23 באפריל 2024 23:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנחנו על המפית" חוזרת בעונה חדשה בכאן 11

"אנחנו על המפית" חוזרת בעונה חדשה בכאן 11

השף ברק יחזקאלי יוצא הפעם למסע בעקבות דיאלוגים בחברה הישראלית שמשפיעים על הצלחת של כולנו

 

לצד התוכנית תשודר סדרת בת "ליד המפית" – תוכנית המלצות קולינריות. שפים ממליצים על חמשת המקומות שלדעתם הצופים חייבים להכיר

  • הסדרה תשודר החל מה- 9 במאי, יום שני בשעה 21:55, ב- כאן 11 ובדיגיטל

החברה בישראל מורכבת משבטים, שמוגדרים על פי אמונתם, דתם, עדתם, מוצאם האתני, הכלכלי, הגיאוגרפי, המגדרי ועוד. כל אחד מהם משפיע בדרכו על הצלחת המקומית, עד שלפעמים נדמה שדווקא שם, במטבח, מתקיים הדו שיח הער והמכיל ביותר בחברה שלנו.

העונה הרביעית של ״אנחנו על המפית״ חוקרת, דרך הצלחת, את הדיאלוג בין השבטים השונים.

בכל אחד מפרקי העונה פוגש השף ברק יחזקאלי שפים מקומיים, שלא רק מבשלים אוכל טעים, אלא גם לוקחים חלק בדו שיח ודיאלוג בין הקצוות השונים בחברה. השפים והשפיות הכניסו את ברק אל המטבח שלהם ואל ביתם הפרטי, ועל הדרך פתחו את ליבם ושיתפו במשברים והצלחות קולינאריות ואישיות.

בעונה החדשה ישתתפו השפים מהמסעדות:

"אונאומה" – מסעדה תאילנדית בתל אביב. רובי ואונאומה נפגשו בבנגקוק, התאהבו ממבט ראשון, נישאו, הגיעו ארצה ופתחו את מסעדתם ״אונאומה״.

"שמאלץ" -מעדנייה ומסעדה יהודית בירושלים. אפרים גרינבלט, בן למשפחת אצולה ליטאית. סבו, הרב נטע צבי גרינבלט (ז״ל) הוא מגדולי הפוסקים בקרב רבני ארה"ב, פועל לקירוב ללבבות בין חילונים לדתיים דרך האוכל.

"ערבסקא" – אכרם ועידן, יהודי וערבי, שותפים בחיים ובמסעדת ״ערבסקה״ החיפאית, שמגישה מטבח ערבי ביתי מסורתי.

"בית התה של טאיקו" – טאיקו קושידה אליאש ושלמה אליאש נפגשו במהלך לימודיהם בארה״ב והתאהבו. בשלושים השנים האחרונות הם חיים במצפה מכמנים בגליל, מבשלים מטבח יפני ביתי מסורתי לאורחיהם ומתווכים את תרבות יפן.

"סיר לסאלם" – דפנה קרמר ומוזנא בשארה עומדות מאחורי המיזם ״סיר לסאלאם״, במסגרתו הן מארחות מפגשי אוכל יהודיים-פלסטיניים. לפני שנה זכו בפרס מיוחד מטעם נשיא המדינה רובי ריבלין על המיזם.

"רוטנברג" – הילה ויזהר חזרו לקיבוץ ילדותו של יזהר, אפיקים, נטלו את מסעדת רוטנברג לידיהם ומנהלים דיאלוג עם ההיסטוריה והטרואר, תנאי הסביבה לגידול חקלאי, בניסיונם לעצב מטבח מקומי.

"הבית של חוסניה" – חוסנייה אבן ברי מארחת באוהל הבדואי שבנתה לארוחות בדואיות מסורתיות במטרה להכיר לאורחיה את התרבות הבדואית העשירה ממנה היא מגיעה.

"ברוט" – השפים יאיר יוספי ועומר בן גל מצליחים ב- 7 השנים האחרונות לנהל זוגיות מקצועית נדירה במסעדת ברוט. תוך זמן קצר הפכו השניים את הבר הקטנטן למקום ייחודי, שרגליו נטועות במטבח וביין המקומי, אבל ראשו באירופה.

עלי ח'טיב (כפר רג'ר) – עלי ח׳טיב עבד אצל שורה של שפים ישראלים ידועי שם וחזר את כפרו הייחודי, ע׳ג׳ר- מובלעת שתושביה עלאווים וממוקמת על גבול ישראל- לבנון. ח׳טיב מנהל דיאלוג עם הגבולות איתם גדל ועם מסורות הבישול הייחודיות של הכפר.

יוצרים: ברק יחזקאלי, עופר עין-גל ורוני מנור | עורך ובמאי: עופר עין גל  | מפיקה ראשית: רוני מנור  | חברת ההפקה: מעגלות

– מתי?

"אנחנו על המפית" תשודר החל מה-9 במאי, בימי שני, שעה 21:55 ב- כאן 11 ובדיגיטל

שתפו את הפוסט!