19 באפריל 2024 14:18
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגראנדמאסטר לא רק קונג פו | The Grandmaster

יש די סרטים של קונג פו שיש בהם קרבות ושאר ירקות, אבל כאן מצפה לנו סרט שונה, הבמאי פורס לפנינו חוכמת חיים של המורים הסיניים והלוחמים במקביל לתקופות שונות העוברות על סין מאז 1939, דרך הכיבוש היפני והשפעתו ועד המהפכה והחירות.

???????????

מעניין שכנראה בכל העולם יש פער בין הדרום לצפון, והדרום תמיד נחות, אבל כשזה בא לידי ביטוי בכשרון או כאן בלוחם קונג פו זה שונה, ויש לנו לוחם קונג פו ולא רק הוא שניחנו בכשרון אומנות הלחימה להדהים.

 ???????????

הסרט רצוף חוכמת חיים השזורה במשפטים כמו " אם אינך רואה משהו , האם אינו קיים"

" הנעורים עולים על המיומנות "

" מוטב להתקדם מאשר לעצור"

יש כאן סיפור מלחמה, נקמה, אהבה, שנאה ועוד.

וכן יש טקס לוויה מרשים.

תפאורה מעולה והרבה אקשן.

 ???????????

yes3, הסרט מוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע של

מועד שידור: שלישי, 18/11, בשעה 22:00

במאי: וונג קאר-וואי ("מצב רוח לאהבה"). הונג קונג, 2013

שחקנים: טוני לאנג ("תשוקה, זהירות"), זאנג זיי ("נמר, דרקון")

זוכה עשרות פרסים, כולל שתי מועמדויות לאוסקר (צילום ותלבושות) ושבעה פרסי הקולנוע האסייתי, כולל הסרט הטוב ביותר; כיכב בפסטיבלי קולנוע רבים (ברלין, הונג קונג, קרלוביוארי)

תקציר: במשך עשור שלם עבד הבמאי המהולל וונג קאר-וואי על האפוס המרשים הזה, המתאר את חייו של איפ מן, אמן אומנויות הלחימה החשוב ביותר אי פעם, שתחת ידיו אומן גם ברוס לי. בסיפור המתאר את חייו מסופרת עלייתו של איפ מן מבחור צעיר אל עבר תהילת עולם, ועל מאבקיו במתחריו שאיימו על חייו ועל פועלו. ברקע- סיפור האהבה שליווה אותו בכל צעד ושעל. כל זה מסופר דרך קרבות יפהפיים במסורת "נמר, דרקון" ו"מחול הפגיונות" ובעזרת צילום עוצר נשימה.

שתפו את הפוסט!