25 באפריל 2024 18:09
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פתיחת העונה הישראלית לעיצוב בגלריות העירוניות בחולון

יריית הפתיחה לשבוע האופנה חולון שיתקיים בין התאריכים 13-19 באוקטובר 2013

פתיחת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

14\2013

תערוכת יחיד לצלם האופנה יניב אדרי

תמר קרוון מציגה א.ה.ב.ה  ח.ד.ש.ה 

רון קדמי – DUNE 13

"מסקיצה לנעל" – "קאפל אוף"

 משחק בתכשיטים

ב-3 בספטמבר 2013 תפתח בחולון בפעם החמישית את העונה הישראלית לעיצוב בגלריות העירוניות בחולון. גם השנה יוצגו שלל תערוכות בתחום העיצוב על כל גווניו, זאת לצד התערוכות הבינלאומיות המוצגות במוזיאון העיצוב חולון.

אירוע פתיחה חגיגי יתקיים ביום שלישי ה 3 בספטמבר בשעה 21:00 ברחבת גלריית "החווה" בעיר בהשתתפות צמד הדואו האלקטרוני " The Hybrid Lavas "  המורכב מהבמאי,היוצר ואיש האופנה  נמרוד פלד והמוזיקאי אורי צידון, המוכרים באלטר אגואים שלהם הייבריד לאבה וריקו מונטנה .

טרום אירוע הפתיחה, תיפתחנה לקהל הרחב, החל מהשעה 19:30 הגלריות הנוספות ברחבי העיר.

גלריית המשכן "בית מאירוב"

תערוכת יחיד של הצלם יניב אדרי. אוצר ראובן כהן

צלם האופנה יניב אדרי עומד במרכזה של תערוכת יחיד הנושאת את שמו בה יוצגו מגוון רחב של אימגי'ם המשקפים את יצירתו בחמש עשרה שנות פעילותו בשדרת עיצוב האופנה הישראלית.  אדרי הפעיל בעולם האופנה מאד סוף שנות ה90 נחשב לפורץ דרך בתחום צילום האופנה בישראל. הוא סלל דרך לדור חדש של צלמי אופנה, באופן בו הוא צילם כמו גם בהתייחסותו לאובייקט, לסביבה, ולדינאמיקת הצילום עצמה.

אוצר התערוכה, ראובן כהן: "כשיניב אדרי נמצא  על הסט, הוא נמצא  כל כולו בתוך החוויה. הוא ממעט לדבר עם המצולמים, נותן להם כמה כוונים ומשלח אותם לדרכם, וכך הוא מתחיל לעבוד. ברמת התוצאה ישנה תחושה של משהו לא מוקפד במתכוון. אצל אדרי, נוצרות קומפוזיציות אקראיות, לא מסודרות, ואין את כל הפרמטרים הנדרשים כביכול מצילום אופנה בצורה מאוזנת, מוקפדת וסטנדרטית. ניתן למצוא בצילומיו אובייקטים שראשם אינו נראה, חיתוכים ומצבים שאינם שגרתיים בהם בחרה המצלמה להתמקד.  הצילומים של אדרי לוקחים אותך כצופה לעולם שהוא הרבה מעבר לצילום אופנה רגיל מוקפד, וסטנדרטי"

יניב אדרי, יליד 1971 , גדל בגבעת אולגה, אחז במצלמה כבר בגיל 10. למד צילום בקיבוץ גבעת חביבה ואצל יעקב בורנשטיין בת"א.

החל את דרכו כצלם אופנה בשנת 1994 במגזינים כגון: עולם האישה, לאישה, את ו 360 מעלות ותוך זמן קצר, הפך לצלם אופנה. ברזומה שלו קמפיינים גדולים לחברות המובילות בארץ כמו פוקס ,קסטרו,הוניגמן,tnt ועוד. כמו כן, צילם קמפיינים בחו"ל ל MORGAN

LES PETIT, HENSI ועוד. צילם במגזינים הנחשבים VOUGE UK, TWILL

TETU, BEST FASHION. זכה בפרסי צלם השנה של ישראל בטקסי פרסי האופנה של ישראל.

