29 במרץ 2024 8:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסטיבל הניוקי במסעדות פיאנו פיאנו

מסעדות האיטלקיות  'פיאנו פיאנו', מתחם  G בכפר סבא והשנייה בקניון G-6 יקנעם. התפריט העשיר טומן בחובו מנות ביניים מיוחדות, פסטות מצוינות, פיצות קריספיות ושאר מנות איטלקיות משובחות.  אחת מנקודות הייחוד של המסעדות הוא התפריט האיטלקי המגוון והאותנטי המציע מנפלאות ארץ המגף . המטבח הפתוח הנגלה לעיניי האורחים עם כניסתם למסעדה, אשר במרכזו ממוקם תנור פיצות יחיד מסוגו בארץ, משלים את החוויה האיטלקית.  המסעדות מעוצבת בסגנון של בית חם ומודרני בטוסקנה, ישנם מקומות ישיבה בפנים ובחוץ ובר אכילה נוח אל מול חדר יינות מסוגנן.

אנחנו במשפחה מאוד אוהבים את מסעדת פיאנו פיאנו, הנכדים למדו להעריך אוכל טוב, קרפצ'יו סלק,  ניוקי פיצות ועוד כי בואו נאמר את האמת בפיאנו פיאנו אין נפילות, המחירים סבירים, האווירה והעיצוב כיפיים והאוכל טוב.

איך כתבתי: The best and most delicious taste

למה אני מספר לכם את כל זה? כי המסעדות האיטלקיות, 'פיאנו פיאנו' (יקנעם וכפר סבא) החליטו לעשות גם לקהל הישראלי מיני פסטיבל 'ניוקי' שיתחיל ב-28.2 ויסתיים שלושה שבועות לאחר מכן ב-21.3 . השף רועי חנין, השף הראשי של המסעדות בנה יחד עם נמרוד מורן, שף הסניף בכפר סבא ודייב ביגיו, שף הסניף ביקנעם תפריט ספיישלים שכולו מורכב מסוגי ניוקי שונים וממגוון גדול של רטבים. התפריט המיוחד יוגש בצמוד לתפריט הקבוע של המסעדות.

לקראת הפסטיבל המדהים הזה שהוא מסורת איטלקית בה  אחת לשנה חוגגת העיר ורונה קרנבל המשמר מסורת עתיקה בת למעלה מ-470 שנה עורכת פסטיבל ניוקי. הוזמנתי לטעום וחוות טעם ודעה על הניוקי ושאר המנות.

נכון אתה לא בא לפיאנו פיאנו לאכול 5,6 מנות ניוקי, אתה מתחיל עם איזה אנטיפסטי  טעים שיפתח את התיאבון ומשם אתה ממשיך, ואני חייב לומר כבר כי קשה להחליט איך להמשיך כי המבחר שם מיוחד וטעים וכעת יש גם ניוקי ספיישלים שיוגשו רק בפסטיבל…

אז רק דבר אחד חשוב , התאמנו לעצמנו את גודל המנות  ( קטנות ממה שמגישים כי לא חשבנו שנצליח לטרוף את בכל ).

דבר ראשון ביקשתי קרפצ'יו סלק המנה האולטימטיבית שכובשת:  פרוסות דקות של סלק מוחמצות בשמן זית ובלסמי עם בצלצלוני פנינה, כוסברה קצוצה ופטה מגורדת. ( 34 ₪ ) כשישבתי עם נמרוד שף המסעדה הבנתי את הטעם המיוחד, בצלצלי הפנינה משתלבים יחד עם חמיצות הבלסמי טעם מדהים. ( לפחות למדתי משהו)

נמרוד בחר שנטעם את ההגשה החדשה שחייבת, אבל חייבת להיכנס שוב לתפריט: ארטישוק על שמנת חמוצה. ( במקום ארטישוק יהודי 42 ₪) מנה שפשוט תוספת של שמנת חמוצה מתובלת מקפיצה אותה עד כדי כך שניגבתי עם השוליים של הפיצה.

