24 באפריל 2024 18:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אקסטנט, האירוע הטלוויזיוני בכיכובה של האלי בר

האירוע הטלוויזיוני הגדול של הקיץ

 

כל רשתות השידור נלחמו על אחת מהסדרות המסקרנות ביותר של השנים האחרונות, אודות אסטרונאוטית שחוזרת לביתה אחרי משימה בת שנה בחלל החיצון, ומגלה שהיא בהיריון בלתי מוסבר. כעת, רשת "CBS" משיקה את דרמת המדע הבדיוני ברעש גדול, עם שניים מהשמות הגדולים ביותר בהוליווד- סטיבן שפילברג והאלי ברי, וזוכה לרייטינג גבוה וביקורות מחמיאות

 

 

מאחורי "אקסטנט" ("Extant"), הבלוקבאסטר של רשת "CBS" לקיץ הקרוב, עומד מייקי פישר, מחזאי ויוצר אנונימי, שהשתתף באביב 2013 בתחרות פיילוטים עם תסריט מקורי שהכה גלים בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית. כל מותגי הטלוויזיה – רשתות גדולות וחברות כבלים – חיזרו אחר פישר תקופה ארוכה במה שהפך לאחת ממלחמות הכי גדולות של עולם הטלוויזיה בשנים האחרונות.

 

באוגוסט, הכריזה רשת "CBS" כי היא תפתח את "אקסטנט" ואף הזמינה מראש עונה מלאה של הסדרה, צעד שחורג משיטת הפיילוטים המסורתית. לפרויקט שויך זוכה שלושה פרסי האוסקר סטיבן שפילברג, מהבמאים הגדולים, המשפיעים והפופולאריים בתולדות הקולנוע, ששוברי הקופות שלו הניבו לאורך ארבעה עשורים 8.5 ביליון דולר. לצדו של שפילברג, מפיקים את הסדרה גרג ווקר ("ללא עקבות", "תיקים באפלה") ופישר. לאחרונה פורסם שעוזרת ההפקה של הפרויקט היא לא אחרת ממליה אובמה, בתו של נשיא ארה"ב.

 Extant

באוקטובר פורסם באמצעי התקשורת כי מי שתוביל את הסדרה היא כוכבת הקולנוע זוכת האוסקר, "גלובוס הזהב" וה"אמי" האלי ברי. זהו התפקיד הטלוויזיוני המשמעותי הראשון של ברי, ומלבד היותה כוכבת הסדרה היא מתפקדת כמפיקה שלה. מאז פרצה בתחילת שנות התשעים, כיכבה ברי ב"למות ביום אחר", "הקריאה", "שם קוד: דג חרב", "סילבסטר בניו יורק", סדרת סרטי "אקס מן" ו"מונסטר בול", שבזכות הופעתה בו הפכה לאישה השחורה הראשונה לזכות בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר. לאורך הקריירה העשירה שלה, זכתה ברי ב-35 פרסים וכוכב בשדרות הכוכבים בהוליווד, קמפיינים ל"רבלון" ו"ורסאצ'ה", וסרטיה גרפו 3.3 ביליון דולר בקופות ברחבי העולם.

 

לצדה של ברי, מככבים בסדרה גוראן ויז'נצ'יק ("נערה עם קעקוע דרקון", "ER"), זוכת ה"אמי" ו"גלובוס הזהב" קמרין מנהיים ("הפרקליטים"), מייקל או'ניל ("מועדון הלקוחות של דאלאס"), הירויוקי סנאדה ("וולברין"), פירס גגנון ("לופר") ובתה של מריל סטריפ, גרייס גאמר ("פרנסס הא"). להופעות אורח מגיעים זוכה האוסקר, "גלובוס הזהב" וה"אמי" לואיס גוסט ג'וניור ("קצין וג'נטלמן"), אנני ורשינג ("24"), ג'ושוע מלינה ("סקנדל"), טסה פרר ("האנטומיה של גריי") וטיילר הילטון ("הולך בדרכי").

 

9.4 מיליון איש צפו בפרק הבכורה השבוע, והפכו אותו להשקה החזקה ביותר בארה"ב לעונת הקיץ. המבקרים העניקו ביקורות חיוביות לסדרה החדשה והמרתקת. ב"ניו יורק פוסט" נכתב ש"האלי ברי זורחת בסדרה המקורית, שרוויה באלמנטים עתידניים ותחושה קריפית. "אקסטנט" מבוססת היטב, מהנה ומקורית בצורה יוצאת מן הכלל". "טי וי גייד" כתבו "מסקרנת, מותחת ואלגנטית, כמו שילוב של "תינוקה של רוזמרי", "A.I" ו"תיקים באפלה"". "ניו יורק טיימס" כתבו "מלוטשת, מותחת, מהירה ומופקת היטב. מגיע ליוצרים קרדיט על פרויקט עמוק, מתוחכם ומבדר, ועל החייאת סגנון המדע הבדיוני הספציפי הזה".

 

ב"וושינגטון פוסט" נכתב ""אקסטנט" עשויה, מבוימת ומשוחקת למופת. היא כמו אוריגמי מדע בדיוני, רב רובדי ומדויק". ב"ניו יורק דיילי ניוז" נכתב "טביעת האצבע של "אקסטנט" מנצחת. קשה לפספס את הרמה הגבוהה של הכתיבה והמשחק". "טיים" כתבו "מלאה בפוטנציאל, מעזה לבחור בדרך ייחודית. מוצר מעניין ומבטיח. הבכורה מורכבת, אניגמטית וקולית בצורה מפתיעה. היא מעזה לקחת דרך אחרת מאחיותיה לז'אנר. אם היא מסמנת מגמה של ניסויים מרתקים, היא מתקבלת בברכה". ב"וראייטי" נכתב ""אקסטנט" צפויה לעשות הרבה רעש, בזכות פתיחה מספקת וצוות שחקנים חזק". "לוס אנג'לס טיימס" כתבו "הפקה אלגנטית ומרהיבה, שעשויה היטב ומרגישה כמו אירוע קולנועי עם צוות שחקנים מצוין". "ניו יורק מגזין" כתבו שהיא "מושקעת תקציבית, קריפית ומעניקה זמן מסך מרובה לשאלות פילוסופיות, דבר נדיר ומעניין".

 

ב"אקסטנט" מגלמת ברי את מולי וודס, אסטרונאוטית שבמשך 13 חודשים הייתה מבודדת במעבורת חלל, במסגרת משימת יחיד בחלל החיצון. במהלך מסעה פוגשת מולי ישות מסתורית, וכאשר היא שבה לכדור הארץ, היא מגלה שהחוויה המעורפלת הותירה אותה בהיריון בלתי מוסבר, וכעת היא נושאת יצור על-טבעי ברחמה. במקביל לגילוי המטלטל, מנסה מולי להתאחד עם בעלה ג'ון (ויז'נצ'יק) ובנה אית'ן (גגנון), אנדרואיד דמוי אנוש שבעלה פיתח. חוויותיה של מולי בחלל ובבית יובילו לאירועים שעשויים לשנות את מסלול האנושות כולה.

 

החל מה-30.8 ב-HOT Zone וב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!