25 באפריל 2024 20:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת מאראבו- את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק

 

מסעדת מאראבו- את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק

 

הפייסבוק מביא לך  אותה בהיכרויות, חברים, והזדמנויות. כך יצא לי להכיר את המוסיקאית מיכל בית הלחמי. מי שקרא את הכתבה שלי על עמותת מתא"ן יודע איך זה התחיל. מכאן המון בתחום המוסיקאלי מתגלגל. 

את מסעדת מאראבו הכרתי במסגרת הסיקור לאליפות המסעדות, תחרות בה השף יואב בר ניצח במקום הראשון. מאז פקדתי את המסעדה כמה פעמים כי יש שם מעין הרמוניה בין המנות, הטעמים, האנשים, האווירה ומי יודע מה עוד.

 

מכאן החלטתי לפנק את מיכל בארוחה במאראבו. הגענו בשעה היעודה ואת פנינו קיבל חיים עמשלום בלבביות, אנחנו כבר הרבה יותר מאשר לקוחות….אנחנו חברים ולא רק בפייסבוק.

את התפריטים וההסברים בשולחן קיבלנו ממלצרית צעירה ומוכשרת שהותירה בנו רושם כביר, אושר זה שמה.

אחרי התייעצות על המנות הראשונות החלטנו:

 

התחלנו עם פטה כבדי עוף, סלט ירוק, טוסט בריוש, קונפיטורת הבית ושומשום. מנה שעוצמים עיניים. קונפיטורת הבית הפעם הייתה נקטרינות, אני אמרתי אפרסק ומיכל אמרה משמש וזה מה שיצא. 48( ₪)

 

אושר אמרה שקודם אוכלים את הפטה ורק אחר כך את הניוקי כי אחרי הניוקי כל מנה תהיה בלתי אפשרית.

 

ניוקי כמהין, בקרם כמהין ,"קוקי סנט ז'אק", פטריות ופרמזן, איך אפשר בלי המנה הזו. נכון זו צלחת גדולה ובתוך הגומה העמוקה שוכנים הניוקים הנימוחים שהציתו אושר רב. (54 ₪)

* העובדה היא שלא חשוב איזה תפריטים יתחלפו במסעדה, חורף אביב קיץ, המנה הזו תישאר תמיד

 

 

את המנות ליוונו ביין הבית: טמפריניו שיראז של וולטאו (24 ₪)

 

התלבטות קשה היא בחירת העיקריות מחד המנות מפתות מאידך המחירים של העיקריות, מזל שהמסעדה מציעה מנות אמצע שהמחיר שלהן מתאים לכל כיס.

 

את הפסטה שרימפס גרגרי חומוס עריסה וטחינה כבר טעמתי ומיכל לא הסכימה להתנסות ( אין לה מושג מה היא הפסידה) מאידך כמהה נפשה למנה עיקרית לא זולה של צלעות טלה. כן, כן ראיתי את הניצוץ.

אז הלכנו על זה:

 

צלעות טלה על קרם סלרי ( פטרוזיליה ולפת ) וירקות שורש (גזר ארטישוק ירושלמי ואספרגוס ) על כל זה רוטב דמי גלס מדהים. ההגשה עצמה כל כך יפה ומעידה על יד מקצועית בהכנה וניקוי הצלעות מכל השומנים המיותרים. ברור לכם שזו מנה שאוכלים בידיים , נכון? בא לי לשיר: כי את ההנאה הזו אי אפשר לתאר.. 128( ₪)

 

המנה השנייה שבחרנו הייתה מבין מנות הביניים ולא הצטערנו לרגע

מדליון פילה בקר 110 גרם, על פסטה פפרדלה, פטריות יער,פרוצ'יני יבשות,פטריות ירדן, שמפניון ופורטבלו. ציר בקר אספרסו ופטריות עם סילאן שאסור לאבד טיפה ממנו, תבקשו עוד לחם! ( 88 ₪)

 

אם על הפטה כבד מיכל אמרה YAM YAM

לכו על המנה הזו אני אומר לכם, היא כל כך עשירה, גדולה וטעימה שחבל"ז.

 

תוך כדי הארוחה שף יואב בר הצטרף כמה פעמים ושוחחנו על מסעדות ועל תרבות האוכל. גם חיים הצטרף מפעם לפעם כמנהג המקום להתחבר לאורחים והנה הסתבר לנו שהברמן הוא מוסיקאי שמנגן גם בתזמורת מפורסמת והנה מיכל מסתבר מכירה את הבחור ועזבה אותי לאנחות….

 

 

זו גם ההזדמנות להציץ למטבח….

 

 

זה היה הזמן למשוך אותה לשולחן לאחרונות . כי מסתבר שהיא לא עומדת בפני שוקולד והקינוח הזה:

טקסטורת שוקולד שכבות של פאדג', מוס נוגט, טראפלס לואיזה, גנש וגלידת שוקולד, זו מנה ששינו אותה ולטובה מהפעם האחרונה שטעמתי ממנה. העיצוב שלה מעולה והטעם YAM YAM גם. מיכל התענגה על הקינוח ( לאחר שהתרתי לה לטעום ממנו לצורך הצילום) ומסתבר שהבחירה

הייתה מעולה. 45( ₪)

 

 

 

הקינוח שאני הזמנתי היה שונה לחלוטין, רציתי לנסות משהו שונה, משהו שיאיר לי את הדרך של יואב ולכן הזמנתי:

טארט טטן אגסים, אגסים בקרמל וגלידת לואיזה. לא יכולתי שלא לחשוב על חווה נוגסת בפרי גן העדן בין אם הוא היה תפוח או אגס. אני רגיל לטארט טאטן בו הבצק תופס חלק ניכר מהמנה ואילו כאן הוא היה אי שם מתחת לפרי כאילו נמס בין בפלחים ועדיין הוא מורגש בפריכותו העדינה. 46( ₪)

 

 

 

 

 

כעת נותר לי לחשוב על המשפט שמיכל אמרה לנו כשיצאנו כולנו להתאוורר במרפסת " גברים באים והולכים האוכל נשאר לעד"

 

 

ואני אומר לכם על מאראבו " את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק".

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!