28 במרץ 2024 18:22
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ה – 28/4 תעלה להקת המחול הקיבוצית את יצירתו עטורת השבחים של רמי באר : "זיכרון דברים".

יצירת המחול "זיכרון דברים" מתמודדת עם נושא זיכרון השואה ומעלה את התמודדותה של יהודית ארנון ז"ל עם נושא הזיכרון, בדרך ביטוי אמנותית. באמצעות התמונות הנעות על הבמה כמו בפלאש-בק קולנועי- בזו אחר זו נפרשות אסוציאציות השאולות מזיכרונות הדורות שלא היו שם, אך נחשפו לעדויות וסיפורים בע"פ. זיכרון השואה הוא נושא רלוונטי לחיים כאן ועכשיו ונמצא ברקע ההוויה היומיומית העכשווית.

את "זיכרון דברים" יצר רמי באר מנהלה האמנותי של להקת המחול הקיבוצית, תלמידה וממשיך דרכה של יהודית ארנון- על סמך זיכרונותיה של יהודית מאושוויץ וחוויותיה בשואה. כנערה, עמדה ארנון יחפה בשלג שעות, משום שסירבה לרקוד בפני הגרמנים במחנה העבודה. היא נשבעה אז שאם תיחלץ מהתופת, לא תפסיק לרקוד לעולם וכך עשתה.

ביצירה -הרקדנית אינה נוגעת בקרקע. היא רוקדת על רקע לוחות עץ ענקיים. בשביל יהודית סימל הריקוד הזה את הזיכרון הפרטי שלה: כיצד רקדה, כילדה, בין דרגשי האסירות המוכות והמורעבות במחנה העבודה

זיכרון דברים הינה יצירה אוניברסלית, המתייחסת לכאן ועכשיו ובו בזמן שולחת קול  מהעבר ואזהרה לעתיד. היא מתייחסת לזיכרון השואה ונושאת היגד נגד אלימות, נגד גזענות וקוראת להומניות ולשלום.

היצירה זוכה לסופרלטיבים מסביב לעולם כבר כמעט שני עשורים ברצף.


28/4/2014, יום שני , שעה 21:00 תיאטרון ירושלים, אולם שרובר. 

שתפו את הפוסט!