19 באפריל 2024 19:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגה בטרקלין ביסטרו בשר ויין בתל אביב

 

חגיגה של בירות איכות המלווה בנקניקיות גורמה ונקניקי איכות

בטרקלין ביסטרו בשר ויין בתל אביב

 

הכול החל במודעה והזמנה לחגיגה ב"טרקלין" שהופיעה ופייס בוק. בעצם קדמה לכך היכרות וירטואלית ביני לבין הסומלייה יוסי בן אודיס שהוא הבעלים של המקום לביני,

בלוגר שכותב אוכל, ובסופו של דבר גם נוסע אוכל, טועם, ומתרשם על מנת לדווח לגולשים. וכאשר כמה בלוגרים מתאספים  ויש בירה ומצב רוח טוב וגם משהו לאכול  אדרבא ואדרבא.

 

בר היין והבשר או הביסטרו כפי שיוסי מציין שוכן ברחוב נחלת בנימין 41 תל אביב.

אני לא טיפוס של ברים למעט סיפור ברים שכתבתי וזכה בפרס.

האמת שאני לא שתיין של בירה, אני אוהב שנדי. אבל על מנת לעבור את החוויה הזאת צריך לפעמים להתנסות.

 

נקניקיות ונקניקים באופן כללי עומדות בתחתית סולם המזון שלי, אני אוהב אותן אבל לא אוהב לשמוע ממה הן עשויות. אולם יוסי מרגיע אותי ואת קהל האורחים במסעדה שמדובר בנקניקיות מסוג אחר. מדובר בנקניקיות שהכין האומן אלן טלמור :

אלן למד והתמחה באלנס ביצור נקניקיות איכות ורכש לעצמו שם והכרה בתחום כשרקוטרי – אומן של ממש ביצור נקניקים נקניקיות ותבשילי בקר. בקיצור אלו נקניקיות בשר אמיתיות ולא שאריות.


הארוחה לוותה בחמישה סוגי בירה תוצרת חוץ והרצאה מעניינת על בירה שהגיש יוני פלדמן מנהל מחלקת בירה

ב Y.D אשתדל להוציא פוסט נפרד.

אז מה היה לנו?

לפתיח

ברוסקטות: חציל קלוי, רוסטביף, כרובית קצוצה, פלפלים קלויים בפסטו, חציל מטוגן.

חטיפים כאלו להעביר את הבירה הראשונה  4%Goldblade. בשלב הזה הבירה זרמה בקלות. אבל אז אמרו לי

שבתל -אביב גוררים מי שעומד באדום לבן. רחוב נחלת בנימין שוקק חיים בשעה זו ואין חניה ! אז קמתי עשיתי כמה סיבובים וחזרתי למקום בו חניתי ממנו יצאה מכונית בכחול לבן. סבבה. רק חסר לי סיפור הברים שסיפרתי לכם בהתחלה. הבירה הראשונה לא חזקה והיא נעמה לי, גם הברוקסטות.

 

אחרי זה הגישו לנו אנטיפסטי ירקות – מגוון ירקות קלויים בתיבול איטלקי, אנטיפסטי מצויין בדיוק לטעמי

 

המשכנו במח עגל בוינגרט לימון על המון עלי בייבי. את האמת נחרדתי לפני, והצטערתי שטעמתי גם אחרי. אני לא אוהב את הדבר הזה ותסלחו לי.

כאן התפתחה שיחה ביני לבין השותפות שלי לארוחה הדר ומור שאלו אם אני אוכל שקדים ו… אשכי שור? ובכן לא רבתי, משהו לקוי בחינוך שלי, אבל אני מציין להן שגם סרטנים לא אכלתי לפני הארוחה בפורלין.

הדבר הזה לווה בבירה 4.2% Yellowhamme אחלה בירה טעימה  כמו שאני אוהב.

 

כעת הגיעה צלחת בשרים קרים שזה כבר משהו שאני אוהב, היו שם: קורנדביף ביתי – נתח לחי עגל כבוש, רוסטביף – נתח סינטה משוייש צלוי, ברזאולה – פרוסות בשר בקר. הקורנדביף והברזאולה מעולות הסינטה טעימה והלחי סתמית.

ואז יצא לי לדבר אל האיש הנכון: משה יוחנן שף הבית " האיש אשר על הבשר" זו הייתה שיחה על טיב הבשר, על היישון ועל הבקר עצמו.

