25 באפריל 2024 8:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנימיקס" 2013 – הפסטיבל הבינלאמי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה חוגג "בר מצווה"

"אנימיקס" 2013 – הפסטיבל הבינלאמי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה חוגג "בר מצווה"

13-9 באוגוסט

חגיגת הקיץ בסינמטק ת"א


יקיר הפסטיבל: רוני אורן -אמן הפלסטלינה הבינלאומי

מחווה חגיגית – 50 שנה למדור המיתולוגי "הציור השבועי לילד"  של ג'קי

"גיבורים מחוץ לארון" – מהפיכת המגדר בקומיקס

תערוכת קריקטוריסטים ורב שיח על המשבר הגדול בתקשורת בישראל

הקומיקס האסלאמי – מצויר בשירות הג'יהאד

ש"י ועגנון – יצירותיו של עגנון בשפת הקומיקס

אנימציה חדשה ממיטב היבול העולמי

אנימציה ישראלית ותחרות אסיף 2013

לראשונה בישראל: השואה בעין האנימציה והקומיקס


סרטים חדשים באורך מלא וסרטי אנימציה דוקומנטריים


"עשור של האנימציה" רטרוספקטיבה של אמנות האנימציה בעשור האחרון

 הגוף האנושי בראי האנימציה

הקופסא החכמה : מחווה מאויירת לחקר המוח

40 שנות איור לקריקטוריסט יעקב קירשן עם מדורו Dry bones

ולקראת ספרו החדש  אגדה של פסח בשפת הקומיקס


מוסיקה בסרטים מצוירים- עם קובי לוריא

 

אורחים מחו"ל:

מורטן טורנינג, מנהל  The Animation Workshop מדניה

קן קימלמן במאי הקולנוע, זוכה פרס האמ"י,

  אלאן אסקאל הבמאי ואמן הפוסט-פרודקש'ן הצרפתי

סרטי אנימציה באורך מלא, סדנאות, כיתות אומן ומפגשים לילדים

הקרנת בכורה של סרט האנימציה הקסום "הלקחנים"

"שוקומיקס" – יריד הכותרים המצוירים (קומיקס) הגדול ביותר בישראל ברחבת הסינמטק

פסטיבל "אנימיקס" לאנימציה קומיקס וקריקטורה הבינלאומי יתקיים השנה בסינמטק ת"א בתאריכים 13-9 אוגוסט 2013. השנה חוגג הפסטיבל "בר מצווה" ומציין 13 שנים להיווסדו.

הפסטיבל מופק בשיתוף עיריית תל אביב-יפו- המחלקה למופעים, סינמטק תל-אביב ובחסות המועצה הישראלית לקולנוע- משרד התרבות.

המנהל האמנותי הוא: ניסים (נוסקו) חזקיהו,אוצר האנימציה הוא דודו שליטא, המפיקה: גלית ברסקי.

בפסטיבל  עשרות אירועים, תערוכות, מאות סרטי אנימציה, מפגשים, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות, פעילויות לילדים ויריד דוכני קומיקס.

לדברי שאבי מזרחי, סגן מנהל אגף התרבות והאמנויות ומנהל המחלקה למופעים בעיריית תל-אביב יפו  שמפיקה את הפסטיבל מיומו הראשון: "דרך ארוכה עברו  אמנויות האנימציה, הקומיקס והקריקטורה מאז נוסד הפסטיבל. במהלך השנים הוא התרחב וגדל והפך לבמה ישראלית ובינלאומית ליוצרים חשובים צעירים כוותיקים בתחומים אלה".

אות יקיר הפסטיבל בשנה זו יוענק לאמן הפלסטלינה ואיש האנימציה, רוני אורן.

