20 באפריל 2024 10:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" אמרתי לך " תערוכה חדשה בגלריית "חנקין" במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

 

 

 

 

אמרתי לך

 

קבוצת "חומר דרומי" מציגה:

11 עבודות אמנות המביאות את החוויה הפרטית והאישית לכדי ביטוי אמנותי בעל משמעות אוניברסאלית

אוצרת התערוכה: רונית צור

1/5/14– 7/6/14

 

גלריית חנקין בחולון תציג החל מה 1/5 ועד ה 7/6 תערוכה קבוצתית- "אמרתי לך" של חברי קבוצת חומר דרומי. אוצרת התערוכה הינה רונית צור.

 

קבוצת חומר דרומי כוללת אחד-עשר אמני קרמיקה, תושבי הדרום, אשר התגבשו לכדי קבוצת לימוד ועשייה לפני למעלה מעשור. חברי הקבוצה אשר מגיעים מתחומי עיסוק מגוונים, חברו יחדיו על מנת להרחיב את הידע בטכנולוגיות קרמיות שונות וכן ליצור סביבת עבודה תומכת, משותפת ואינדיווידואלית.

צילום-אדווה-שלהבת
צילום-אדווה-שלהבת

התערוכה "אמרתי לך" מציגה את תוצאות התהליך עליו עבדו חברי הקבוצה בשנה וחצי האחרונות אשר עסק בשני מישורים של חוויות אישיות: התמודדות עם חוויה רגשית משמעותית לצד עיסוק באובייקט בעל חשיבות עמוקה לפרט. 11 האמנים המציגים בתערוכה, מביאים איש איש בדרכו הוא את החוויה הפרטית האישית לכדי ביטוי אמנותי אוניברסאלי.

 

חלק מהאמנים מציגים את חוויותיהם האישיות הנוגעות לתגובה לצמד המילים "אמרתי לך; שהינה אמירה ארוגנטית שלעיתיים יש המשתמשים בה בקלות רבה מידי. תוך כדי תהליך העבודה עלו התייחסויות שונות של האמנים שנפגעו מאמירה זו בילדותם ואף בבגרותם ואף עלתה השאלה עד כמה ניתן ללמוד מניסיונו של האחר ועד כמה חשובה ההתנסות האישית של ניסוי וטעייה בהתבגרות האדם. נחשפה התובנה, שחינוך הוא הליכה על חבל דק של אמירות ושתיקות.

קבוצה אחרת ומעניינת של עבודות מתייחסת לאובייקט בעל משמעות עמוקה עבור אותו אמן. חפצים כמו סדרת מצלמות, משקפת ותיבת אוצרות, מספרים בתערוכה סיפורי חיים אינטימיים ומרתקים. גם העיסוק האישי באובייקטים בעלי משמעות חושף תובנה אישית על עולם רגשות וחוויות מכוננות בחיי היוצר.

 

כך למשל, מיכאל ליף, צלם טכני במקצועו, פורס מעין כרונולוגיה אישית באמצעות מחווה לסדרת המצלמות, שליוו אותו מאז נעוריו. המצלמות בנויות במדויק בחומר לבן – באופן שמנתק אותן מהקשרן הפונקציונאלי והופכן לאוביקטיים יפים בפני עצמם. לצדן מוקרנים צילומים שנלקחו במצלמות על ידי מיכאל במשך שנות שימושו בהן.

צילום-יאן-זולצר
צילום-יאן-זולצר

יפה סלפטר יצרה מיצב בזעיר אנפין העוסק במשקפת שהייתה שייכת לאביה אשר נהרג בהיותה בת שש. היא מושיבה קבוצת דמויות בסצנה ביתית תיאטרלית, כאשר לכל אחת מהן הצמידה משקפת באופן שלא ניתן לנתקה מעיניו. המשקפת, שבמקורה מאפשרת התבוננות מעמיקה בפרטים רחוקים, חוסמת את עיני הדמויות ובכך מאפשרת להן התבוננות פנימית אל הווייתן וכנראה אל כאב האובדן שלהן. כך נותרו הדמויות הקרובות פיזית בודדות כשכל דמות ממוקדת בהסתכלות פנימה.

משקפת. יפה סלפטר. קרדיט צילום אדווה שלהבת

צילום אדווה שלהבת

דבורה וינברג מעמידה במעגל את סדרת המיכלים שבנתה. העבודות בעלות רגל צרה וגבוהה, המתרחבת למיכל אשר פני השטח העליונים מזכירים לוע הר געש בזעיר אנפין. יצירתה מדברת על הקשר הבין דורי בין אמהות ובנותיהם. על הרצון להתרחק מהדמיון הגנטי וליצור סיפור חיים שונה, רצון להתרחק מהגורל התורשתי. השוני בין איברי הקבוצה אינו רב ומרמז על היכולת המוגבלת למימוש חזון זה.

צילום-אדווה-שלהבת
צילום-אדווה-שלהבת

נחמה מזור, "אני חשה כאילו קיים בתוכי שק שמשקלו הולך וכבד ולמרות אי ראותו נקווים בו הרגשות הכואבים. כאילו הרחם, ששוב איננו פורה, קיבל תפקיד חדש: להכיל, לחמול ולשאת את צער העולם…". נחמה בנתה סדרת כלי קיבול עבור אותם משפטים שהייתה רוצה להגיד לילדיה, להזהירם מפני תהפוכות החיים, לכוונם, אך יודעת שבכך היא גם כובלת, ולכן בוחרת בשתיקה. הסריגה בעבודת יד סביב פתחי המיכלים מעניקה להם רכות והגנה.

 

 

חברי קבוצת חומר דרומי הינם: נחמה מזור, אביגיל כהן, דבורה וינברג, יעל שחם, אסתי ברק, נצה בר, סיגלית בראייר, שרה ברושטיין, שלי אוקון, יפה סלפטר, מיכאל ליף.

 

 

פתיחה: 1/5 בשעה 19:30

גלריה ע"ש חנקין

רחוב חנקין 109,חולון,

טלפון: 035590021

שעות פתיחה: ימים ב'-ה' 9:00-12:00 ו- 16:00-19:00

שישי ושבת 10:00-13:00

 

הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!