18 באפריל 2024 10:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קולינריה מסעדות ובתי קפה, יין ויקבים באזור המועצה אזורית מטה יהודה שהפך לפנינה קולינרית ולאזור תיירות מוביל.

קולינריה מסעדות ובתי קפה, יין ויקבים באזור המועצה אזורית מטה יהודה שהפך לפנינה קולינרית ולאזור תיירות מוביל.

 

 

 

בין כרמים, שדות ועשרות יקבים צצות בשנים האחרונות באזור מטה יהודה לא מעט מסעדות מיוחדות שמציגות קולינריה מקומית משובחת.

הקולינריה באזור מטה יהודה משלבת בתוכה מסורת עממית ישראלית, היא מושפעת גם ממטבחים מזרחיים ומערביים ובעלת חדשנות ויצירתיות. ניתן למצוא באזור מסעדות ומאפיות  מסורתיות, מסעדות עם תפריטים עונתיים המתעדכנים בהתאם לחומרי הגלם הטריים והמקומיים וכל אלה על רקע נוף מקומי של חבל ארץ קסום. באזור מטה יהודה ניתן למצוא גם יקבים וייניים המייצרים יינות איכותיים מהענבים הגדלים באזור.  בימים אלה  מתקיים פסטיבל היין היוקרתי של אזור מטה יהודה, החוגג השנה חצי יובל של יין משובח, חקלאות איכותית והיסטוריה מקומית. לצד אלה מתפתחת באזור בשנים האחרונות קולינריה מקומית מפתיעה.

 

 

יש גם סיורי יין ייחודיים ליקבי הבוטיק במטה יהודה וסדנאות יין למתחילים בבית הספר ליין ביקב שורק, במסגרת פסטיבל היין ה- 25 של מטה יהודה

 

פסטיבל היין הוותיק והיוקרתי של מטה יהודה, החוגג השנה חצי יובל של יין משובח, חקלאות איכותית והיסטוריה מקומית, נפתח ביום חמישי האחרון באירוע יוקרתי וחגיגי שהתקיים בגן התנכ"י בסמוך למלון 'לוגוס' יד השמונה וימשך עד סוף חודש יוני.

 

במסגרת הפסטיבל, יתקיימו סיורים ייחודיים שיספקו הצצה לאזור היין יהודה- ההיסטוריה של היין המקומי ועד ההכרה הרשמית באזור כאפלסיון היין הרשמי הראשון והיחיד בישראל, סיפורם של היקבים ועל היין בישראל ובעולם. ובפעם הראשונה: הסימון האזורי על בקבוקי היין של יקבי מטה יהודה.

 

כל סיור יכלול ביקור בשלושה יקבים, ובכל אחד מהם יתקיים מפגש מרתק עם בעלי היקבים והייננים שיספרו את סיפור היקב והכרמים, יסבירו על היינות אותם הם מייצרים, תוך טעימות יין ממגוון היינות על רקע נוף מקומי.

 

הסיורים:

 

 

סיור 1 // יום שישי //  9.6.2023 // 10:00-14:30

סיור בעקבות אזור היין "יהודה"

נבקר ביקבי הבוטיק המגדלים את ענבי היין שלהם במטה יהודה. הביקור יתקיים ביקבים כשרים.

 

יקב פלם | מול אשתאול

יקב צרעה | קיבוץ צרעה

יקב עגור | עגור

 

 

  • מספר המקומות מוגבל | הסיורים למבוגרים בלבד, בהסעה מאורגנת.
  • ההרשמה בתשלום מראש בלבד, תשלום באתר. עלות למשתתף 210 ש״ח.
  • יציאה בשעה 10:00 בדיוק מחניית המועצה האזורית מטה יהודה במושב נחם (בווייז – מועצה אזורית מטה יהודה). חזרה משוערת 14:30
  • יציאה במינימום 10 נרשמים
  • יתכנו שינויים בלוח הזמנים ובמקומות הביקור.
  • לפרטים נוספים- מחלקת תיירות > 02-9958650 | www.tour-yehuda.org.il

 

סיור 2 // יום שישי //  16.6.2023 // 10:00-14:30
סיור בוטיק ביקבי משפחתיים בעמק האלה
עמק האלה, הוואדיות והגבעות הסובבות אותו, מהווים בית גידול ייחודי, שיצרני היין באזור מאוהבים בו ומגלים כלפיו נאמנות יוצאת דופן. נבקר בשלושה יקבי בוטיק משפחתיים שכולם מאמינים בטרואר המקומי. היקבים הם ללא השגחת כשרות.
יציאה בשעה 10:00 בדיוק מחניית המועצה האזורית מטה יהודה במושב נחם (בווייז – מועצה אזורית מטה יהודה).

יקב צפרירים- צילום ענבל רוז (1)

יקב מטלר | עגור

יקב צפרירים | צפריר

יקב הנס שטרנבך | גבעת ישעיהו

 

סיור 3 // יום שישי //  23.6.2023 // 10:00-14:30
בעקבות היינות לבנים
נבקר בשלושה יקבים המייצרים יינות לבנים איכותיים מזנים שונים, נפגוש את האנשים המגדלים את היין בכרמים ונטעם יינות שונים המיוצרים בשיטות מגוונות.

