19 באפריל 2024 12:44
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונפי – ביסטרו ים תיכוני חיפה

המקום סגור!

 

מסעדת קונפי שוכנת במלון קראון פלזה חיפה, היא  ביסטרו ים תיכוני הממשיכה את המסורת של השף גיא פרץ.

 

פרלוג:

ההתחלה הייתה בגספצ'ו אשקלון.. הייתי שם כבר באוקטובר 209 טרם  חזרתו של גיא פרץ לשם.

את גיא פרץ הכרתי שם באירוע בלוגרים שאירגנתי במרץ 2011 אולם את גיא פרץ הכרתי קודם בסדנת מאסטר שף עם אלקנה ביטון וסמדי בומבה שנערכה שם. מאז דרכינו נפגשו באירועים שונים. גיא פרץ גם כתב כמה ספרים, מתוכם יש לי תענוג לבשל לפעמים ומדובר על הספרים " פשוט להיות שף", ו"קסם המטבח המרוקאי"

לאחרונה פגשתי את השף גיא פרץ בתחרות השפים בקראון פלזה תל אביב, שם סיכמתי עימו על ארוחת בלוגרים במסעה החדשה "קונפי" בחיפה.

 

גילוי נאות : הייתי אורח המסעדה.

 

המסעדה שוכנת בחיפה על הכרמל במלון קראון פלזה ומשקיפה על חיפה. הנוף מקסים, אני מניח שלשבת שם בצהרי יום או בין הערביים ולהנות מהנוף זה מאוד רומנטי ומהנה.

למסעדה כשמונים מקומות ישיבה ועוד חדר פרטי עם כעשרים וארבע מקומות.

 

הארוחה

מנות פתיחה וראשונות.

קווה שנמזגה  בשפע, ומנת ספיישל שהשף הכין לנו מעין דוגמית של סביצ'ה דניס בצנצנת זעירה,

טעים אבל זו רק דוגמית לפתיחת התיאבון.

 

לחם הבית עשיר בדגנים פריך וטעים שהוגש עם מטבלים בהם זיתים מעולים, קונפי שום קצת קשה, חציל, ומטבל פלפלים.

 

חציל קלוי בטחינה, הוגש מעוצב בתוך צלחת בצורה מושכת עין, חציל "בלאדי" זו מנה שכבר הפכה לשגרה במסעדות, והיא אכן שיגרתית אלא שהקהל הישראלי ( וגם אני בבית) אוהבים את השילוב של חציל וטחינה  כי זה טעים מה לעשות. חציל בלאדי קלוי בגריל בליטוף שמן זית, לימון טבעי סחוט ומלח ים מעודן בטחינה לבנה ומשוויה פלפלים ועגבניות39 ₪ בתפריט

 

סלט שורשים, הפעם האחרונה שאכלתי סלט שורשים הייתה אצל סהר בכרמים, זה נשמע מאוד אקזוטי סלט שורשים, אני ממליץ עליו לכל שוחרי אוכל בריא ( שזה לא אני) הסלט קיבל טאץ' קריספי מאגוזים מקורמלים וכוד הפתעות שהיו בפנים. האיולי היה די חלש לטעמי, צריך רוטב שיתן לו עוד מימד לטעמי. רצועות דקיקות ופריכות של סלק טרי, קולרבי, גזר, בצל ירוק ונבטים סיניים טבולים באיולי אסייתי בניחוח ג'ינג'ר ושומשום בעיטור אגוזי פקאן מסוכרים. 38 ₪ בתפריט.

 

סלט העגבניות שהורכב מעגבניות שרי, זיתי טאסוס מגולענים, פלחי ארטישוק, חציל כבוש, לימון כבוש, הרבה פטרוזיליה, שמן זית ופלפל חריף היה לטעמי ומאוד התלהבתי, השילוב כאן נותן לך בפה טעמים חדשים מרעננים ומאוד ים תיכוניים, כשאני אוכל סלט כזה אני מבין את המשמעות של " נגיעות ים תיכוניות " כי יש בו את כל הנגיעות יחדיו. 38 ₪ מומלץ.

