28 במרץ 2024 23:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הגשר" דרמת המתח הסקנדינבית עטורת השבחים המדוברת ביותר השנה


 

אחרי שסחפה מיליוני מעריצים ברחבי העולם, גרפה מחמאות יוצאות דופן מהמבקרים והיוותה מקור לגרסאות שעלו בארה"ב ובבריטניה, שבה סדרת הלהיט השוודית-דנית לעונה שנייה, שמאחדת את צמד החוקרים הייחודי, ותעלה ב-HOT בסמוך להשקתה ברשת "BBC"

החל מה-14.1 ב-HOT VOD

דרמת המתח "הגשר" ("Bron" בשוודית ו"Broen" בדנית) של חברת "Filmlance" היא הקו-פרודוקציה הראשונה בין דנמרק, שם משודרת ברשת "DR", ושוודיה, בה משודרת ברשת "SVT". מי שמובילים אותה הם המועמדת לאוסקר השוודי סופיה הלין ("ארן: אביר מסדר הטמפלרים") וקים בודניה ("בעולם טוב יותר", ובקרוב ב"Serena" עם ג'ניפר לורנס ובראדלי קופר).

הסדרה האיכותית, שנוצרה על-ידי האנס רוזנפלד, ונכתבה על-ידי מאנס מרלינד ("מקלט") וביורן שטיין ("מלחמת האופל: התעוררות"), הפכה לתופעה בינלאומית אחרי שעלתה לשידור ברשת "BBC" הבריטית, שם זכתה לממוצע צפייה של למעלה ממיליון איש וביקורות משבחות.

מאז נמכרה "הגשר" ללא פחות מ-135 מדינות, גרפה פרסים בינלאומיים ומועמדות לפרס ה"BAFTA", וזכויותיה נרכשו על-ידי גופי שידור בארצות-הברית ובבריטניה. בסתיו האחרון הושקה "The Bridge", הגרסה האמריקאית של "הגשר" ברשת הכבלים "FX", שכבר חודשה לעונה נוספת, ובמקביל עלתה ברשת "Sky" הבריטית וב-"Canal+" הצרפתית האדפטציה המשותפת של שתי המדינות, "The Tunnel".

גם בארץ לא הצליחו להתעלם מ"הגשר", והיא הפכה לחביבת המבקרים הישראליים. ב"ידיעות אחרונות" נכתב ש"מדובר בסדרה בלשית אינטליגנטית מאוד, שקשה לזפזפ ממנה למקום אחר". ב"ישראל היום" נכתב "מסקרנת, עמוקה ומורכבת. "הגשר" עשויה לכבוש את העולם". ב"הארץ" נכתב "סדרת מתח אפלה ומרתקת, שמתארת באופן מכושף את המציאות הסקנדינבית. מרתקת, זרה, נוגה ועגמומית. ל"הגשר" ניחוח שונה, מושך ולא צפוי". ב"פנאי פלוס" נכתב "עשויה במקצועיות ואלגנטיות שלא הייתה מביישת את בכירות הסדרות האמריקאיות. אחת מסדרות המשטרה הטובות ביותר על המסך כרגע. אל תפספסו. כל הכבוד ל-HOT  שייבאה אלינו תוצרת סקנדינבית משובחת". ב"Mako" נכתב "אתם חייבים לעצמכם את "הגשר". זה הדבר הכי מוצלח שתראו". ב"7 לילות" הכתירו אותה ל"סדרת השנה. מיני-צונאמי של איכות צוננת".

בעקבות ההצלחה העצומה, חודשה הגרסה המקורית של "הגשר" לעונה שנייה, שעלתה בספטמבר בארצות הסקנדינביות, וזכתה לנתוני רייטינג גבוהים במיוחד, עם ממוצע צפייה של 2.2 מיליון איש. בינואר הקרוב תפרוץ "הגשר" את גבולות סקנדינביה ותנחת בשאר הטריטוריות, בראשן רשת "BBC" הבריטית ו-10 ימים לאחר-מכן ב-HOT.

שנה חלפה מאז שפוצח תיק הרציחות המסתוריות, ששלח חצים לדרגים הגבוהים בממשלות ובחברות של שתי המדינות השכנות. כעת, גל פשע דרמטי מאלץ את כוחות המשטרה של דנמרק ושוודיה לשתף פעולה פעם נוספת. העונה החדשה נפתחת כאשר אוניית משא סוטה ממסלולה, ופונה ישירות לכיוון גשר ארסונד, המחבר בין דנמרק ושוודיה. קבוצה של אנשי צוות צעירים, שלושה שוודים ושניים דנים, נמצאים כשהם קשורים מתחת לסיפון. לא עובר זמן רב, ונחשף שהצעירים שהיו על הספינה נדבקו בנגיף אגרסיבי ומדבק.

סאגה נורן (הלין), ממשטרת המחוז של מאלמו, לוקחת על עצמה את התיק ופונה לעזרתו עם מרטין רואד (בודניה), שעדיין מתמודד עם מות בנו. במהרה מתגלה שההתרחשות המסתורית על האוניה הייתה רק ההתחלה. מאחורי רצף הפשעים עומד טרוריסט שנחוש לחצות את כל הגבולות, במטרה להעלות על סדר היום נושאים אקולוגיים הקשורים לשינויי האקלים והשימוש במשאבי הטבע. החקירה של סאגה ומרטין הופכת למרוץ נגד הזמן, רגע לפני אסון פוטנציאלי שיביא למותם של אזרחים חפים-מפשע. יחד ייאלצו סאגה ומרטין לסכן את חייהם כדי למנוע את האיום הבא.

"הגשר" עוקבת אחרי צוות משטרה דו-לאומי, שאותו מובילים מרטין רואד הדני, איש משפחה נינוח בגיל העמידה, וסאגה נורן, מלכת קרח שוודית וצעירה, שנמצאת על הספקטרום האוטיסטי. הם נאלצים לחבור יחד בכדי לעצור פשעים מזוויעים שמערבים בתוכם את שתי המדינות, שוודיה ודנמרק.

בסדרה מככבים סופיה הלין, קים בודינה, דג מלמברג ("כסף קל"), שרה בוברג ("עולמות נפרדים"), לארס סימונסן ("פלה הכובש"), פוק שארבאו ("Kun en pige") ורפאל פטרסון ("ארבעה שבועות ביוני").

החל מה-14.1, יום שלישי, בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!