 (נעילה:  9/11/13)

 

גלריית החווה

א ה ב ה   ח ד ש ה . אוצרת  תמר קרוון

המושג "אהבה חדשה" נמצא במרכז התערוכה הקבוצתית אותה אוצרת תמר קרוון. מעצבי אופנה, צלמים, ציירים, אמנים ואושיות אופנה מציגים את האינטרפרטציה האישית שלהם לנושא אהבה חדשה. חלקם מציגים את התאהבות חדשה בשדה אומנות בו לא עסקו קודם לכן ואחרים מציגים את הפרשנות האישית שלהם למושג "אהבה חדשה".

המשתתפים ע"פ סדר אקראי: דורין פרנקפורט, יואב הירש, מעיין גולדמן, אודליה ארנולד, דני קרוון, עמית ישראלי, תמר קרוון, אניה מרטירוסוב, מוטי רייף, מור כפיר, אלין אלג'ם, טניה ג'ונס, מעין לוי אלנטק

תמר קרוון, ילידת תל אביב, הינה בתו של הפסל הבינלאומי דני קרוון. תמר הינה צלמת, סטייליסטית, אוצרת ואושיית אופנה.

 (נעילה: 16/11/13)

שד' דב הוז

תערוכות חוצות של הצלם רון קדמי – DUNE 13

רון-קדמי

רון-קדמי

צלם אופנה הוותיק, רון קדמי יציג בגלריית החוצות בדוב הוז סדרת צילומים בשם Dune 13 השואבת השראתה מספר המדע הבדיוני "חולית" מאת פרנק הרברט. חולית דן באקולוגיה ובו עולם דמיוני עשיר ומפורט השואב השראה רבה מתרבויות ערב, המיסטיקה הסופית והיהודית.

מקור ההשראה של רון לדמויות המצולמות הן ׳בנות גישרית׳, מונח הלקוח מספר הזוהר, המכון לאותן  נשים אשר הוכשרו הכשרה רוחנית וגופנית וניחנות ביכולות על חושיות. הנשים  המנהלות את מסדר בנות גישרית פועלות תחת תכנית רבייה שעתידה להביא ללידתו של ׳ האדם האולטימטיבי.

בנות גשרית של רון קדמי מצולמות כשלראשן מסיכות מתוך סדרה חדשה שנעשתה בטכנולוגיה מסורתית על ידי צמד יוצרים ממוסקבה – studio larossa המתמחים ביצירת מסכות בטכנולוגיה מסורתית אותה למדו מיוצרי המסכות וונציה לצד שימוש בטכנולוגיה עכשווית.

רון בחר לצלם את סדרת צילומים במדבר הצחיח  – מכתש רמון במקום הנקרא – הנגרייה . נוף מדברי , קשה , צחיח , בעל טקסטורות עוצמתית של הסלעים שבו ,המזכירים לוחות עץ חתוכים מהנגרייה, כהומאז" לכוכב הלכת אראקיס מהספר חולית.

רון קדמי נולד ביפו, החל לצייר מגיל 14.  אחרי שירותו בצה"ל- קדמי חזר לפאריס ללמוד באקדמיית "בוז-ארט"במגמת ציור שם למד במשך שלוש שנים. קדמי חזר לישראל והמשיך את לימודיו ב"בצלאל". לאחר סמסטר אחד הוא הבין שצילום מדבר אליו יותר מאומנות. קדמי נרשם לבית הספר "בין-צבי" למגמת קולנוע וסיים את לימודיו שם.

החל לפעול כצלם אופנה בשנות התשעים המוקדמות, בתקופה שבה ישראל נפתחה למרחב ויזואלי חדש.  רון קדמי זכה כמה שנים ברציפות, בפרס האוסקר הישראלי לצלם אופנה, אותו מחלקת תעשיית האופנה הישראלית. קדמי השתתף במספר תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל וכן בתערוכות יחיד.

 

 (נעילה: 31/12/13)

גלריית חנקין

"תכשיט למעשה" . תערוכה של המעצבת יעל פרידמן

בגלריית חנקין תציג יעל פרידמן תערוכה בשם "תכשיט למעשה" שם תציג מגוון רחב של תכשיטים עשויים מפלסטיק ומתכת המשמשים גם כמשחק וגם כתכשיט. כך למשל יוצגו טבעות פאזלים, אשר מתפרקות לחלקים או חלקים המתחברים יחדיו לתכשיט.