אורן, העוסק באנימציה מאז שנת 1975, יצר במהלך עשרות שנות עבודתו למעלה מ- 500 סרטונים, סדרות טלוויזיה בהן: "הביצה", "משלי שועלים" ועוד- המוקרנות בלמעלה  מ- 80 מדינות ברחבי העולם. כמו כן, הפיק 86 סרטונים לסדרת "רחוב סומסום" הישראלית , אייר למעלה מ 25 ספרי ילדים בישראל, בריטניה וארה"ב ון זכה בפרסים ומדליות בפסטיבלים ותחרויות פרסום וכן בפרס נחום גוטמן לאיור. אורן יעביר בימי פסטיבל אנימיקס סדנאות לקהל ובמסגרתן יציג אורן את עבודותיו משנות יצירתו, סרטי אנימציה ודמויות פלסטלינה.

כמו כן יערוך  הפסטיבל מחווה חגיגית לרגל 50 שנה למדור השבועי של  ג'קי (יהושע) ג'קסון  "הציור השבועי לילד" שמפורסם ב"ידיעות אחרונות" החל מ 1963  . מידי שבוע מגיעים למערכת העיתון שקים מלאים עם פתרונות לחידה הישראלית המצוירת המוכרת ביותר.ציורי הנעלם של ג'קי הפכו עם השנים לאחד הסמלים החזותיים הפופולאריים ביותר בישראל. הפסטיבל יחשוף את הסיפורים על מאחרי הקלעים של המדור.

השנה יגיעו במיוחד לפסטיבל אורחים בינלאומיים חשובים ומרכזיים בסצנת האנימציה, הקריקטורה והקומיקס הבינלאומיים:

מורטן טורנינג, המנהל החינוכי של מוסד הסרטים הדני, The Animation Workshop , הנחשב לבית הספר הטוב בעולם לאנימציה. טורנינג ישתתף במפגש מיוחד שיעסוק בהשפעת השינויים הגדולים בטכנולוגיות של אמנות האנימציה על דרכי הלימוד ובהכשרת יוצרים חדשים. מנחה המפגש הינו אורי קרנות, היוצר אנימציה מזה מספר שנים בדנמרק.

במאי הקולנוע, זוכה פרס האמ"י, קן קימלמן שיישא הרצאה על הקשר שבין אנימציה לאתיקה והכוחות המניעים את סיפורי האנימציה למן ימיה הראשונים ועד היום.

הבמאי ואמן הפוסט-פרודקש'ן הצרפתי, אלאן אסקאל  אחד המומחים הגדולים בעולם לשימושי מחשב באפקטים הקולנועיים ובאנימציה היוצר ופועל בארצות רבות.


בתחום הקריקטורה והקומיקס יתקיימו בפסטיבל האירועים הבאים:

"כותרות סיום" תערוכת קריקטורות ראשונה מסוגה הדנה בעיתונות הישראלית הכתובה ומצבה מנקודת  מבטם של הקריקטוריסטים הישראלים המהווים חלק מעיתונות זו.

הרצאה ייחודית של אלעד גלעדי על הקומיקס האסלאמי תחת הכותרת: "מצויר בשרות הג'יהאד" ובמרכזה הקומיקס הערבי שהפך להיות ז'אנר משגשג הזוכה לקהל קוראים גדול ומגוון מכל קצות הקשת הפוליטית והאידיאולוגית במזרח התיכון ואף מחוצה לו.

תוכנית מיוחדת  בפסטיבל, בשיתוף המרכז לחקר המוח באוניברסיטה העברית היא הקריקטורה של המוח  הרותמת את מיטב הקריקטוריסטים בישראל להצגת המוח האנושי בנגיעות צבע תוך שימוש בהגזמה והומור.

מתן כהן יקיים תוכנית על מהפיכת המגדר בקומיקס, "גיבורים מחוץ לארון" ובה ידגים וירצה על "הגיבורים העליזים" בקומיקס והאם נטייתם המינית השפיעה על תפקידם ותפקודם.

