18 באפריל 2024 17:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל היין ה-12 של יקבי יהודה

פסטיבל היין ה-12 של יקבי יהודה

השנה מתגייסים לשבירת שיא בהרמת הכוסית "לחיים" הגדולה ביותר!

 

 

המועצה האזורית מטה יהודה, עמותת התיירות ובעלי היקבים, מקיימים זו השנה ה-12 את פסטיבל היין של יקבי יהודה. בפסטיבל השנה הוחלט לראשונה על ידי ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, להזמין את הציבור הרחב ל"הרמת הכוסית הגדולה ביותר שנערכה בישראל", שתיערך ביום שישי ה-29 באוקטובר בשעה 11:00, במתחם "לילות כנען", בקיבוץ צרעה. הציבור מוזמן להגיע לתחנת הרכבת בבית שמש בשעה 10:00-11:00, שם ימתינו הסעות לאירוע בצרעה. הגעה להרמת הכוסית ברישום מראש בטלפון *8108.

 

פסטיבל היין ה-12 יחל ביום שישי ה-1 באוקטובר, ייערך כחודש שלם וישלב מגוון עצום של פעילויות לכל המשפחה, טעימות יין, סיורים, דריכת ענבים, מרוץ יקבים ועוד פעילויות רבות אחרות. האירוע המרכזי ייערך ביום חמישי ה-28 באוקטובר החל מהשעה 19:00, וביום שישי ה-29 באוקטובר החל מהשעה 10:00 במתחם "לילות כנען" בקיבוץ צרעה. באירוע זה ניתן יהיה לטעום ממיטב תוצרת היקבים, ליהנות ממופעים מוסיקליים ולטעום ממנות שנעשות ממיטב חומרי הגלם המייצגים את האזור.

 

כמו כן, השנה יושק לראשונה סיור היקבים "חנה, סע וטעם", שיתקיים במהלך חודש אוקטובר בכל יום שישי בשעה 10:00 ממתחם הרכבת בבית שמש וילווה על ידי מדריך מקצועי. האוטובוס יעבור בהרי יהודה, בתוך צמחיה ירוקה ובנופים מרהיבים, בליווי הסברים על ההיסטוריה והתרבות של האזור עוד מימי התנ"ך. חובבי היין יבקרו ב-3 יקבים שונים לטעימות והיכרות עם הייננים. תינתן אפשרות לרכוש יינות בוטיק ושמני זית מקומיים. הסיור יסתיים בשעה 13:00 ועלותו 50 ₪ ברישום מראש בטל': *8108.

 

דרך היין של מטה יהודה מציגה את חזונם של האנשים ואת האהבה לעשייה וליין. היקבים המשתתפים בפסטיבל: בן חנה, בר גיורא, משק יין הנס שטרנבך, טפרברג 1870, יהודה, כץ, כרמי יוסף, לה טרה פרומסה, לטרון, מוני, נבו, נחשון, סוסון ים, עגור, עמק האלה, ענתות, פלם, צובה, צפרירים, צרעה, קטלב, קלע דוד, קסטל, שורק ושריגים.

 

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון: "יקבי מטה יהודה הפכו במרוצת השנים לשם דבר בארץ ובעולם. דרך ארוכה ומלאת מהמורות חוו הייננים עד שהענף הפך למשגשג ואיכותי. המועצה האזורית מטה יהודה תמשיך לפעול על מנת שהעושים במלאכה, הכורמים והייננים, יקבלו את כל הסיוע הנדרש עד להפיכת האזור כולו לחבל היין הלאומי".

 

לדברי יוסי יתח, יושב ראש מועדון יקבי יהודה, "זהו אזור ייחודי ואיכותי לגידול ענבי יין בו עשו יינות גם בזמן הקדום, וכעת, בימינו, הוא זוכה לתקומה מחודשת. דרכי היין משמשות אבן שואבת לתיירות בכל ארצות העולם וגם אצלנו מתפתחת המגמה, כפי שמתבקש באזור בו מכינים יין עוד מתקופת המקרא". 

 

המועצה האזורית מטה יהודה ובעלי היקבים לקחו על עצמם לספר את הסיפור של האזור, ויצרו בשיתוף עמותת התיירות את פסטיבל היין החוגג 12 שנים להיווסדו. מטרת הפסטיבל – לייצר היכרות עם דרך היין החולשת על פני 4,000 דונם של כרמים ומתמזגת עם נוף מרהיב, היסטוריה, מסורת ותרבות.

 

 

 

 

למבקרים בפסטיבל היין מובטחת חוויה מלאה, עשירה ומלאת הרפתקאות ונמצאת רק 40 דקות נסיעה ממרכז הארץ. במהלך הפסטיבל ניתן להגיע אל היקבים השונים, לטעום מהיין מול הנוף עוצר הנשימה ולרכוש בקבוק יין היישר מהיינן ומהאנשים שייצרו אותו.

 

כל זאת  לצד מרוץ היקבים שייערך ביום שישי ה-22 באוקטובר, טיולים ופעילויות לכל המשפחה דוגמת: תערוכת הציורים "החברים של אבא" בכפר האמנים האקולוגי "ורטיגו", סיורים ביער הפסלים, יריד "אמנים מארחים" של אומני האלה, טעימות אוכל מקומי, דריכת ענבים בגתות עתיקות ועוד.

 

בנוסף לכך, בכל יקב הכינו פעילויות שונות וניתן להתעדכן בהן באתר הפסטיבל:

 http://touryoav-wine.org.il/   או באמצעות קשר ישיר עם היקבים.

 

 

 

 

מרכז מידע פסטיבל היין – 24 שעות ביממה – *8108

 

שתפו את הפוסט!