29 במרץ 2024 13:51
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת EAST תאילנד ראשון לציון

??????????

EAST זו מסעדה תאילנדית אוטנטית חדשה בראשון לציון בסחרוב מול קניון הזהב. הוזמנתי לטעימות מהתפריט אותו בנה השף ליאון אלקלעי. אני כבר חייב לציין שהמנות היו מדהימות!

המנות ממש מזכירות אוכל תאילנדי שידוע כטעים, כאשר דרגת החריפות מותאמת לחיך הישראלי ואני הזזתי הצידה כל מרכיב אדום שנקרא פלפל צ'ילי.

העיצוב והתקרה הגבוהה מעניקים הרגשת נוחות, השירות אדיב ומקצועי, המטבח פתוח, והבר אקטיבי מגיש לכם מסחר קוקטלים ותה מדהים.

EAST  תאילנדית בראשון לציון צילום אפיק גבאי
EAST תאילנדית בראשון לציון צילום אפיק גבאי

??????????

כשיצאתי משם רשמתי סטטוס " ואנשים נוסעים מראשון לתל אביב בשביל אוכל תאילנדי כשבעצם כאן בראשון מול קניון הזהב יש את האוכל הכי טוב"

פתחנו בתה תאילנדי מרענן והנה מנה ראשונה הגיעה, סום טאם- סלט פפאיה- (חריף/ לא חריף) פפאיה ירוקה, שעועית ירוקה, גזר, פלפל אדום, שום ועגבניות שרי ברוטב תאילנדי חריף ופרי ליים טרי, המנה עשירה בבוטנים זעירים מטוגנים שנותנים את האמירה של המנה. נזכרתי מיד בסדנה של סוואלי אלדר שלימדה אותנו להכין סלט כזה, כעת יש בראשון לציון מקום…

??????????

נאם טוק זה סלט נתחי אנטריקוט, בצל סגול, בצל ירוק, כוסברה, נענע, אורז קלוי בווק ושאטה טריים, נתחי הבקר היו עסיסיים ועשויים מצוין וטעים.

??????????

המנה הבאה הייתה המנה הבי טעימה שאכלתי לאחרונה שאתם חייבים לטעום ניר פט- פט רצועות בקר ברוטב חלב קוקוס וקארי עם שעועית ירוקה, בזיליקום ופלפל אדום. הרוטב חברים הרוטב מדהים ויש מנת אורז דביק שמקבל את הרוטב באהבה. ( אני חייב להשיג את המתכון) אל תחמיצו את המנה הזאת.

??????????

את אטריות האורז הם מכינים כאן במקום או במקום ששייך לבעלים בקניון הזהב, לא משנה היכן המנה פאד סיו – חזה עוף, אטריות אורז רחבות, ברוקולי, בוקצוי, שעועית ירוקה בבסיס רוטב סויה כהה הייתה מעולה, זללתי שתי צלחות…

??????????

על המנה הבאה הדעות חלוקות, לי היא הייתה טעימה ומיוחדת ולחלק מתוקמדי, לא כולם אוהבים בשר מתוק, אז שימו לב. מטממואן – נתחי פרגית בציפוי טמפורה, קשיו, בצל לבן, סלרי, שאטה, בצל ירוק ברוטב תאילנדי מתקתק. אני אהבתי וזה שחלק לא אכלו השאיר לי יותר..

??????????

ממנות הדגים נראה לי שקיבלנו משהו שלא ממש מופיע בתפריט, דג דניס בציפוי טמפורה ברוטב חלב קוקוס וקארי מוקפץ עם שעועית, פלפל אדום ובזיליקום. ( אותו הרוטב המצוין של הניר פט פט ) המנה בתפריט מוגשת עם ילוטייל כנראה נגמר…

??????????

כמובן שאי אפשר תאילנדית בלי פאד תאי – עוף, אטריות אורז, נבטים, גזר, בצל ירוק ובצל לבן ברוטב סויה כהה. מנה קלאסית נדיבה.

??????????

סיימנו ב פאד קא פאו – בקר קצוץ עם בצל לבן, שעועית ירוקה, בזיליקום ופלפל חריף, מוגש בתוספת ביצת עין על אורז לבן מאודה. זה כמו סלופי ג'ו אבל סגנון תאילנדי

??????????

המנה האחרונה טפיוקה, אמנם הייתה עמוסת יתר בפירות אבל הטפיוקה בחלב הקוקוס הייתה טעימה מאוד, מאוד.

??????????

את הארוחה ליוויתי ביין שרדונה של יקב דלתון, כבוד למקום שיודע מה הוא מגיש.

על בניית התאמת התפריט אמון השף התאילנדי, טאפ, אשר ברזומה שלו מספר מסעדות שף מובילות בבנגקוק. אל טאפ חבר השף הישראלי ליאון אלקלעי, אשר חיבר בין המנות התאילנדיות לחך הישראלי.
בתפריט מבחר ירקות טריים וצלויים, בשרים המיושנים במקום, עוף בקר ודגים טריים כל אלו במגוון שיטות הכנה מהמטבח התאילנדי לסוגיו. במסעדה משתמשים בחומרי גלם עונתיים טריים ואיכותיים.
EAST  הינה מסעדה תאילנדית המציעה מנות תאילנדיות מקוריות שחלקן לא מוכרות בישראל, המסעדה מיועדת לחובבי המטבח האסייתי ובפרט התאילנדי ולכל אלו המעוניינים להעז ולהתנסות במאכלים תאילנדים מחבלי ארץ שונים בתאילנד.
ב- EAST מנות מגוונות ועשירות, במחירים נוחים ונגישים. כמו כן, מציעה המסעדה עסקיות במהלך היום, תפריט מיוחד לטבעונים וגם תפריט ילדים. החלל מעוצב, מוקפד ומזמין, תוכנן על ידי האדריכל ג'וש חפץ, החתום על פרוייקטים כמו מסעדת סוהו השכנה ומסעדת שלוותה התל אביבית. במקום מתחם שולחנות וספות ובר ישיבה גדול.

 

EAST סחרוב 26, ראשון לציון – מול קניון הזהב, טלפון 03-5222550, www.east-rest.co.il

שתפו את הפוסט!