20 באפריל 2024 0:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונפי ביסטרו שף ים תיכוני חיפאי

 

 

קונפי היא מסעדה חדשה של השף גיא פרץ הידוע כ"שף המתלבש" וכשהוא מתלבש על העניינים הוא עושה זאת ביסודיות ושיטתיות. מדובר על מערכת משומנת ועתירת ידע וטכנולוגיה המקיפה פרויקטים רבים גדולים שאחת השיטות שדיברו אלי כמנהל איכות היא איסוף נתונים סטטיסטי, ניתוח הנתונים בישיבות תקופתיות והפקת לקחים לשיפור ושינוי.

 

בחודש דצמבר הייתי במסעדה עם כמה מחברי הבלוגרים כשהמסעדה הייתה חדשה לגמרי, היו  מנות טובות, היו פחות טובות והייתה בעיה מסוימת בבשרים. תמיד אני טוען שמסעדה חייבת מאה ימי חסד,

במיוחד מסעדה חדשה סובלת מאי יציבות לפעמים ויש תקלות. כאשר התקלות מקבלות פתרון הולם ומכובד, המסעדה תצליח. כעת משחזרתי נוכחתי והבנתי כיצד הנושאים טופלו וכסועד, ובטח כמבקר

הייתי מרוצה מאוד.

 

קונפי היא מסעדת ביסטרו ים תיכוני.המסעדה ממוקמת במלון קראון פלזה חיפה, היא משקיפה על נוף מרהיב. את התפריט בונה השף גיא פרץ על פי המסורת ארוכת הימים שלו והוא הקים לא מעט מסעדות והיה יועץ קולינרי לרבות מהמסעדות והרשתות.

 

גילוי נאות הייתי אורח המסעדה

 

פתחנו בלחם הבית ומטבלים, שום קונפי ( איך לא?) ריבת בצל מעולה, זיתים דפוקים ומטבוחה. לחם הבית מוגש כאן לכל סועד.

 

לבקשתי לגמנו שרדונה קסטל C-  השרדונה הטוב ביותר בארץ

 

מנה חדשה גלילית מסעדה היא סלט פריקי יש שם סלרי, בצל, שום ופטרוזיליה מוגש עם עגבניות  שרי קונפי.אני מאוד אוהב פריקי כתבשיל עם ציר בשר בנוסח של חוסאם, זה היה לי חידוש מרענן ומעניין.

 

החציל בטחינה " הנדוש " הוחלף לחציל אנדלוסי המונח על קרם אריסה ,פלפלים קלויים,כוסברה ,תחמיץ לימון, שמן זית וקרם לימונים כבושים. גם החציל עצמו היה מעולה. האריסה לא הייתה חריפה, החציל מונח עליה. השילוב טעים. ( 36 ₪ )

 

מנת קבב דג ים ( בס ) בקדירה, על מצע גרגרי חומוס, פלפלים חריפים, לימון כבוד הייתה טובה מאוד אפילו מעולה מורגש שחל שיפור במנה. מנה מומלצת לזוג והיא לא חריפה בכלל. ( 52 ₪ )

 

סלט העגבניות שרי, , פרוסות צנוניות ,חציל כבוש, לימונים כבושים ,בצל ירוק, פטרוזיליה ,פלפל חריף וסלרי קצוץ בלימון סחוט ושמן זית. היה קצת אנמי לטעמי. הייתי מוסיף לו יותר לימון ומלח. (  38 ₪ )

 

סיגר שקדי עגל, הסיגר הכפיל ושילש את ניפחו, בקושי טעמתי חצי סיגר, השותפה שלי לארוחה התלהבה וטרפה. הסיגר עשיר בשקדי עגל והוא מאוד טעים, למעשה זו אחת המנות הכי מבוקשות במסעדה על פי השף. המלית שקדי עגל קצוצים אריסה ,כוסברה ולימונים כבושים מונחים על קרם אריסה וטחינה לבנה מעניקה רגעי הנאה שאתה רוצה לעצום עיניים ולא מעייפות. ( 46 ₪ ) לכו על זה.

 

בזמן שהשותפה שלי לארוחה יצאה לעשן למדתי על השף ועל מדליות הזהב שהוא אסף במהלך הקריירה שלו בעולם ועל פועלו בתחום הקולינריה בארץ, מרשים.

 

אגב מנת פטה כבדי עוף ירדה מהתפריט לאחר שהובנה  בעיית המרירות הנובעת מצלייה על פי ההלכה.

 

מנות עיקריות

 

אסאדו עגל, זו מנה חדשה, הוא מוכן בצלייה ארוכה ברוטב ברביקיו מעושן צ'ילי ובצלי שאלוט. המנה הוגשה עם פריקי כתבשיל בציר בקר כמו שאני אוהב. המנה היא ממש שדרת צלעות צלויות , אמנם שומניות כפי שאסאדו מגיע אבל טעים מאוד. הבשר ממש נמס. ( 88 ₪ )

 

מנת הדואט ( טורנדו רוסיני ) השתנתה עקב הורדת כבד האווז. במקומה יש מנה חדשה נפלאה של דואט פילה בקר צלוי עם צלע טלה המנה מוגשת על מצע של קרם שורשים והציר של תאנים ויין אדום מצומצם  היה נפלא כל המנה היא חלומית וזוג בהחלט יכול להתחלק בה. ( 139 ₪ ).

 

חרב הקצבים הכילה נתחי נתח קצבים מעולה, עשוי מדויק רך לעיסה וטעים. מוגש עם קוביות צ'יפס קונפי וירקות צלויים בתנור. בהחלט מנה טעימה ומומלצת. ( 82 ₪ ) אל תתחלקו בה!

 

 

הקבב טלה המוגש על מצע חציל קלוי וטחינה, עבר שינוי והוא משופד על מקל קינמון על פי הנוסח הגלילי. הקבב היה טעים עשיר, עסיסי במידה הרצויה. בהחלט מנה שהייתי ממליץ עליה. ( 74 ₪ )

 

קינוחים, בעצם הגישו לנו מגש עליו הונחו מבחר קינוחים:

סיגר הפיצוחים ( הגיע חתוך) הידוע והטעים של שף גיא פרץ.

 

 סלסילות חלבה קדאיף פריכות במלית גלידת וניל צרפתי ,חלבה מוקצפת ,פיסטוק גרוס, טחינה גולמית וסילאן. מנה גוטה גוטה.

 

מיני פבלובה, סוף, סוף פבלובה… תחתית מרנג פריכה במלית קרם קוקו לופז תותים טריים ורוטב פירות יער חמצמצים.

 

טראפלס שוקולד בלגי , הללויה…

 

מיני סופלה אספרסו חם ,מרקיז שוקולד טעמתי מעט , היה עשוי כראוי, טעים עשיר מאוד בשוקולד.

 

ופרפה חלבה שהוגש בצנצנות קטנות וחמודות …

 

אנחנו רק דגמנו מהמנות. כל מנת קינוח עולה 34 ₪ וקשה לי להצביע על מה אני ממליץ, תבדקו אולי יש את הקומבינה שקיבלנו…לחץ ציבורי משפיע לפי ניתוח המשוב והשיפורים שחלו..

 

תודה והערכה לשף הראל נחום והצוות שלו שיודעים את המלאכה, השירות היה עשר וכן לשף הראשי תמיר יהודה שיחד כל החבורה הזאת לא רק יודעת את המלאכה אלא הם מצטיינים בה.

 

לא חייבים להיות חיפאים בשביל ליהנות מהמסעדה …..

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!