שי צ'רקה יספר במסגרת המפגש ש"י ועגנון, במילים ובציורים על תהליכים, התלבטויות ותגליות במהלך יצירת הספר "שי ועגנון- שלושה סיפורים" (בהוצאת שוקן), שבו שלושה סיפורים של עגנון מעובדים לקומיקס.

שלפוחית 3- תערוכה חדשה ומפגש עם צמד היוצרים הייחודיי: ניר מולד ועמוס אלנבוגן. החוזרים אלינו עם תערוכה חדשה (בכורה) של כ 30 קריקטורות העוסקות במגוון רחב של נושאים ותופעות חברתיות מזווית מפתיעה ושנונה במיוחד.

"האגדה של קירשן" אחרי 40 שנות יצירה של הקריקטוריסט יעקב קירשן עם מדורו בעיתון הג'רוזלם פוסט – Dry Bones , בוחר האמן לציין את האירוע בחשיפה ראשונה לאגדת פסח מאויירת בסגנונו הייחודי של קירשן (קומיקס)

תוכנית האנימציה בפסטיבל הינה עשירה וכוללת תוכניות רבות של  אנימציה חדשה, תוכניות נושא, סרטים זוכי אוסקר וסרטים באורך מלא.

 

 בין הסרטים הבינלאומיים והישראלים של האנימציה החדשה יוקרנו סרטים כגון:

אבדות ומציאות / ג'ואן גראץ / ארה"ב / 2012 – סרטה החדש של היוצרת האמריקאית זוכת האוסקר המשתמשת שוב בטכניקה המהפנטת של ציור חי בצבעי פלסטלינה – תחת המצלמה.

קבלת פנים לפילגש / הפאנג ווי / קנדה  /2012 – סרט על חצר הקיסר הסיני ופילגשו במאה השמינית.הקיסר עורך קבלת פנים עתירת כבוד לפילגש האהובה עליו. חגיגה שכל .פמיניסטית של ימינו תתפלץ ממנה,

חיי כלב / ניר וגלי/ ישראל / 2012 – אנימציה ישראלית משעשעת שתהיה מובנה לכל דקויותיה-  רק  לישראלים.

מרדף/ אדריאן לוקמאן/ צרפת/2011 – סרט מחשב תלת ממדי המאתגר כל חובב קולנוע ואנימציה.  פסקול הסרט מתאר מרדף משטרתי מהסוג השכיח בכל דרמת משטרה טלוויזיונית, אך התמונה אבסטראקטית לחלוטין.

האדם / סטיב קוטס / 2012 – האנימציה נרתמת לאמירה של שמירת הכדור ומחדדת את הסכנות  במידה שאיש לא יוכל להתעלם מהן.

מדמואזל קיקי ומונפארנאס / צרפת / 2012 – הסרט מבוסס על קיקי דמות אמת שחייתה בפאריס של תחילת המאה ה- והייתה מודל לצייריםוזמרת קברטים ברובעי הבוהמה של פאריס.

לראשונה בישראל יציג  פסטיבל "אנימיקס", תוכנית ייחודית שתוקדש לשואה- "לצייר את הזיכרון" וזאת לאחר שבמשך עשרות שנים נמנעה אמנות האנימציה מעיסוק בשואה. בשנים האחרונות קיים גל חדש מרגש ומרשים באיכותו של סרטי אנימציה חדשים שנוצרו דווקא על ידי דור הנכדים והנינים של יוצאי השואה, המנסים להתמודד בשפת האנימציה הייחודית והעוצמתית עם מה שלא העזו לעשות שני  הדורות שלפניהם.

בין הסרטים:

"הספר של המתים", יצירתו המונומנטאלית  של האמן הצרפתי אלן אסקאל מאמני הוידיאו המובילים בעולם.  הסרט נעשה בעקבות חשיפתו של האמן לכרך עבה,  בו נרשמו בידי הנאצים, אלפי שמות ופרטים של יהודים בדרכם למחנות המוות. היוצר, שאינו יהודי, טולטל מהמחשבה שכל שם ברשימת הרפאים הזאת,  מייצג חיים מלאים שנמחקו ונעלמו. בדרכו החזותית המהפנטת בונה אסקאל עולם סימבולי המאוכלס בדמויות של  מבוגרים וילדים, רדוף בצלילים, קולות בכמה שפות, ושירים יהודיים, וכולם מתארים באופן שלא ראינו עד היום את תמצית החוויה שהמילים לבדן אינן יכולות לתארה או להמחישה.

