26 באפריל 2024 1:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אריה הספריה" הצגה לילדים בתיאטרון המדיטק בחולון

תיאטרון המדיטק פותח עונה חדשה

עם

"אריה הספריה"
מחזה מוסיקלי מאת אלי ביז'אווי

על פי ספרה עטור השבחים של מישל קנודסן
בבימויו של רוני פינקוביץ', מנהלו האמנותי של התיאטרון

בכורה: 1.2.14 בתיאטרון המדיטק חולון

תיאטרון המדיטק יפתח את עונת ההפקות החדשה עם ההצגה "אריה הספריה", מאת אלי ביז'אווי, ובבימויו של רוני פינקוביץ', מנהלו האמנותי של התיאטרון. המחזה נכתב על פי ספרה עטור השבחים של הסופרת מישל קנודסן.


הצגת הבכורה תתקיים בשבת,  1 בפברואר 2014 בתיאטרון המדיטק, חולון.

רוני פינקוביץ' מדגיש כי "סיפורה של קנודסן מציג נקודת מבט על המציאות היומיומית בה הילדים נדרשים מצד אחד להקפיד על כללי התנהגות נוקשים ומצד שני נתקלים לא פעם בשונה מהם, שלא בהכרח מתאים לכללים. לאורך ההצגה מוצג תהליך 'ניפוץ התבניות המחשבתיות' אותו עוברים ילדי הספריה ואיתם גם המבוגרים, שבסופו הם  לומדים לקבל את האחר ולכבד כללי התנהגות, אך גם לבחון אותם ולהפעיל שיקול דעת. בתיאטרון המדיטק אנו מאמינים כי צפייה בתיאטרון היא חוויה מעצבת כוללת: המילים, הסביבה והצלילים משפיעים על עולמם של הצופים הצעירים, שמזדהים עם הקורה על הבמה, לומדים, ומיישמים את הלקחים בחיי היומיום מחוץ לתיאטרון."

ההצגה "אריה הספריה" מבוססת על ספרה עטור השבחים של הסופרת מישל קנודסן. את המחזה חיבר אלי ביז'אווי, שזכה לציון לשבח בפרס הבמה לילדים ולנוער 2013 על העיבוד לעברית של הצגת השנה "צפרדי וקרפד", גם היא בבימויו של פינקוביץ'.

המחזה מספר על ספריה, שכמו בכל הספריות הכללים בה מאוד ברורים: "אסור לצעוק". "אסור לרוץ". אסור להכניס "אוכל ושתיה". אלא שיום אחד נכנס אל הספריה אורח מיוחד, אריה, וכיוון שאין כלל האוסר כניסה על אריות, הוא רשאי להיכנס. להפתעת כולם ולשמחתם של הילדים האריה משתלב בחיי הספריה, עוזר לספרנית ומקשיב לסיפורים בשעת סיפור יחד עם הילדים. עד שיום אחד הספרנית נופלת מהסולם, והאריה שואג ורץ מהר להזעיק עזרה. האריה מבין שפעל בניגוד לכללים ועוזב את הספריה, אך לבסוף, מכיוון ש"לפעמים יש סיבה טובה לא לשמור על הכללים אפילו בספריה", הוא מוזמן לחזור ולבקר בה. בגלל נוכחותו הלא צפויה של האריה, נבחנים מחדש הכללים היבשים של ההתנהגות בספריה.

מחזה:אלי ביז'אווי, בימוי: רוני פינקוביץ', מוסיקה: רן בגנו, כוריאוגרפיה: עוז מורג, עיצוב תפאורה: לילי בן נחשון, עיצוב תלבושות: לילי בן נחשון ורוני שלזינגר, עיצוב בובת אריה: רויטל אריאלי, עיצוב תאורה: קרן גרנק, קורפטיטורית: שחר גלזר, שחקנים: אור אילן, נעמה אמית, יגאל ברנר, אופיר וייל, מאיה מדג'ר, דן קיזלר.

ס הפקות חדשות נוספות שיועלו במהלך השנה בתיאטרון המדיטק: הקלאסיקה האהובה "היידי בת ההרים", מחזה מאת עידו ריקלין על פי ספרה של יוהנה ספרי, בבימויו של רפי ניב; "איפה הים?"מחזה מאת חנוך רעים; "הצ-הצ-הצגה", הפקה חדשה לגיל הרך מאת חגית רכבי-ניקוליבסקי ובבימויה.

הפקות אלה מצטרפות לרפרטואר העשיר של תיאטרון המדיטק הכולל הצגות מובילות כמו "צפרדי וקרפד" שזכתה בפרס הצגת השנה לילדים בפרסי הבמה 2013,"כטוב בעיניכם" – קלאסיקה מאת שקספיר,הועלתה בשיתוף תיאטרון בית לסין וזכתה לשבחי הקהל והביקורת, הדרמה "עושת הנפלאות" המבוססת על סיפורה של הלן קלר, המחזה "יותם ויעלי" העוסק בתפיסות העולם השונות של ילדים ומבוגרים, וסדרת ההצגות המצליחות עפ"י ספריו של אריך קסטנר–"אורה הכפולה" ו"אמיל והבלשים" אליהן נוספה השנה "הכתה המעופפת", שלושתן בעיבוד של עידו ריקלין ובבימויו של רפי ניב.

 

"אריה הספריה"

1/2/2014שעה 10:30, 12:30

תיאטרון המדיטק

גילאי 5 ומעלה

שתפו את הפוסט!