19 באפריל 2024 19:50
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קימל בגלבוע מסעדת שף נושקת לשמים

 

 

כשיצאתי מהארוחה בקימל בגלבוע שם הייתי אורח של השף בן שחם שותפו של השף שאול בן אדרת לארוחת טעימות, נשאלתי איך היה?

עניתי " אם השמים זה הגבול אז זה שם "

מסעדת קימל בגלבוע לא רק נושקת לנוף המקסים של העמק ומרגלות הגלבוע, אלא מגישה אוכל ומנות טעימות בניחוח פרובנס כיאה למקום.

 

את התפריט בנה השף שאול בן אדרת שיצא לי לפגוש בכמה אירועים לאחרונה והאחרון שבהם בסדנה בתרנגול הכחול המסעדה החדשה והמוצלחת. אני מניח שהשף בן שחם היה שותף לבניית התפריט, כי בן כל כך מקצוען בביצוע והוא ממש חביב ונעים להתארח אצלו.

המסעדה עצמה נמצאת ממש בפניה לשביל הגלבוע ולמרגלות הנוף הקסום כשהיא משקיפה מהמרפסות המעוצבות באבן לנופי העמק וההר.

 

למסעדה כמה מפלסים המשקיפים גם הם אל הנוף וחדר פרטי לאירועים ובכלל הבנתי שיש שם אפילו חתונות במסעדה ( נו טוב אצלי זה בטח בגלגול הבא). במרכז ישנו הבר העשיר ומסביב בחוץ המרפסות. איזה מיקום ונוף מקסים.

 

החיים הטובים מתחילים כאן.

מרגריטה פירות יער זה בהחלט משהו שיכול לרענן ולפתוח טעמים ותיאבון אחרי נסיעה מהכרך הגדול.

 

הלחם שהם אופים זה מחמצת עם שמרים ובתוכו מסתתרים צימוקים ואגוזים אשר יחד עם המטבלים של טפנד זיתים, פסטו פטרוזיליה, שמן זית ובלסמי ואיך לא? חמאה עם …קימל. זה לחם כזה שרק פותח לך את התיאבון.

 

מנת הפתיחה שלנו הייתה סלט סלק טרי לא מבושל שהושרה בוינגרט בלסמי ורימונים, ג'ינג'ר, שמן זית, צנוברים שזיפים וגבינת סנט מור ברולה ולדעתי נגיעה קלה של סילאן. לא הייתי מאמין שסלק לא מבושל יכול להית כל כך טעים ומעורר. 42 ₪ אבל שווה ומומלץ.

 

סביצ'ה דג מוסר ים על שמן כמהין לימון ונגיעות זיתי טאסוס מעוטר בבצל ירוק. כל המרכיבים הנחוצים להפיכת סביצ'ה לגורמה. 44 ₪

המלצת הששת.

 

טוב מי שלא מכיר אותי  יודע שאני מכור לפטה כבדי עוף ( או אווז חו"ח) השף לא ידע כי לא הכרנו אולם הפטה שהוגש לי כאן עם לימון מסוכר בקלוודוס דבש וריבת גזר מתובלת, היה ראוי להיות מוגש על שולחנם של מלכים. מצומצם כראוי ובטעם עשיר שאני כרגיל עוצם עיניים ומתענג. ( לפחות כאן לא הייתי צריך לדאוג שבעצימת העיניים יחסלו לי את המנה). 42 ₪ לכו על זה, לא כל יום תגיעו לכאן.

 

אילו ידידתי הבלוגרית איבי הייתה עימי למנה הבאה היו נוצרים זיקוקים מקריאות ההנאה שלה לטעם העשיר של הריזוטו ( היא "משוגעת" על ריזוטו) . הריזוטו הזה שהכיל סוגי פטריות תרד שמנת שבבי פרמז'ן וכמהין. היו שם בין היתר שמפניון, יער, פורטבלו ואנוקי והטעם גן עדן. זה נשמע אולי מוזר שכל המנות מקבלות הלל ותשבחות אני יודע לפעמים מה עובר לחלק מהקוראים בראש, אבל אני לא יכול לשנות ולקלקל מנות מעולות שנבנו על ידי שני שפים מעולים ועוד שאול בן אדרת והביצוע המדויק של השף בן שחם פשוט טעים ומדהים.

אין דברים כאלו.! 49 ₪

 

מנת ביניים ממנות הדגים הספיישל דג לוקוס על קרם שורשים וירקות שורש, בצל סגול אם לכת על מנת דג אז על הטופ שבטופ, לוקוס! והקרם שורשים… תשאירו לחם בשביל לנגב, לא מחזירים קרם כזה למטבח! שף אני רוצה מתכון.

 

אנטריקוט אל מצע של טחינה וקארי. גם במנה הזו לא חסכו בשמן כמהין ששדרג אותה טוב, טוב. אבל טחינה וקארי זה כבר העביר אותנו להודו או משהו שטרם הכרתי אולי קצת מוזר. הבשר עצמו מדיום וול , השף כבר חתך לנו לרצועות שלא נריב . 119 ₪

 

אנחנו כבר מפוצצים ובדיוק כשבאתי להניף דגל לבן הגיעה המלצרית החביבה שלנו עם שאטו בריאון פילה בקרם כמהין ואגוזים אולי המנה הכי יקרה כאן, המדליון  הענק של הפילה בקר עשוי מדיום ועליו ערימה של קרם כמהין ואגוזים היה מעולה אבל כבר היינו מעולפים.

139 ₪

כעת מהר להתעורר ויחד עם התה ונענע הגישו לנו מתפריט הקינוחים:

אצבעות שוקולד רושה עם קראנץ, הקראנץ מעניין ואני לא מגלה לכם ממה הוא מורכב השוקולד עשיר בטעם מצומצם  טוב וזו הזרקת סוכר חיובית אחרי ארוחה כזו 33 ₪

 

פחזניות קרם וניל ברוטב תות ופטל זו גם מנה מהנה ומהווה קינוח קליל לעומת השוקולד , נו… 33 ₪ גם

 

מלבי מי ורדים מיץ רימונים ופיסטוקים גם הוא טעים במיוחד 33 ש"ח

המסעדה פתוחה כל יום משעה 12:00 עד לקוח האחרון

יש בהחלט מנות שמעניינות ואני חייב לשוב ולדגום לפחות את אלו שסימנתי לי:

פילה ברולה במעטפת חרדל דבש וטימין בזיגוג סוכר

אוסובוקו טלה וירקות שורש

צלעות טלה בגריל על תבשיל של חומוס גרגרים

ומהראשונות לפחות את כבד אווז חם צלוי ברוטב פירות יער פטל אוכמניות ודובדבנים.

 

אם תגיעו לארוחת לילה משעה 23:00 יש גם תפריט לילה מצומצם ובעיקר מהדברים הטעימים של הראשונות.

 

הנסיעה הבאה שלי לצפון עוד 3-4 חודשים, אני לא בטוח שאתאפק.

קימל בגלבוע – רצוי להזמין מקום בסופ"ש

אתר סקי כביש התענכים , דרך נוף הגלבוע

טלפון: 9444104–057

שתפו את הפוסט!