"הייתי ילדה של ניצולי שואה" – מבוסס על ספרה של ברניס איזנשטיין שהוריה היגרו אחרי המלחמה לקנדה. הילדה הקנדית מגלה בזמן משפט אייכמן  בישראל, את המשמעות של החוויה שעברו הוריה בשואה ושפה מאופקת אך מטלטלת היא מתארת את ה"שטטל" המטאפורי שהקימו הוריה וחבריהם בטורונטו ואת ה"התמכרות" שהיא חוותה כלפי כל הוויית  השואה ומוראותיה.

 בתוכנית "דמיון ופנטזיה"  יוצגו סרטים חדשים ובכולם עולם בדיוני  ומציאות של פנטזיה.

בין הסרטים: הגוף זוכר /אולו פיקוב / אסטוניה / 2011סרט בטכניקת הסטופ-פריים, נשען על ההנחה שגופנו זוכר לא רק את החוויות הגופניות שחווינו כפרטים, אלא גם סבל ומכאוב שחוו קודמינו כאומה וכקהילה.

התוכנית  "סיפורים לא רגילים"  תציג אסופת סרטים חדשים המבוססים על סיפורים יוצאי דופן:

להיות ברדפורד דילמן / אמה ברוך / 2012 אם חובבת אלכוהול המנסה לשנות את עמדתה של בתה הקטנה בנוגע לבנים, מספרת לה שהיא נולדה כילד בשם ברדפורד דילמן. בגלל רצון האם בבת- היא הפכה אותה לילדה ו"הבולבול" שחתכו  לה, נמצא עד היום בקופסה המאובקת על הארון…

מתקפת תווית האנימציה / עבודה משותפת ליוצרים רבים / 2012 – פרויקט ניסיוני הבוחן אם ניתן לחבר 11 יוצרים שונים, מארצות שונות (כולל ישראל) ליצירת סרט משותף בעל משמעות וכוח רגשי.

"עשור של האנימציה"  אסופת סרטים המציגה את תהליך ההתבגרות שחל באמנות האנימציה בעשור האחרון בו נוצרו שלל סרטים חדשים שאינם רק מפגני יכולת טכנולוגית אלא גם מנסים לגעת בשלל יכולותיה של האנימציה לספר סיפור ולבטא רגש. הסרטים שיוקרנו במסגרת תוכנית זו מבטאים רוח חדשה זו ובהם:

פראנסוא / אלזה דוהאמל / צרפת / 2010 – סיפור אמיתי של אישה צעירה שבגיל 6 נאנסה על ידי אדם איתו הייתה המשפחה מקיימת יחסי מסחר.

ארץ מולדת / אנדריאס שניידר / שוויץ / 2010 – סרט הנוגע בעדינות באחת מהבעיות הקשות ביותר של אירופה כיום- חדירת התושבים החדשים: המוסלמים.

האיש הזקן והחזרזיר / סון יראן / סין 2010 –אגדה סינית מעוצבת לעילא, על ישיש שכילה שנים רבות בציפייה לאהובתו שאיננה. חזרזיר שמזדמן בדרכו משנה את מהלך חייו , ומחזיר לו את שמחת החיים.

התוכנית "על נשים וגברים", תציע מבט שונה ומפתיע על יחסי המינים. בין הסרטים הבולטים:

מבט/ בסטיאן שראבנדיל וג'אן פול טוסינג / דנמרק / 2012סרט תלת ממד על ילד צעיר עובר לגור בשכונה חדשה ומתאהב בנערה מבוגרת ממנו  בהרבה, הגרה בבית השכן. 

