19 באפריל 2024 10:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערק מצדה, כמו כל מה שמוכר כ מ"הביוקר" שווה יותר

 אז העלו את מחיר הערק,אז העלו…

 

אם יש בין הקוראים שלי מי שלא ראה את הצילום השמייח הזה של יוסי בוזנח עם המגש של הערק בשישקו זו ההזדמנות להבין כמה הערק עושה לבן אדם שמח.

האמת, אני אוהב אוזו, רקייה, מחייה, מסטיקא וערק

ערק הוא משקה אלכוהולי של המזרח התיכון, משמעותו זיעה כמו הטפטוף שמאפיין את המזקקות המפיקות ערק בדרך כל מענבים.

לא יודע אם אתם מכירים ויודעים ( בשביל זה אני כאן) ש בכפר מעיליא שבגליל המערבי מזקקים ערק משובח וכשר למהדרין בשיטה לבנונית ומסורתית. והטעם? פשוט נפלא. קיבלתי את הערק שלהם לטעימה וחוות דעת, "ערק מצדה", מזקקת בוטיק בכפר מעיליא שבגליל המערבי בבעלות האחים ג'ריס וודיע חדיד הוקמה לפני כשנתיים כדי לייצר ולזקק ערק משובח, איכותי ואותנטי, כזה שייצרו הלבנונים.

הערק הוא משקה צלול, הטפטוף שלו על זרעי אניס מיובשים, מעניק לו את הטעם האופייני ( יש מי שאוהבים כמוני ויש שלא).

אז טעמתי.. כוסית אחת לגמתי ועוד אחת שתיתי ולא הרגשתי תחושת חמרמורת (הנגאובר) , הערק שטעמתי היה מהסוג ג'בלנא 42% היה טעים מאוד ממש ערק לבנוני אורגינל, לא פלא שהוא מיוצר על ידי צד"לניק לשעבר בעל ידע וניסיון שהתאכזב מהערק הישראלי.

הערק ג'בלנא עובר זיקוק אחד, ישראלים מאוד אוהבים את הטעם שלו, הבעיה היא שהמדינה ייקרה את מחיר הערק ב יוני 2013  מה שעושה אותו מהביוקר אבל אותנו לא ישברו!

הערק במזקקת "מצדה" מיוצר על פי מיטב המסורת הלבנונית מענבים משובחים שנבחרו בקפידה ועוברים תהליך של ערבוב ידני, אחסון ל-21 יום, התססה ושלושה זיקוקים בדודי הזיקוק "קרקה" העשויים מנחושת. בזיקוק הראשון מתקבל הכוהל, ובזיקוקים הבאים מוסיפים את זרעי האניס מזן מיוחד ומשובח שיובאו מסוריה דרך ירדן שמקנים לו את טעמו הייחודי.

צילום: מג'די עסאף.

היום שתיתי ולגמתי סטרייט להרגיש את הטעם, בפעם הבאה נטעם עם קרח ומים , כך שהצבע "יתחלב" וילבין בגלל ההמסה של השמנים האתריים במים, החוזק שלו ירד ואולי יהיה ניתן ללגום יותר בלי לקבל חמרמורת, כמו אז אצל שישקו שאין לי מושג איך הגעתי לאוטו של נדיה…אבל היה לי שמח ומה הבנאדם צריך בחיים?

קיבלתי לטעימה גם בקבוק של ערק "לבנוני" , " כפרון"  משובח וחזק יותר, ערק כפרון ( ע"ש כפר סורי ששמעו יצא למרחוק בזכות מוניטין ייצור הערק) 50% כוהל 500 מ"ל (65-80 שקלים), שעבר שני זיקוקים וניחן בטעם לבנוני אסלי של  אניס חזק במיוחד, מי בא לטעימה?

שתפו את הפוסט!