 

פסטיה, מנת הדגל של השף שלא מזמן ניסיתי להכין לבד, מנה מאוד מוצלחת ואהובה על הסועדים

פסטיה זו מנה מתוקה ורק מי  שמוכן למנה מרוקאית עאסלית  מתקתקה שיש בה עוף קצוץ בשילוב עם אגוזים, צימוקים ושקדים ועם הרבה קינמון ואבקת סוכר ייהנה ממנה, אני אישית הייתי נוסע שוב ושוב לקונפי למנה הזו ועוד כמה. 48 ₪ בתפריט

סלט דואט מתוק, בעצם בטטה פטריות , צ'ילי שום קונפי וטימין. זו מנה שכבר נחשפתי אליה ב 2009 בגספצ'ו עם השף בראיין ברנד ומיד ביקשתי ממנו את המתכון, המנה הזו חוגגת אצלנו בבית ואם היא ממשיכה ואינה משתנה זה מעיד על אהבת הלקוחות למנה. 48 ₪ בתפריט.

 

המנה הבאה שהוגשה: סיגרים במילוי שקדי עגל יצרה לא מעט ויכוחים בשולחן הבלוגרים, מדובר בסיגרים קטנים ופריכים במלית שקדי עגל קצוצים, אריסה, כוסברה ולימונים כבושים מונחים על קרם אריסה וטחינה לבנה. חלק מחברי לשולחן התרעמו שלא מרגישים את שקדי העגל, תמהני! כיצד במיני סיגר קטן שיש בו מילוי של שקדי עגל נמוחים  אפשר לחוש ממש בשקדי העגל? במבחן הטעמים שלי זו המנה השניה המנצחת לטעמי אחרי הפסטייה. ולדעתי היא מקורית. הגשה יפה, מנה קטנה ביחס למחיר 48 ₪ בתפריט.

 

קרפצ'ו פילה בקר: סלייסים דקיקים של פילה בקר משובח בוינגרט לימון ושמן זית לצד קונפי שום ובלסמי מצומצם, החברים לשולחן אמרו שזו הייתה המנה ! לא פלא שבקושי השאירו לי פרוסה, פרוסה של קרפצ'ו זה כמו לטעם ענן אבל ענן טעים! 49 ₪ מומלץ

 

גם מנת קבב הדג חלפה לה על פני והייתי זקוק לבקש סיבוב נוסף לטעימה, היא נקראת קבב אבל בעצם מדובר בקציצות דג מבושלות ברוטב במעין מיני קדרה. הרוטב מעשיר את הקציצות בטעם בייתי של סבתא מרוקאית. הקציצות עצמן אינן במרקם מגובש של קבב, הם אווריריות ורטובות, אני מתפלא איך הן לא מתפרקות לשף בהכנה. משהו שונה מכל מה שאכלתם עד היום במסעדות. קבב דגי ים קצוצים צלוי בגריל ומונח בקדירת פלפלים חריפים ,שום וכוסברה 52 ₪ בתפריט

המנה הראשונה האחרונה שהוגשה לטעימה הייתה מוס כבדי עוף, מוס זה לא כי זה היה מאוד מוצק, אולי פטה למרות ההקשר הלא כשר ואולי כאן הבעיה. הכבדים נצרבו על פי ההכשרה שלהם יותר מדי עד כדי טעם לוואי שרוף. ניחוח האווז מהשומן כנראה לא תרם כבר למרקם.

אכלתי טובים ממנה.  43 ₪

אחרי 11 טעימות של הראשונות ניקינו טעמים עם סורבה

 

לדעתי ברוב המנות העיקריות בערב זה הייתה בעיה ולא בגלל ששבענו מהראשונות

מנת דג הבס שהייתה אמורה להיות מעולה כשהיא מונחת בסגנון סינייה עם טחינה על חציל קלוי, היתה יתר זמן על האסכלה, אולי השף התרגש?