טיגון עמוק / הוגו פראסטו / צרפת / 2012  – על  איש צעיר ונשוי המתפתה לקסמיה של אנגליה שופעת חיים. סרט עשוי בחול ובאנימציה תחת המצלמה.

מה יש לנו בכיסינו / גוראן דיקיץ' / קרואטיה / 2012 –סיפורו של אתגר קרת זוכה לפרשנות רעננה ומקורית.

רכבת חשמלית / מיכאלה פבלטובה / צ'כיה צרפת/ 2012בסרט זה מציגה היוצרת הגדולה מצ'כיה קו משוחרר ובוטה. נהגת רכבת חשמלית  מבלה את ימיה בבדידות ליד הגה החשמלית כשמראה הגברים המהודרים שנכנסים ויוצאים לקרון, ומגע הידיות של הרכבת, מביאים אותה לריגוש .

לחובבי האקשן ומרדפים בתלת מימד, מציג הפסטיבל אסופה של סרטים חדשים שעיקרם אקשן, מהירות תנועה ולעיתים אף אלימות.

תוכנית מחווה מיוחדת לפסטיבל האוסטרי הוותיק Ars Electronika   המוקדש לאמנות וטכנולוגיה. מגיש התוכנית הינו אלון שטייאט (ישראלי שהשתתף מספר פעמים בפסטיבל)

כמו בכל שנה גם בפסטיבל הנוכחי ייוחד מקום למוסיקה ואמנויות אחרות  עם אסופת סרטים חדשים  המדגישים את השילוב הטבעי של אנימציה ומוסיקה והשדרוג והפיתוח שנוצרו בעזרת הכלים החדשים העומדים כיום לרשות יוצר האנימציה. בין הסרטים: סרט על חייו של המלחין הרוסי הידוע צ'ייקובסקי וכן סרט מוסיקלי קצר על גורלם הטרגי של הדגים המשלב יצירות אופראיות ששר זמר האופרה המיתולוגי אנריקו קארוזו.

הפסטיבל יקרין תוכנית עשירה של סרטים שזכו או היו מועמדים לאוסקר ובהם גם זוכה האוסקר לשנת 2013 – Paperman , קומדיה רומנטית קצרה שהופקה על ידי אולפני האנימציה של וולט דיסני בבימוי ג'ון קאר'ס.

יום מיוחד יוקדש לאנימציה הישראלית ובמסגרתו תתקיים תחרות "אסיף"  השנתית של האנימציה הישראלית עם מיטב ההנפשה שנוצרה בישראל בשנה האחרונה. בנוסף יתקיימו הרצאות מקצועיות במגוון נושאים מתחומי האנימציה, הטכנולוגיה ומשחקי המחשב.

השנה יוקרנו מספר סרטים באורך מלא חלקם דוקומנטריים או מבוססים על סיפורים אמיתיים:

"צבע העור- דבש"   /"ראוי לאימוץ" / ג'ונג לורין בוילו / בלגיה/ 2012יוצר ציורי קומיקס בלגי, ממוצא קוריאני, שאומץ בידי משפחה מבלגיה, יוצא למסע אמיץ וכואב לחשיפת עברו כיתום .הסרט הדוקומנטרי מערב שלל טכניקות אנימציה עם חומרים אותנטיים  מצולמים.

איזה  יום נהדר / דון הארצפלד / ארה"ב / 2012 – סרט שלישי בסדרת סרטים בהם בוחן גיבור הסרט, איש מקלות המצויר באנימציה הפשוטה ביותר, את משמעות חייו. לצד אנימציה פשוטה שוזר הרצפלד אפקטים חזותיים עשירים ומתקדמים ופסקול עשוי מיצירות קלאסיות רבות עוצמה.

