24 באפריל 2024 7:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אל מרסא מסעדה עם אופק לים

עכו, עיר דייגים עוד מימי קדם, סמטאות, מסגדים, חאן, מגדלים, שווקים ומסעדות, מזח וים. עכו נודעה בחומוס שלה הטוב ביותר במדינה, ובמסעדות שלה שמגישות דגים לצד חומוס צ'יפס סלט, או אחרות. אל מרסא היא אחרת, היא כבר חוגגת שנה ועשרה חודשים וההצלחה שלה כבירה.

מסעדת אל מרסא מציגה קו חדש בניהולו של השף עלאא מוסא ושותפו מרוואן, והיא כבר בכותרות בין מסעדות הגורמה. המיקום שלה על המזח בנמל עכו מצוין, והאוכל שם עוד יותר מצוין ויש מצב שהדגים קופצים בשמחה למחבת כי כאן נותנים להם כבוד. וזו העדיפות שיש לעכו ( כמו יפו) שכאן הדגים ופירות הים הכי טריים שיש, מהרשת של הדייג למסעדה.

המסעדה עצמה נמצאת במבנה מרשים ומרווח שהיה בית המכס העותומני  מתקופת הצלבנים, ואכן חלק מהמסעדה והיופי שלה זה השימור של הקיר העתיק מחד  ומאידך היא צופה אל הים ומזח הסירות, מה יכול להיות יותר רומנטי ומעורר תיאבון?

בשעות היום הנוף כאן משגע, ואילו בשעות הערב הוא מתחלף, האווירה שונה, מעגן הסירות משתקף דרך החלונות והאורות מנצנצים, השולחנות עם המפה הצחורה והריהוט הנח מזמינים, ולאט לאט מגיעים אנשים גם מקומיים שמבינים וגם אורחים בעכו, אגב אם אתם מתכננים להגיע בשישי שבת באופן ספונטני אני מציע לכם להזמין מקום…. בכלל בקיץ אומרים לי האיזור מפוצץ ויש נהירה של מטיילים וסועדים שכבר יודעים לאן להגיע.. אבל תשמעו, שווה להתאמץ ולהגיע, יש חניון  קרוב סביר, והוויז יביא אתכם דרך הכיכרות והסמטאות, תסמכו עליו, תכתבו לו " אלמרסא " ככה הוא יודע.

המסעדה למרות הגדרתה כביסטרו מתמחה בדגים ופירות ים, אבל גם חובבי בשרים ימצאו מבוקשם בתפריט. השף עלאא מוסא בעל ניסיון במסעדות עם כוכבי מישלן בשוודיה וגם נסיון עשיר במסעדת אורי בורי, פתח אותה עם חבריו הסוציולג מרוואן תוך מטרה אחת להגיש מנות באיכות הכי גבוהה והיא כזאת.

הנסיון של עלאא במסעדות מערביות מחד ואוכל מזרחי מערבי מאידך יוצר כאן על השולחן חיבורים מיוחדים של מזרח ומערב שבהחלט יכול לקבל את התואר – גורמה.

אז מה היה לנו שם? מקצועיות, מצוינות, שירות וטעם.

גילוי נאות הייתי אורח המסעדה.

הארוחה החלה עם בחירת היין לארוחה, יין מעולה שמתאים לארוחת דגים ופירות ים – סובניון בלאן 2013 רזרב של דלתון. הצורה ההגשה והמזיגה מקצועית.

בחרנו בארוחת טעימות

לשולחן הוגש לחם הבעת עם מטבלים, לאבנה, שמן זית ובלסמי, וזיתים. למה אצלנו אין לאבנה כזו ומוכרים לנו יוגורט ..?

מנת פתיחה מעולה שלא אכלתי עד עתה, סלט תמנון. תמיד נרתעתי מהסלט הזה אבל כאן, ממש טרפתי אותה זה סלט של פרוסות רכות ופריכות של זרועות עם תרד, שומר ,פלחי פילה תפוז ובניחוח ערק. מנה טעימה מאוד ששאלתי את עצמי איפה הייתי עד עתה..

חציל בלאדי מקבל כאן משמעות וגישה אחרת, הוא מונח על מצע של טחינה ירוקה, ומעליו בשר טלה טחון ושמן זית. איך רעייתי אמרה, זה חציל אמיתי כמו שצריך.

סלט הטאבולה מקבל כאן גישה אחרת ומעוף למחוזות אחרים, עשבי תיבול ובמקום בורגול יש בו קשיו קלוי! מדהים כמה שזה טעים, שונה ומיוחד

אחת ההפתעות זה הכלי הזה

או מה שבתוכו

מרק כתום, מעין ציר טעים ל קוקי סן ז'ק ( הם כותבים סן ג'אק)  שלושה סקאלופ צרובים בקרם בטטה וחלב קוקוס עם מגיעה של שמן צ'ילי, מנה שלא פוגשים בכל מקום. כאן זה המפגש של מזרח ומערב במלואו וזה בהחלט גורמה.

אני תמיד אומר שבמסעדות דגים אוכלים דגים ( לא שהיא מוגדרת כך) אבל מסעדה בנמל על המזח,  הדג שבחרנו היה ברמונדי המוגש על פריקי ושני רטבים בצד. הפריקי כאן לא מבושל בציר בקר אלא טבעי כך שטעמה של החיטה הירוקה המעושנת נפלא וטבעי. הרטבים צ'ילי ולימון עם שום, טעמתי מעט עם הרטבים, לדעתי הדג כל כך עסיסי, ונימוח ועשוי מדויק שינו זקוק לרוטב. מומלץ.

המנה העיקרית הנוספת , מלך הים – לוקוס לבן  שזה עתה נתפס בסלעים של עכו… טרי, טרי, מנת פילה דג בשרנית משובחת בקרם ארטישוק ירושלמי עם פלחי תפוח אדמה אפויים, צלויים. מנה של דג בלי דיבורים נוספים!  פשוט לאכול…

לקראת הסיום הצצתי קצת הצידה, יש חדרים  צדדים שיכולים להיות גם המקום הפרטי שלך אבל מי יוותר על הנוף לים? כיף לסיים ארוחה כזו עם קפה או תה ולקרוץ לעצמך מהכנאפה שמוגשת במחבת ברזל לוהט, גם בכנאפה עלא אמר את דברו וקצת נפרד מהמסורת של מי ורדים, הוא מכין תמהיל של כרמל, זעפרן ותבלינים. גבינה ערבית חובה, והרבה סמאנה מכל הלב..

ללא ספק שהביקור באל מרסא הוא לא שגרתי, שונה וכדאי לבקר לטעום ולחוות.

שתפו את הפוסט!