19 באפריל 2024 9:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעימות מגרוזיה במסעדת חצ'אפורי

מסעדות לא חסר שם ברחוב נחלת בנימין העמוס ברים ומסעדות, אבל חצ'אפורי למרות צניעותה והפשטות שבה היא מיוחדת. כן, חצ'אפורי היא מסעדה גרוזינית ב אבי ומאיר מכינים לכם יום יום בעצמם אוכל גרוזיני טרי ומקורי, וכשנגמר אז נגמר ותבואו מחר..

אנשים רבים חוזרים מגאורגיה עם חוויות על האוכל והנופים המשגעים. הגרוזינים ידועים כמארחים רחבי לב וחגיגה גרוזינית זה משהו בלתי נשכח

" חצ'אפורי " נמצאת ברחוב נחלת בנימין 63 בתל אביב, מסעדה קטנה , 50 איש לערך, יש חצר גינה נאה מאוד שמחוממת קצת בחורף וישיבה בפנים ועל הבר. ואם מדברים על הבר, איך שנכנסתי לגמתי צ'צה והדם החל לזרום כמו התיאבון.

גילו נאות: הייתי אורח המסעדה. אבי הציע ארוחת טעימות ואני אורח שלא מתווכח.

פתיחה עם כמה סלטים. אהבנו מאוד את סלט הסלק עם אגוזים ואולי גם בוטנים בפנים.

תמיד שמעתי על הסלט המבושל שהם מכינים משעועית אדומה " לוביו " משהו מיוחד שלא פגשתי בשום מקום. מעט חריפות נעימה וטעמים חדשים.

סלט ירקות גרוזיני , זה סוג של סלט פראי של ירקות חתוכים והרבה לימון

לחם גרוזיני זה סוג של לחמניות אווריריות שהם מכינים שם , זה לא הלבש שאני מכיר מארוחות גרוזיניות , משהו שהם מכינים ואנשים אוהבים.

מבין הבצקים הגישו לנו (זוג ) 2 חינקלי ו 2 צ'יברוקי.

החינקלי אלו כיסוני בצק מאודים במילוי בשר. הבצק מאד נעים בפה, נימוח והבשר משובח.

הצ'ברוקי זה כיסון מטוגן שגם הוא ממולא בשר כבש, הבצק  מקבל פריכות קריספית בטיגון ואני מאוד אהבתי.

למנות עיקריות ביקשנו שני תבשילים שמאפיינים את המטבח הגרוזיני שכן לאכול סטייק או צלעות במסעדה גרוזינית זה לא חוכמה.

צ'חוחחבילי זה תבשיל עגבניות עם עוף על אורז טעים. הרוטב משגע!!!!!!!! אז עשינו עבודת מחקר ושלחנו שליחים לבדוק מה המרכיב הסודי ( אל תספרו לאף אחד זה סודי ) מדובר בתבלין שנקרא חמלי סונלי שמאיר מביא מגרוזיה במיוחד. מה יש בו בתבלין? מערבבים זרעי כוסברה עם עשבי תיבול מיובשים כמו שמי, ריחן, ציפורני חתול ( לא מחתולות) עלי דפנה, מיורן, זרעי חילבה, זפרן, קורנית,ציפורן, פלפל שחור, קינמון, זרעי סלרי ופלפל חריף. אתם מבינים ? אלו טעמים שלא חוויתם בחיים שלכם.

אני בחרתי בצ'אנחני שזה חציל בלאדי ממולא בתבשיל עגבניות בשר ותפוחי אדמה, טעים אבל מנה קטנה ולא מכילה מספיק בשר בכדי להשביע. אבל מנה אקזוטית מיחדת ומקורית.

כפי שציינתי בפתיח את האוכל מכינים לך שם במקום הכל טרי טרי, מחומרים מקורים משובחים. ויש להם את זה, את הקסם של האוכל הגרוזיני.ואיך המארח שלנו אומר, כשאתה בא לכאן, שב, תנוח, אל תמהר, חכה בסבלנות, אתה אורח שלנו.

לקינוח דוגמית של צ'ורצחלה אגוזים מצופים במעין דונג העשוי מיין אדום ודבש

ועוגית כאדה (  עוגיות חול) מקוריות מאוד, הסוכר שבפנים מעניק את התחושה של גריסת חול עם הבצק המיוחד מאוד

אלא מה! אם הייתי במסעדה גרוזינית שנקראת חצ'פורי, ולא הגישו לי חצ'אפורי זה כאילו שלא הייתי שם וחבל.

שתפו את הפוסט!