התמדת הראייה / קווין שרק / אנגליה / 2012 –. הסיפור על שאיפתו האובססיבית של גאון האנימציה הבריטית,זוכה האוסקר, ריצ'ארד ויליאמס (רוג'ר ראביט)  לעשות את הסרט הגדול מכולם, כזה שאיש לא עשה לפניו. שלושים שנה השקיע הבמאי הנערץ בניסיונו לעשות את הסיפור על הגנב והסנדלר, מעין סיפור נוסח  שחרזדה , המתרחש במזרח האקזוטי. החלטות שגויות, מגלומניה חסרת פרופורציות,  וכסף ענק שבוזבז, גרמו לבסוף לכך שהסרט נלקח מידיו של וויליאמס והושלם ללא השתתפותו.הבמאי קווין שרק אסף שלל עדויות וחוויות המשקפים את המילכוד של אמן פרפקציוניסט שנתן את נשמתו לרעיון הנשגב ונחשב לדמות כריזמטית ושנויה במחלוקת.

עוד בפסטיבל: תוכנית על הגוף האנושי בראי האנימציה: סרטים קצרים מתקופות שונות העוסקים כולם בגוף האנושי על שלל גילוייו והקשריו- הפיסיים, הפסיכולוגיים האסטטיים וההומוריסטיים ותוכנית של היוצר והחוקר הוותיק, קובי לוריא, על מוסיקה בסרטים מצוירים והסיפורים שמאחוריה.

הבלוגר והאנימטור יוני שלמון ירצה על מגמות יצירתיות במפגש בין אנימציה לאינטרנט. ההרצאה תספק הצצה לבלוג האנימציה "שוליית הקוסם". תסקור את ההשפעות ההדדיות של הרשת על האנימציה ושל האנימציה על הרשת, תסקור פלטפורמות מימון ושיתוף ובעיקר תראה כיצד עושים אמנים שונים שימוש ברשת כדי להגיע לקהלים חדשים, ליצור שפות ויזואליות חדשות ולקדם קהילה של אמנים שתתן מענה לצרכים אמנותיים, תרבותיים וחברתיים.

 

ולילדים -חגיגת ענק של אנימציה ,קומיקס וקריקטורה.

מדי בוקר יתקיימו הקרנות סרטי אנימציה לילדים והורים וסדנאות ומפגשים עם יוצרים מהתחום.

"הדגש בבחירת התוכניות לילדים" אומר דודו שליטא , אוצר תוכנית האנימציה של הפסטיבל "הוא חומרי איכות שהולכים ונעשים נדירים בשידורי הערוצים המסחריים.הפסטיבל יציג סרטים מהעולם ומישראל, המבוססים על יצירות ספרותיות איכותיות ומבוצעות באנימציה מהסוג של פעם, עם תשומת לב לפרטים, לעיצוב איכותי, דיאלוגים אמינים ופסקול ואנימציה מושקעת.חלק מהתוכניות ילוו בהנחיה מיוחדת לילדים.

הילדים והוריהם יוכלו ליהנות מ "אגדת באגס באני", מחווה לארנב המפורסם בעולם בהגשת נירמו,

"חיות בסרט" עם הווטרינר ד"ר רפי קישון, הטוב  הרע והמצויר: ספישל של "ניקולדיאון" על דמויות רעות ודמויות טובות בסדרות מצוירות.

כמו כן יוקרנו מספר סרטים באורך מלא לילדים:

הלקחנים – סרט אנימציה חדש וקסום מבית היוצר של סטודיו ג'יבלי וגדול האנימטורים; זוכה האוסקר היאו מיאזאקי (׳הטירה הנעה׳, ׳פוניו׳, ׳המסע המופלא׳, "השכן הקסום שלי טוטורו")

הסרט מבוסס על ספריה  של מרי נורטון (1902-1992), שהתפרסמה בשנות ה-40 בספרה המיטה המעופפת. ארבעת ספרי הלקחנים הראשונים נדפסו מ-1952 עד 1961; החמישי, והטוב מכולם, ראה אור ב-1982.

