20 באפריל 2024 11:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'ו ("Jo"), דרמת הפשע המסתורית עם ז'אן רנו

 

7.4 מיליון צרפתים צפו בבכורת המותחן, אותו מוביל רנו ("לאון", "צופן דה וינצ'י") בתפקידו הטלוויזיוני הראשון כג'ו סיינט קלייר, שוטר מיומן שנשלח לפצח תעלומות רצח שמתרחשות בפריז. 16 מיליון דולר הושקעו בהפקה האירופאית, ששבתה רבע מקהל הצופים הצרפתי ונמכרה ל-140 מדינות

Jo

 

ג'ו ("Jo"), דרמת הפשע המסתורית של רשת "TF1" הצרפתית וחברת ההפקות "Atlantique" ("שושלת בורג'ה"), היא פרויקט משותף, דובר אנגלית, של צרפת, בלגיה, גרמניה ואוסטריה.

 

16 מיליון דולר הושקעו בהפקת הסדרה, המצולמת כולה בפריז. 7.4 מיליון איש צפו בפרק הבכורה שלה בצרפת, ובארבע המדינות השותפות להפקה יחד צפו 9.7 מיליון איש. רבע מהקהל הצרפתי צפה בכל פרקי הסדרה, כשבמקביל היא נמכרה ללא פחות מ-140 מדינות.

 

מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי עומד רנה בלסר, מיוצרי "חוק וסדר" ויוצר סדרת-הבת שלה, "חוק וסדר: כוונה פלילית", שזכה לאורך השנים בפרס ה"אמי", פרס "פיבודי" היוקרתי, פרס גילדת המפיקים ופרס גילדת התסריטאים. אל בלסר חברו התסריטאים דיאנה סון ("שוטרים בדם") וזוכה ה"אמי" אד זוקרמן ("JAG"), והבמאית שרלוט סילינג ("הגשר").

 

אך השם הגדול ביותר שמשויך ל"ג'ו" הוא ז'אן רנו, שזהו תפקידו הטלוויזיוני הראשון אחרי הופעותיו הזכורות בסרטים כמו "משימה בלתי אפשרית", "לאון", "הפנתר הורוד", "גודזילה", "צופן דה וינצ'י" ו"רונין". רנו, זוכה פרס האוסקר האירופי ומי שהיה מועמד לשלושה פרסי "סזאר", כבר הפך לאגדת קולנוע בצרפת.

 

ב"ג'ו" מגלם רנו את ג'ו סיינט קלייר, שוטר ותיק מחטיבת הפלילים של משטרת פריז, המנוסה בפיצוח תעלומות הרצח המסתוריות והמאתגרות ביותר של עיר האורות. ג'ו הוא שוטר מוצלח, המפגין אינטואיציות גאוניות ומסוגל בו בזמן לפעול בשטח ולנתח סיטואציות, כמעט כמו הרוצחים הפתולוגיים אותם צד. המתודות הלא קונבנציונאליות והאכזריות שלו, כמו גם הידע הרב שלו בהיסטוריה של העיר, הם גם מה שמאפשרים לו לפתור פשעים שמתרחשים באזורים האיקונים ביותר של העיר, אותה מכיר יותר טוב מכל אחד אחר.

 

אל ג'ו מצוות החוקר המתחיל ביירד (טום אוסטין, "הבורג'ס"), שוטר שהתחנך באקדמיה ושגישתו השגרתית לא עומדת בקנה אחד עם התפיסה של ג'ו. על השניים מפקחת הבוסית הקשוחה דורמונט (אורלה בריידי, "פרינג'"), שכבר חוותה סערות רבות בקשר המקצועי שלה עם ג'ו. חייו האישיים של ג'ו לא פחות מסוכנים ובעייתיים מהתיקים המוטלים עליו, ובעזרת אשת סודו קרין (ג'יל הנסי, "חוק וסדר"), נזירה אורתודוקסית, הוא מנסה להתאחד עם בתו המתנכרת אדל (היידה ריד, "יום אחד"). כל פרק בסדרה מתאר תיק בלתי אפשרי אחר, במרדף חסר המנוחה של ג'ו אחר צדק.

 

לתפקידי אורח מיוחדים מגיעים המועמד לאוסקר וזוכה "גלובוס הזהב" וה"אמי" סם ווטרסטון ("דמעות של שתיקה"), המועמדת ל"גלובוס הזהב" ג'רלדין צ'פלין ("דוקטור ז'יוואגו"), המועמדת לאוסקר וזוכת "גלובוס הזהב" וה"אמי" לסלי קרון ("ג'יג'י") וסיינה גילורי ("אהבה זה כל הסיפור").

 

לצדו של רנו מככבים בסדרה ג'יל הנסי, טום אוסטין, אורלה בריידי, היידה ריד, כריס ברזייר ("איירבורן"), סלין ג'ונס (בקרוב ב"Set Fire to the Stars" עם אלייז'ה ווד), וונמי מוסקו ("פילומנה")ושון פרטווי ("שיווי משקל").

 

החל מה-19.11, ימי רביעי, בשעה 22:15, ב-HOT3 וחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!