך לסחוב את הקניות על הגב. הכל יחכה לכם ארוז ביציאה

ואתם יודעים מה כרטיס באתר עולה כעת רק 30 ש"ח

אני רץ לשם

התערוכה לאוהבי הבישול והאפייה הסדנאות

14  16 באפריל2010 גניהתערוכה, ת”א

הבמה המרכזית

יום שעת התחלה שם השף המופע

יום

רביעי

14

באפריל

11:00 סטפן לייק, שמרית לחמים מעוצבים

12:00 בעז צאירי, סאקורה סושי – סוגים שונים

13:00 ג'ורדי ארטאל, ברצלונה אינטרפרטציה מודרנית למנות קטלאניות מסורתיות

14:00 בעז צאירי, סאקורה אצות – שמושים במטבח המודרני

15:00 בעז צאירי, סאקורה סושי – סוגים שונים

16:00 ג'ורדי ארטאל , ברצלונה אינטרפרטציה מודרנית למנות קטלאניות מסורתיות

17:00 ג'ורדי ארטאל , ברצלונה אינטרפרטציה מודרנית למנות קטלאניות מסורתיות

18:00

אביב משה ושאול בן אדרת מבשלים " "

back to back

20:00 צחי בוקששתר ארוע טעם לחיים

יום

חמישי

15

באפריל

11:00 סטפן לייק, שמרית לחמים מעוצבים

12:00 ג'ורדי ארטאל , ברצלונה אינטרפרטציה מודרנית למנות קטלאניות מסורתיות

13:00 ג'ורדי ארטאל , ברצלונה אינטרפרטציה מודרנית למנות קטלאניות מסורתיות

14:00 סטפן לייק, שמרית מאפי שמרים פיקנטיים

15:00 מאיר אדוני ויונתן דנון, כתית סביצ'ה – וריאציות על נושא

16:00 מאיר אדוני ומרב כלפון, כתית שוקולד – טקסטורות, צבעים, טעמים

17:00 סטפן לייק, שמרית עוגות שמרים אישיות

18:00 מאיר אדוני ויונתן דנון, כתית סביצ'ה – וריאציות על נושא

19:00 מאיר אדוני ומרב כלפון, כתית שוקולד – טקסטורות, צבעים, טעמים

20:00 הנס וגלית ברטלה מלמדים מתכוני אפייה

יום

שישי

16

באפריל

10:00 סטפן לייק, שמרית קליעת חלות מיוחדות

11:00 מרתון מערוך הזהב של "על השולחן"

12:00 מרתון מערוך הזהב של "על השולחן"

13:00 מרתון מערוך הזהב של "על השולחן"

14:00 סטפן לייק, שמרית קליעת חלות מיוחדות

המופעים על הבמה המרכזית פתוחים לקהל המבקרים

ארוע טעם לחיים – למוזמנים בלבד

יתכנו שינויים בתכנית

ואתם

שתפו את הפוסט!