גבעת ווטרשיפ / מרטין רוזן / אנגליה 1978,אחד מגדולי סרטי האנימציה מעולם. מבוסס על הנובלה של ריצ'ארד אדאמס על מושבת ארנבים המזכירים מאוד יצורי אנוש.הם מחפשים להקים מושבה חדשה ללא עריצות  וללא התערבות האדם. הם חושבים שהצליחו למצוא מקום כזה , עד שהמציאות טופחת על פניהם.

זאראפה (ג'יראפה)   /רמי בזאנסון / צרפת / 2012 – סיפור על ידידות בין ילד בן 10 – מאקי, וג'ירף צעיר, יתום בשם זאראפה. ג'ירף זה ניתן בידי השליט של מצרים למלך שרל ה-10 מצרפת  כדי שיעזור לו לשחרר את העיר אלכסנדריה מהכובשים הטורקים.

סיפורי שפת הנחל/ ג'והן הנדרסון / אנגליה / 2008- סיפורם של שלושה חברים – האמי האוגר, רודריק העכבר וג'יפי השרקן שנסחפו במורד הנהר בסערה גדולה וכעת יוצאים למסע בעקבות ביתם.

זמביזיה / ויין טורנלי  /  2010 – לצידו של מפל מים קסום, ובתוך סככת עץ ענקית, שוכנת לה עיר הציפורים התוססת זמביזיה. העיר, אשר נודעת כעיר הבטוחה ביותר באפריקה, הפכה לאטרקציה גדולה בקרב מעופים למיניהם הבאים להכיר חברים חדשים ולחיות חיי אושר והרמוניה.

העולם על פי דינו – /ג'והן קאפקה ויו סוק צ'ו /2012- שלושה ילדים סקרנים נכנסים בטעות למכונת זמן ומועברים על ידה ישירות לעידן הדינוזאורים.

ארנסט וסלסטין/ בנג'מין רנה, סטפן אובייה, בלגיה לוקסמבורג  2012  – סלסטין היא עכברה קטנה שגדלה בבית יתומים. היא אוהבת לצייר ומדי לילה היא מקשיבה מלאת חרדה לסיפורים על הדוב הגדול והרע שאוכל עכברים. במהלך הסרט המקסים והמשעשע לומדים העכברה והדוב להתעלם מהדעות הקדומות, הסטריאוטיפים ושאר השטויות של עולם המבוגרים  ולעשות את מה שבראש ובלב שלהם.

כמיטב המסורת במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו סדנאות קומיקס וקריקטורות ואנימציה לילדים : בין המגישים, אמן הפלסטלינה רוני אורן, ג'קי מ"הציור השבוע לילד" , אורי פינק עם "זבנג" עמוס אלנבוגן , חידות מצויירות וסדנת קומיקס על חקר המוח. דורית מאיה גור – סדנא על הגיבור "פלאפל מאן" , דובי קייך – סדנא על "איזי ו"בלו" גיבוריו המצויירים.  נמרוד רשף – הסדנא על "עוזי" גיבורו המצוייר . שלומי צ'רקה – הסדנא מיוחדת על משמעותו של מושג הזמן בעולם הקומיקס. ארז צדוק , יוצר חוברות הקומיקס לילדים "מקס" ו"זולה" – על  "אפיון דמויות קומיקס"

במהלך ארבעת ימי הפסטיבל יתקיים ברחבת סינמטק תל-אביב "שוקומיקס" – יריד הכותרים המצוירים (קומיקס) הגדול ביותר בישראל בהשתתפות עשרות יוצרים המציגים את מרכולתם ויצירתם ושלל מוצרים נלווים (merchandize)

מחירי כרטיסים : בין 15 – 50 ₪

טלפון לרכישת  כרטיסים : 03-6060800, שלוחה 1

WWW.CINEMA.CO.IL

שתפו את הפוסט!