יציאה בשעה 10:00 בדיוק מחניית המועצה האזורית מטה יהודה במושב נחם (בווייז – מועצה אזורית מטה יהודה).

יקב ספרה, צילום אילן נחום

 

יקב מוני | מנזר דיר ראפאת (כשר)
יקב האלה | נתיב הל״ה (כשר)
יקב ספרה  | גבעת ישעיהו (ללא השגחת כשרות)

 

סיור 4 // יום שישי //  30.6.2023 // 10:00-14:30
תופסים ראש על כביש 3.

יציאה בשעה 10:00 בדיוק מחניית המועצה האזורית מטה יהודה במושב נחם (בווייז – מועצה אזורית מטה יהודה).

על כביש 3 ובסמוך אליו יש מספר יקבים קרובים שמסובבים לכולם את הראש. נבקר בשלושה יקבים שירוממו אותנו לגבהים חדשים.
יקב פאר | טל שחר (כשר)
יקב כרם ברק |  בקוע (ללא השגחת כשרות)
יקב שורק |  נחשון (ללא השגחת כשרות)

 

 

עוד במסגרת הפסטיבל, יתקיימו סדנאות יין מרתקות, בבית הספר ליין ביקב שורק בקיבוץ נחשון, ויעניקו למשתתפים ידע אודות ייצור יין והשיטות השונות לייצורו. הסדנאות יתמקדו בשני נושאים עיקריים- היכרות עם זני הענבים השונים ויישון יין בעץ והשפעתו על הטעם והניחוח של היין. הסדנאות יכללו גם טעימה מודרכת של יינות אדומים ולבנים מיקבים מאזור היין יהודה. את הסדנאות ידריך עידן בר אולפן – יועץ, כותב ומדריך בתחום היין.

 

 

הסדנאות:

על יין, על חבית ועל מה שביניהם – כיצד משפיע היישון בעץ על היין?

 20/6 בשעה 19:00

בסדנה זו נטעם מגוון יינות המגיעים מאזור היין של יהודה, יינות אשר חוו מגע של עץ בתהליך הייצור וגם כאלו שיוצרו ללא כל מגע בעץ. נכיר את הסגנונות השונים וגם נחוש ונבין כיצד משפיע העץ על היין, מבחינת הניחוחות, הטעמים ובמובנים נוספים.

https://www.myehuda.activities.atarix.co.il/page.php?type=event&id=20595&m=371&ht=#navbar

 

לא טוב היות הזן לבדו? על זני ענבים ועל החיבורים ביניהם

 26.6 בשעה 19:00

בסדנה זו, שבה נטעם יינות על טהרת אזור היין של יהודה, נלמד על זני ענבים שונים הגדלים באזור, נכיר את תכונותיהם ונעמוד על החיבורים שביניהם ועל האופן שבו משפיע השילוב (הבלנד) על התוצאה הסופית שאנו טועמים ביין.

https://www.myehuda.activities.atarix.co.il/page.php?type=event&id=20595&m=371&ht=#navbar

 

הסדנאות מיועדות לרמת מתחילים. חלק מן היינות שיטעמו יהיו ללא אישור כשרות.

משך כל סדנה כשעה וחצי

עלות למשתתף > 180 ש״ח

פרטים במחלקת תיירות ובאתר

 

הקולינריה באזור מטה יהודה מציעה למבקרים ולתושבים תפריטים מגוונים וחוויות ייחודיות כמו מסעדת דרך הגפן- בית זית, בית קפה חממת הסחלבים, מסעדת נאיה- בית נקופה, בר בהר- נס הרים, רטשא- עין ראפה, כולן, לצד  יין מקומי משובח.

 

מסעדת דרך הגפן – בית זית: למי שמחפש חווית אוכל ייחודית ואווירה נעימה, מסעדת "דרך הגפן" הממוקמת במושב בית זית היא היעד המושלם. המסעדה, המשלבת תרבויות של יין וחקלאות, מציעה למבקרים חוויה בלתי נשכחת כבר מהרגע הראשון. העיצוב הפנימי של המסעדה משלב חומרים טבעיים ופרטי עיצוב מקומיים היוצרים אפקט של אירוח משפחתי לצד אווירה אינטימית. התפריט מציע מגוון רחב של מנות עשירות במרקמים מרעננים וטעמים אותנטיים מתוצרת מקומית וטרייה. הצוות המקצועי והאדיב של מסעדת "דרך הגפן" משקיע ומבטיח לכל אורח חווית שירות יוצאת דופן.

מסעדת "דרך הגפן" ידועה גם בזכות תפריט היין המרשים שלה, שכולל מגוון רחב של יינות איכותיים מהארץ ומעולם.

אוהבי היין יוכלו ליהנות משלל יינות וסיורים פרטיים במטעי הגפנים.

אם אתם מחפשים מסעדה ייחודית באזור, מסעדת "דרך הגפן" הממוקמת במושב בית זית היא הבחירה המושלמת.

