25 באפריל 2024 6:40
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרמה התקופתית המוערכת "לרקוד על הקצה"

 

זוכה ה"BAFTA" אגיופור מוביל צוות שחקנים מפואר, הכולל את מתיו גוד, ז'קלין ביסט וג'ון גודמן, בסדרה עטורת השבחים של רשת "BBC", שגרפה פרסי "גלובוס הזהב" ו"BAFTA". הדרמה המדוברת, מבית היוצר של סטיבן פוליאקוף, עוקבת אחר מסעה של להקת ג'אז שחורה בלונדון של שנות ה-30

 

"לרקוד על הקצה" ("Dancing on the Edge"), המיני-סדרה של רשת "BBC" הבריטית וחברת "ITV", נוצרה על-ידי הבמאי והתסריטאי הנודע סטיבן פוליאקוף ("הנסיך האבוד", "הבת של גדעון"), זוכה פרס הטלוויזיה הבריטית, ומי שהיה מועמד לפרס ה"אמי" ולשני פרסי "BAFTA".

 Dancing on the Edge

אל פוליאקוף מצטרפים בהפקת הסדרה המועמדת לאוסקר וזוכת ה"אמי" וה"BAFTA" אליסון אוון ("אליזבת"), פול תריג'ביטס ("להציל את מר בנקס") ופיי וורד ("נערת בולין האחרת"), בעוד שאת המוזיקה המקורית יצר המלחין זוכה ה"אמי" וה"BAFTA" אדריאן ג'ונסטון ("להיות ג'יין"). אך יותר מכל זכתה הסדרה להערכה בזכות צוות השחקנים המרשים שלה, בהובלתו של זוכה ה"BAFTA" והמועמד לחמישה פרסי "גלובוס הזהב" צ'יווטל אגיופור ("12 שנים של עבדות", "אמריקן גנגסטר"). לצדו מככבים בסדרה מתיו גוד ("השומרים", "נקודת מפגש"), ז'קלין ביסט ("בוליט", "לילה אמריקאי") וזוכה "גלובוס הזהב" ג'ון גודמן ("ביג לבובסקי", "ארגו").

 

הדרמה התקופתית, ששודרה ברשת "Starz" האמריקאית, הייתה מועמדת לשלושה פרסי "גלובוס הזהב", בראשם עבור המיני-סדרה הטובה ביותר, וגרפה את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר, על משחקה של ביסט. כמו כן, היא גרפה את פרס ה"BAFTA", פרס ה"Satelite" למיני-סדרה הטובה ביותר, פרס ה"BPG" על משחקו של אגיופור, והייתה מועמדת לפרס ה"אמי".

 

ב"טלגרף" כתבו "אלגנטית ואמנותית. חכמה, אדג'ית ונהדרת. יש לה רעיון ייחודי". ב"טי וי גייד" נכתב "הופעות משחק כריזמטיות, פס-קול מלבב וסיפור שראוי לספרו". ה"אינדיפינדנט" כתבו בביקורתם "אדירה ומפתה. מלאה בשחקנים נהדרים וברגעים מותחים של יופי". ב"ניו יורק פוסט" נכתב "סיפור מעניין, צוות שחקנים מהשורה הראשונה ומוזיקה מופלאה". ב"לוס אנג'לס טיימס" נכתב "מהוקצעת ולא צפויה. יש לה מנוע עלילתי אמין. אתם תמצאו את עצמכם נמשכים פנימה וקדימה". ב"טיים אאוט" נכתב שהיא "דרמה עם סגנון, שכל וטעם. זוהר וסבל, ריאליזם חברתי ואסקפיזם. ל"לרקוד על הקצה" יש הרבה להציע".

 

הסדרה, שמבוססת על מפגשם של המוזיקאי דיוק אלינגטון ואדוארד השמיני, מתרחשת באנגליה של תחילת שנות ה-30, שיאו של עידן הג'אז. להקתו של לואי לסטר (אגיופור), שמורכבת ממוזיקאים שחורים, עולה לגדולה וסוחפת את לונדון בסערה. למרות שהחברה הבריטית נמצאת בעיצומו של מהפך יוצא דופן, רבים מבני המעמד הגבוה נמנעים מהופעותיהם, אך אנשי חברה מתקדמים, ביניהם אנשי בית המלוכה, לוקחים את לואי ולהקתו תחת חסותם, והפופולאריות הגואה מביאה אותם היישר אל האירועים של האליטה האריסטוקרטית של לונדון.

 

השילוב המפתה של מוזיקה, כסף ומסיבות שואב את הלהקה לעולם צללים זוהר ומסוכן, ובמהרה הם חשים חסינים מהדעות הקדומות שסובבות אותם. אך מותו הפתאומי של אחד מחברי הלהקה מביא לתפנית קטסטרופאלית בסיפור עלייתם לצמרת. בעוד הם נמצאים תחת איום, ונחקרים בחשד לקונספירציות רצח, האדמה מתחילה להישמט מתחת לרגליהם של חברי הלהקה.

 

בסדרה מככבים צ'יווטל אגיופור, מתיו גוד, ז'קלין ביסט, ג'ון גודמן, ג'נט מונטגומרי ("ברבור שחור"), אנג'ל קולבי ("מרלין"), תום האגס ("צומת בית הקברות"), וונמי מוסקו ("Citadel"), המועמדת ל"אמי" ג'ואנה ונדרהאם ("בעיניים של מייזי"), אנתוני הד ("באפי ציידת הערפדים"), ג'נה קולמן ("דוקטור הו"), לורה האדוק ("קרועים"), מל סמית' ("הנסיכה הקסומה") וג'יין אשר ("אלפי").

 

החל מה-22.10, ימי רביעי, בשעה 22:15, ב-HOT3 ובכורה בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!