24 באפריל 2024 7:49
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"סמרקנד" – טעימות מבוכרה

סמרקנד

אם אתם רוצים לטעום את המאכלים שתמיד רואים בטלוויזיה בדרך המשי במסעות של שפים (כמו אהרוני) אני ממליץ לכם על מסעדת סמרקנד בה תוכלו לחוות את מטעמי המטבח הבוכרי. סמרקנד היא מסעדה של דורות ובאור-יהודה הסבא והסבתא עדיין מבשלים, כאן ביפו זה סניף של המשפחה.

רוצים לקרוא על הגוזג'ידז'ה, הצ'יבוריק, או המאנטו? הכנסו לכאן.

 

 

כשאתם נכנסים לסמרקנד דבר ראשון אתם מרגישים את שמחת החיים והתנועה של המלצרים. כשאני נכנס למסעדה מלאה, שכל הזמן אפילו ב-10 בלילה באים אליה עוד ועוד אנשים אני יודע שאני במקום טוב ואני בטוח שגם אתם.

סמרקנד כבר בת 20 שנה, וזה אומר המון. המסעדה נמצאת במיקום מצוין בדרך בן צבי 34 ביפו- תל- אביב וחשוב שתדעו שיש חניה בסביבה הקרובה.

האורות של סמרקנד קוראים לנו ובפנים האווירה חמימה, העיניים רצות על הקירות ועל הקישוטים המקוריים.

מסעדת סמרקנד מביאה את בוכרה למפה כאן בישראל עם כל המטעמים ששמענו עליהם בטלוויזיה וקראנו, כעת באנו לטעום.

חשוב שתדעו, בסמרקנד הכל מוכן במקום, גם הסלטים שלהם והכל מחומרי גלם משובחים שמקבלים משמעות בטעם ובמרקם. יש כאן 180 מקומות ישיבה, חדר פרטי בן 24 מקומות שבדיוק נערך שם יומולדת ויש גם אולם אירועים עם 80 מקומות.

סמרקנד היא אחת השיפודיות עם מבחר בשרים הכי הכי בסביבה, ואנחנו מדברים על יפו. שיפודי פרגיות, כבדי עוף, רולדה פילה בוכרית, שיפודי אנטריקוט, בשר כבש, לבבות, כנפי עוף, חליוואת (שקדים) כבד בקר ועוד. וגם בשרים משובחים, סטייק אנטריקוט, צלעות כבש, ביצי כבש, שומן כבש ועוד…

אנחנו באנו מכווני מטרה לאוכל בוכרי, וכמנהג המקום הניחו לנו מיד על השולחן לחם בוכרי ומבחר סלטים (10 ₪ לסועד). אם חסר ממלאים. אבל אם באתם לאכול ממש תיזהרו עם הלחם או הלאפה המשגעת שמושכת לטבול. על השולחן היו המון סלטים: חצילים במיונז, חצילים ברסק, תירס, כרוב קולסלאו, טורקי מצוין!! (לא חריף), גזר שונה מהמזרחי וטעים, סלק מצוין, סלט של שעועית עם פטריות קטנות, שרי ברוטב ועשבי תבלין, כרוב אדום, סלסה עגבניות, בטטה מדהים (אף פעם לא חשבתי על סלט מבטטה) ועוד…

יש גם מבחר של מנות ראשונות המותאמות לקהל הישראלי וגם סלט ירקות בוכרי וגם סלט ירקות גרוזיני ועוד.

ביקשנו לטעום את המטבח הבוכרי והזמנו:

מאנטו – המאנטו זה מאכל מסורתי שהבצק חובק בשר קצוץ מטוגן עם בצל והכל מוכנס לאידוי, שמקבל רוטב רימונים ופפריקה ושמן זית וכדאי לאכול מיד כי עד שצילמתי התייבש לנו קצת, אבל החלק התחתון המילוי, עילוי (ושלא ימכרו לכם סיפורים על קרפלעך). מגיע 5 יח' על מגש (35 ₪).

צ'יבוריק – הצ'יבוריק זה מעדן. בצק במילוי בשר ובצל מטוגן ושמיר אשר מטוגן ומקבל טעם מעודן, זה מגיע 2 יח' בליווי רוטב מיוחד של עגבניות ופטרוזיליה והוא מאוד פיקנטי. אסור לוותר על זה (9 ₪).

גוזג'ידז'ה הוא מאפה שמרים במילוי בשר קצוץ ובצל מטוגן אפוי בתנור, מסוג המאפים שאם לא טעמת איך תגיד שאכלת אוכל בוכרי (8 ₪).

ביצ'ק (ידידה שלי מלכת המטבח כתבה על זה ונתנה מתכון) כעת אחרי שאכלתי שם אני הולך להכין בבית, מדובר במאפה שמרים במילוי של דלעת שטוגנה עם בצל, סוכר ותבלינים. מומלץ (8 ₪).

בקבוק יין רקאנטי "יונתן" קברנה\שיראז ליווה את הארוחה.

התלבטנו בין בחש לבין אוש פלוב, אמיר שהוא האחמ"ש ורב המלצרים הציע חצי חצי, הכי טוב!

אז אני רוצה לומר לכם: האוש פלוב זה משהו שאסור לוותר עליו כאן, זה כל כך טעים שאי אפשר לוותר על אף גרגר. מדובר על תבשיל אורז עגול מובחר בשילוב נתחי בקר, גזר וגרגרי חומוס, הז'וליינים של הגזר כנראה מטוגנים לפני שמוסיפים אותם לצלחת המדהימה וזה טעים "פחד". כל המזרח מלא בתבשילים של בשר ואורז אבל זה היה ממש מיוחד (27 ₪).

הבחש הבוכרי שכבר אכלתי במקומות אחרים זה אורז עגול מעורב בירק קצוץ דק בעיקר שמיר בנתחי בקר שונה לחלוטין מהתבשיל הקודם ובהחלט טעים. ובאמת הגישה לתת לנו חצי-חצי הייתה נבונה.

להשלמת המלאי… ביקשתי לטעום 2 שיפודים, האחד של קבב בוכרי שהיה בחירה מוצלחת והשני של חליוואת שהיה פחות מוצלח. (20\32 ₪).

ישבנו במרפסת (סגורה בחורף) והקירות מסותתי האבן והמקושטים אמנם משרים אווירה מיוחדת אבל היה לנו קצת קריר ולמנות אחרונות ולתה נכנסנו פנימה. בדיוק ראינו שיירה של קינוחים וזיקוקים נעים לחדר הפרטי, כאן יודעים לפנק ולעשות שמח.

התה מוגש בקנקן ובספלים מיוחדים, הסוכר בקוביות. ואת הקינוחים לא מכינים כאן, אבל זה לא גורע מטעמם. מלאבי לא חלבי טעים וקראמבל עם גלידה וקצפת שהיה ענק וממכר.

המלצה חמה.

רח' בן צבי 34
טלפונים: 03-6811122 / 03-6818050
samarkand.gabi@gmail.com

פתוח: א'-ה' מ- 11:00 עד חצות.

ימי שישי מ- 11:00 עד שעה לפני כניסת השבת.

מוצ"ש חצי שעה לאחר יציאת השבת עד 01:00.

כשר.

המקום נגיש.

צ'יבוריק
צ'יבוריק

 

מאנטו
מאנטו
גוזג'ידזה וביצק
גוזג'ידזה וביצק
אוש פלוב ובחש
אוש פלוב ובחש

שתפו את הפוסט!