נתח פילה בס הסלע צלוי בעשבי תיבול ומונח על חציל קלוי ,עגבניות, קרם לימונים וסומק ברוטב

טחינה בליווי ציפס קונפי .  92 ₪ בתפריט

 

גם דג הים בטאבון ברוטב חריימי בושל או נצלה עד צאת נשמתו והפך יבש. הדג הוכן בקדירת פלפלים חריפים עם שום וכוסברה. הרוטב מעולה אבל נגמר הלחם.. 88 ₪ בתפריט

 

מנות הבשרים ובמיוחד חרב הפרגיות 69 ₪ בתפריט סבלה מטעם לוואי לא נעים הקשור כנראה לבעיות תפעוליות היה בלתי אכיל. החרב קבב  הבשר היה יבש ולא לטעמי 69 ₪ והאנטריקוט היה בסדר ולא יותר מזה.

העדפתי לא להכנס לפירוט הבשרים כיוון שאני מניח שהייתה תקלה מסוימת. במקצועי אני מנהל איכות וגם על המוצרים של החברה אני מקבל לפעמים תלונות, חוקר אותן ומפעיל פעילות לשיפור ושביעות רצון הלקוחות. אני מאמין שבסיבוב הבא אהיה מרוצה.

 

המנה היותר טובה  בבשרים היתה פילה רוסיני שהוגש עם פילה פרוס ( אישית אני מעדיף את המנה הקלאסית) . פילה בקר ונתח כבד אווז משובח בליווי רוטב תאנים ביין, מוגש על מצע פירה שורשים. השילובים עם הפירה והרוטב מענגים את הלשון ובלוטות הטעם, חבל שהפילה היה מעט אובר דאן. 139 ₪ בתפריט

בעת טעימת הקינוחים היה קצת "רעש" בשולחן הבלוגרים שהעיב לי על הטעמים ומצב הרוח.

אבל בהחלט המנות האחרונות שיפרו אותו.

פרפה קדאיף חלבה סלסלות קדאיף פריכות במלית גלידת וניל צרפתי ,חלבה מוקצפת ,פיסטוק גרוס, טחינה גולמית וסילאן 39 ₪ טעים מאוד

 

סיגר פיצוחים, נראה שכבר באורו הציב השף גיא פרץ את הקימוח המנצח הזה: סיגר פריך במלית מיקס פיצוחים בניחוח ציפורן וקינמון מוגש בליווי סורבה קוקוס. 38 ₪ בתפריט מומלץ!

 

טראפלס ויסקי טראפלס קקאו בניחוח וויסקי משכר מונחים על רוטב נוגט אגוזים. 38 ₪ בתפריט

עיצוב מדליק ומנה טובה

 

סופלה אספרסו, השף לא התרגש מהכנת סופלה כשר והצליח . מיני ספלי אספרסו במלית סופלה שוקולד בלגי ברוטב שוקולד ואספרסו איטלקי 38 ₪ מומלץ במיוחד.

 

סיכום: שף שיש לו ניסיון רב בהקמת ותפעול מסעדות, הקים את אורו בזמנו שמצליחה עד היום,

מפעיל חדרי אוכל במלון באשקלון, את המסעדה ועוד, ועוד ומסעדה חדשה שבקושי פועלת חודשיים. וקבוצת בלוגרים מנוסי מצעדות עם המון ציפיות, זאת בתקופה מתמשכת של אי הבעת אמון בבלוגרים ( מה חדש?) וכשל תפעולי די קריטי שלא היה צריך לקרות.

מה עושים? כותבים כי זה הדיווח. שנית המסעדת תפיק לקחים

ובעוד כמה חודשים אני אשתדל לארגן סיבוב לבחון את תהליך הפקת הלקחים.

שתפו את הפוסט!