יעל פרידמן": אני רואה תכשיטים כאמנות אינטראקטיבית, יצירות שקוראות לעונדים אותן לגעת ולחקור. נקודת מבט זו פותחת אינסוף אפשרויות. זוהי חקירה בתוך עולם החומרים, הצורות, והצבעים, במקום בו כל אלה נפגשים והופכים למשהו חדש. אני משתמשת בטכניקות מסורתיות, ואפשר לומר בצורות שמרניות כדי ליצור תכשיטים שנועדו לא רק להסתכלות, אלא גם למשחק ולנגיעה. התכשיט היקר הופך לצעצוע והעונד ממלא תפקיד במשחק".

פרידמן, בוגרת תואר ראשון בצורפות בבצלאל וכן למדה תואר שני בעיצוב תעשייתי אף הוא בבצלאל.

 הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות שונות וכן זכתה בפרס משרד התרבות והספורט לעיצוב לשנת 2011.

(נעילה: 19/10/13 )

 

 

 

גלריית ויטרינה. הפקולטה לעיצוב במכון הטכנולוגי חולון

"מסקיצה לנעל". תערוכת עיצוב נעליים. אוצר אריה ברקוביץ

הנעל יותר משהיא אביזר לבוש שימושי, הפכה עם השנים לאובייקט אופנתי נחשק  שמניע מעצבי על בכל העולם מדי עונה לעצב את הדבר הבא, המקורי והחדשני. עיצוב נעליים דורש מיומנות ידע ולא מעט מסורת. בארץ התפתח התחום רק לאחרונה בזכות בתי ספר לעיצוב נעליים, לימודים בחו"ל ומחלקות לעיצוב באקדמיות השונות. ניתן לזהות יותר ויותר עיצוב מקומי מוצלח שחודר לשוק המקומי ואף מנסה לצאת לחו"ל.

אחד המותגים המקומיים שהיו מהראשונים להחדיר את העיצוב המקומי לתודעה ואף מצליחים לייצא, הם " קאפל אוף" שיצרו קו ייחודי שמתחדש מדי שנה ומגשר בהצלחה בין השימושי , האופנתי והאמנותי. מגוון מעבודותיהם יוצג בגלריה " ויטרינה".

(נעילה: 19/10/13)

תערוכות נוספות שיוצגו במהלך העונה:

תערוכה ראשונה משותפת של המעצב הגרפי והארט דירקטור, רפי דייגי והצלם עודד קליין אשר מציגים עיצובי תקליטים מכל הזמנים שיצרו יחד (אוצר: אודי רוזנוויין), תערוכת צעצועים ומשחקים של מעצבים ויוצרים ישראליים התערוכה תדון בהמצאת משחק מראשית הדרך:  חשיבה, חקר, עיצוב והכנה סופית ובצוע. (אוצרת: יהודית ברכה), רוני סומק בעיני מעצבים ואמנים  (אוצר: דר' גיא מורג צפלביץ), תערוכה יחיד למעצב האופנה אלון ליבנה, תערוכת עיצוב תכשיטים של מעצבים מפולין (בשיתוף המכון הפולני בתל אביב ומוזיאון העיצוב חולון), תערוכה המציגה אוסף פריטים של המעצבת יפה מאיר מעוצבים בסגנון ה"ממפיס" (אוצר: אריה ברקוביץ), "6 על 6" פרויקט חגיגי החולש על כל הגלריות העירוניות ומציג סדרת תערוכות בתחומי העיצוב השונים לרגל יומולדת 66 למדינה (אוצרות: מכון טכנולוגי חולון), תערוכה למעצבת דליה ברקי שהופכת שאריות של פלסטיק תעשייתי ותבניות אפיה עגולות לגופי תאורה ועוד.

הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

גלריות חולון:

גלריה ע"ש חנקין– רחוב חנקין 109,חולון, טלפון: 035590021

גלריית החווה -רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון,

טלפון: 035596590

גלריית המשכן "בית מאירוב"- רח' הרצפלד 31, חולון, טלפון: 036516851
שד' דב הוז משתרעות מנתיבי  איילון ועד ככר סטרומה בחולון.

גלריית "ויטרינה", המכון הטכנולוגי חולון, רחוב אליעזר הופיין 63, חולון

שתפו את הפוסט!