ואם כבר מדברים  על פיצה, פיצה קלאסיקו, כזו שהטעמים הטבעיים של הבצק המשובח מקמח קאפוטו איטלקי וגבינה מעולה מדברים בעד עצמם. מוצרלה בקר, עגבניות טריות/פלפל קלוי, אורגנו טרי וקראסט פרמז'ן 46 ₪ אישית אני חסר מילים לתאר את המנה המוצלחת הזו , אבל יש להם שם גם תערובת עשבי תיבול שאפשר לפזר מעל ואז בכלל…

ממנות המזאטים המיוחדים פטריות פורטבלה בבשמל ומוצרלה, משהו שחייבים מתכון בשביל להכין בבית, נמרוד…

ומיני קפראזה עם מוצראלה משובחת. פרוסות של עגבניות ומוצרלה באפלו בתיבול שמן זית, חומץ בלסמי, חומץ בלסמי מצומצם ובזיליקום טרי

זהו, נפתח לנו התיאבון!

חייבים גם יין, ההמלצה שלי מתפריט היין , פלטר טריו של יקב פלטר – קברנה סובניון, מרלו וקברנה פרנק.

"הניוקי" הוא מאכל עממי באיטליה ונפוץ בכל העולם, הניוקי עשוי ממחית תפוחי אדמה וקמח, חתוך לפיסות קטנות המבושלות בישול קצר במים רותחים, ומוגשות במגוון גדול של צורות ורטבים.

יצאנו לטעימות:

ניוקי תפוח-אדמה ברוטב שמנת פורצ'יני ופטריות פורטבלו – 56 ₪ רוטב השמנת עם יין לבן מעצים טעמים, פלחי הפורטבלו והפורציני יוצרות מנה מעולה בכל קנה מידה והפרמזן הופך אותה לא רק אטרקטיבית ויזואלית אלא גורמה!

ניוקי תפוחי אדמה ברוטב קרבונרה עם אפונת גינה- 58 ₪ זה ניוקי ללא שומרי מסורת!  יש בו בייקון שהמליחות שלו לרגע נראית לכם מלוחה ואז אתה מרגיש איך היא מעצימה את המנה מעלה מעלה. גם בניוקי הזה רוטב השמנת עם יין לבן וכל הטעמים יוצר רוטב שאוספים באצבעות אם לא הזמנת לחם כמוני.

ניוקי קואטרו פורמז'- 49 ₪ זה ניוקי עם 4 גבינות, גאודה שמעניקה לו צבע נפלא, וטעם, פרמזן, מוצרלה וגורגונזולה (כחולה) , רוטב שמנת ויין לבן, נשים יעפו על התמהיל העדין והטעים הזה. חגיגה.

ניוקי כמהין זה ניוקי הבית, תמיד אנחנו מזמינים אותו ניוקי ברוטב שמנת, שום, יין לבן ומחית פטריות כמהין  54 ₪ מכור על ניוקי כמהין.

ואחרון שטעמנו החביב ביותר, טעים ביותר והמפתיע ניוקי סלק במילוי גבינת קממבר – 56 ש"ח . תשמעו, ין דברים כאלה, ניוקי נימוח, מלא קממבר עם רוטב שיש בו עגבניות טריות ועגבניות מיובשות, בזיליקום הכל ברוטב שמנת מלטף. – לא רק לנשים רומנטיות. זה ניוקי מנצח!

עוד בפסטיבל

ניוקי מולים מרינייר – 62 ₪

ניוקי אל הרומנה- 52 ש"ח

צילום יחצ

ניוקי ברוטב רמניולו – 62 ₪

אי אפשר לצאת בלי קינוח ממטבחה של הקונדיטורית עדי דה ביטון

קרם ברולה סמי פרדו וניל מוגש לצד בננות מקורמלות על רוטב טופי וטוויל קוקוס, חלום מתוק.

פרופיטרול:  שלוש פחזניות במילוי קרם פטיסייר על מרק שוקולד חם עם גלידת בננות, אגוזים, שוקולד ושקדים מקורמלים, אוכלים עם כף ועם כיף

כל קינוח 34 ₪

לצד החגיגה הקולינריות, במשך כל חודש מרץ ייהנו מחלוקת ניוקי מ-"מלך הניוקי" של פיאנו פיאנו שיעבור בין שתי המסעדות. הלקוחות יוכלו לעלות לדף הפייסבוק של המסעדות, תמונות מדליקות עם "המלך" ולזכות בעשרות פרסים, בניחוח איטלקי  .

מסעדות פיאנו פיאנו :

סניף: וויצמן 207, מתחם G, כפר סבא , 09-7688778

סניף: התמר 2, מתחם G, יקנעם, 04-9121912

 

שתפו את הפוסט!