האם יש בארץ בקר אנגוס ?

בעצם יש זן מעורב באנגוס אני מבין.

אני מתעניין בבקר הגדל בארץ. אני מבין שרוב הבקר מגדלים לחליבה ולכן איכות הבשר בסוף אינו טוב כמו בקר שמגדלים במרעה לבשר, כמו ברמת הגולן.

בשר עגלים אינו משוייש כראוי ולכן כאשר משווקים בשר עגלים בני 12 חודש הבשר אינו איכותי מספיק כמו בקר בו 12-20 חודש ( ט.ל.ח) לטרקלין חדר יישון בשר משלו בו הבשר שוהה כשבועיים וחצי בטמפרטורה מתאימה ויוצא למטבח בשיטת F.I.F.O

 

המנה  הזו מלווה בבירה 5.0% Royal Oak בירה בסגנון ביטר ( מרירה יותר) הבירה הזו זכתה ממני בהערכה רבה, למרות המרירות יש לה טעם טוב אפילו מתיקות מה.

 

השעה 10:30 לערך המצב רוח טוב, הביסטרו כמעט מלא וזה יום ראשון שאינו יום בילויים.

 

אני מבחין שיש על הלוח תפריט מפתה לארוחת טעימות, חשוך קצת אז אני לא בטוח שהמחיר היה 89 ₪ לטעמי ארוחה כדאית כשאני מבין שמדובר בארוחה של בשרים מהנתחים הכי טובים.

 

כעת מגישים את הנקניקיות נקניקיית טולוז – בשר עגל בסגנון צרפתי, נקניקיית עגל- בניחוח מעושן על כרוב מבושל בבירת אוהלונס, נקניקיית מרגז – בשר בקר טלה מתובלת.

נקניקיית הטולוז היא עם גבינת פיקורינו  והיא טעימה אם כי אני לא אהבתי את הציפוי החיצוני ( ממה זה עשוי???) הנקניקייה מבקר היא בשר שבושל בבירה ROYAL היא טעימה, לבנות נדמה לי הפריעה טעם הקימל שהיה לה

( מצאנו קימל!) ונקניקיות המרגז.

לצד זה הגישו בירה 4.8%   Port Stoutזו כבר בירה כמו גינס,  אני לוגם טיפה בשביל הנימוס. יש גבול ליכולת שלי לשתות בירה ועוד מרה וגם חזקה.

מישהו צריך לנהוג. שתי בירות זה סביר לא מעבר לזה מה גם שאני ממש לא אוהב גינס.

( אמרתי בהתחלה שאני לא שתיין של בירה בכלל לא?)

כעת אני שם לב שברקע מתנגנת מוסיקה בשלל שירים מעולים, אחלה פלייליסט אומרות הבנות.

 

אני לא יודע מה גרם ליוסי להגיש לנו כעת את המנה הכי טובה לערב זה ( בשלב הזה )

מה גם שזה לא היה כלול בהצעה. אבל יותר מזה השעה 23:00 ובשעה כזו להגיש לבן אדם שבע פרוסות סינטה מיושנת לצלייה עצמית על חלוק נחל לוהט ב 250 מעלות, זה כבר  התעללות אבל עשינו מאמץ אני והבנות והשארנו רק פרוסה אחת. זה מוגש עם חרדל וחזרת לבנה מעולה.

המלצרית התפלאה!, " נימוס פולני " אמרתי .

ואם אתם חושבים שזה לא בא עם עוד בירה אתם טועים ( או שאני בכלל טועה במניין )

נראה לי הגישו בירה אבל אני  כבר לא אחראי לכתיבה שלי בשעה כזו ובמעמד הזה ובכל כשלצידי שתי שאפות שבא לבכות..

 

אם אתם חושבים שבזה זה הסתיים אתם טועים.

המלצריות החינניות מגישות לנו צלחת ועליה פלצינקה עמוסה במילוי טעים. וליד זה מלבי היי טק ( אני מעדיף מליבי בפנכות אלומיניום עם בוטנים וסירופ) ורוטב סילאן.

 

זהו הגיעה העת לסיים כבר חצות הגי'פי'אס אומר לי את הדרך, אבל הכבישים חדשים. השילוט בכביש 431 החדש על הפנים ואני מגיע לבאר יעקב במקום לראשון לציון.

כן זה השילוט לא הבירה!!!

 

הכותב היה אורח המקום.

שתפו את הפוסט!