דרך הגפן – צילום דניאל לילה (4)

מסעדת דרך הגפן 1 , מושב בית זית

אתר האינטרנט של המסעדה: https://d-hagefen.co.il/%d7%a6%d7%a8%d7%95-%d7%a7%d7%a9%d7%a8/

 

חממת הסחלבים- מעלה החמישה: למי שמחפש את בית הקפה המרגיע ביותר באזור מרחב ירושלים, חממת הסחלבים היא המקום עבורו. קפה חממת הסחלבים היא אטרקציה ייחודית, הממוקמת בפסגת הרי יהודה, רווית אויר צלול המציעה חווית קפה מופלאה ומופתית. במקום תוכלו למצוא מבחר מרשים של סחלבים לצד כוסות קפה איכותיים המיוצרות על ידי בריסטות מומחים.

התפריט חלבי ועשיר בניחוח איטלקי, מיוצר מחומרי גלם טריים ומקומיים. ישנו מגוון רחב של אפשרויות שתייה כגון תה, קוקטיילים ושלל מנות מתוקות להשלמת החוויה.

דרך הגפן – צילום דניאל לילה (4)

בית קפה חממת הסחלבים

אתר האינטרנט של המסעדה https://cafehamamat.click2eat.co.il/

 

נאיה- בית נקופה: מסעדת הרים אסיאתית הממוקמת בפאתי מושב בית נקופה המשקיפה על הרי ירושלים.. נאיה מציעה טעמים ייחודים מגוונים מהמטבח האסייתי. המסעדה מציעה תפריט מרהיב הכולל מנות מסורתיות מהודו, סין, יפן ותאילנד, המשלבות טכניקות בישול מודרניות וחומרי גלם איכותיים. השף של המסעדה מצליח ליצור מנות שמשקפות את המסורת האסיאתית העשירה, בשילוב רעיונות חדשים ומודרניים.

בתפריט המסעדה ניתן למצוא מגוון רחב של מנות, כולל תבשילי בשר, דגים ומנות צמחוניות. האווירה במסעדה מזמינה ומקסימה ומבטיחה חוויה יוצאת דופן.

 

מסעדת נאיה, מושב בית נקופה,

אתר האינטרנט של המסעדה: https://na-ya.com/home-page/#contact

 

בר בהר- נס הרים : במיקום מרהיב של טבע ושקט מעצים ממוקמת מסעדת בר בהר. המרפסת הפנורמית מציעה נוף עוצר נשימה והאוויר, צלול כיין. המסעדה מציעה תפריט כפרי וביתי, חלבי או טבעוני ומגוון רחב של משקאות מקוריים. במסעדה מתקיימים מדי פעם אירועי מוזיקה חיה שהופכים כל ארוחה לחוויה.

 

בר בהר – צילום אמיר אדירי (8)

בר בהר- נס הרים

אתר אינטרנט: https://tour-yehuda.org.il/business/168/

 

 

רשטא – עין ראפה: מסעדה מפוארת הממוקמת בעין ראפה, קיבוץ חקלאי ומסורתי השוכן בין הרי ירושלים המוקף שדות ירוקים. המסעדה מתמחה באוכל ערבי מסורתי ואותנטי, המעניק כבוד לחומרי הגלם המקומיים ולשורשים הקולינריים של הכפר ולאזור בו ממוקם. במסעדת רשטא ניתן ליהנות מחוויית אוכל עשירה וייחודית המורכבת ממנות ערביות מסורתיות, מאכלי בשר, דגים, עוף, ירקות ומנות טבעוניות. מסעדת רטשא היא יעד מושלם לארוחת ערב רומנטית על רקע נוף מקומי.

 

עין ראפה,

אתר אינטרנט: https://reshta.co.il/

 

ואי אפשר לשכוח את היין שיש לאזור להציע. אזור מטה יהודה ידוע כחבל ארץ שופע כרמים ויקבים וסצנת היין האזורית מושכת אליה אלפי חובבי יין בשנה. בימים אלה מתקיים פסטיבל היין השנתי של מטה יהודה המהווה נקודת שיא תיירותית ומפגש חברתי בין חובבי יין מרחבי הארץ, בשילוב מוסיקה ייחודית וקולינריה משובחת. פסטיבל היין יימשך עד סוף חודש יוני ויציע במשך סופי השבוע אירועים ייחודיים שיספקו טעימה ליקבי האזור והצצה לסיפוריהם המרתקים ולהתפתחות היינית והחקלאית של האזור, על רקע הנוף המקומי. בפסטיבל השנה יוצגו לראשונה בקבוקים המסומנים בתו האזורי של אפלסיון "יהודה". בעלי היקבים מזמינים את הציבור הרחב להגיע לסיורים, ללגום מהיינות הבוטיקים ולהתרשם מתהליכי הייצור.

 

טלפון: 02-9958650 / מוקד המועצה 8108*

אתר אינטרנט:  www.tour-yehuda.org.il ובעמוד הפייסבוק 'הלב הירוק תיירות מטה יהודה'

 

 

שתפו את הפוסט!