25 באפריל 2024 19:45
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרמה פשע אמריקאי

הסדרה החדשה הכי משובחת של עונת החורף

ניו יורק טיימס: "מכשפת, קולנועית. זאת דרמה לא רק טובה, היא טובה להחריד"

וראייטי: "הסדרה הזאת שאפתנית, ריאליסטית ואמיצה. הופכת את הבטן"

הוליווד ריפורטר: "אף רשת טלוויזיה גדולה לא סיפקה משהו ברמה הזאת עד כה"

גרדיאן: "מצוינת בצורה שקשה להאמין. לא ראיתם סדרה כזאת בטלוויזיה"

מהיוצר של "12 שנים של עבדות", זוכה האוסקר ג'ון רידלי

??????????????

 

8.4 מיליון איש צפו בבכורת דרמת הדגל הסוחפת של רשת "ABC", בכיכובם של המועמדת לאוסקר פליסיטי הופמן וזוכה האוסקר טימותי האטון, שעקפה את כל הסדרות החדשות במדד המבקרים וזכתה אך ורק לביקורות מחמיאות

החל מה-2.4 ב-HOT Plus ו-HOT VOD

 

השבוע השיקה רשת "ABC" את הדרמה המצופה ביותר בעונת השידורים הנוכחית, "פשע אמריקאי" ("American Crime"), גולת הכותרת של הרשת לחורף 2015. דרמת הפשע הנועזת שמה במרכזה סוגיות פוליטיות בנושאי גזע, מעמד ומין באמריקה של ימינו, בעוד היא עוקבת אחר פרשת רצח טעונה והמשפט בעניינה.

 

את הפרויקט המסקרן מביים, כותב ומפיק ג'ון רידלי, התסריטאי שאחראי ל"שלושה מלכים", ועלה לגדולה בשנה שעברה בזכות "12 שנים של עבדות", עליו גרף את פרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר, ובכך היה לאדם השחור השני אי פעם לזכות בפרס היוקרתי.

 

8.4 מיליון איש הפכו את "פשע אמריקאי", שהושקה במשבצת של "המדריך לרוצח", למנצחת הגדולה של שעת השידור שלה ביום חמישי האחרון, אך את עיקר ההצלחה שלה גרפה הסדרה בגזרת הביקורות. נכון לעכשיו, היא זוכה לציון הגבוה במיוחד 84 באתר ה"Metacritic" שמקבץ את כלל הביקורות שפורסמו, ומובילה את מדד המבקרים במקום ה-1.

 

בכך, מוכתרת "פשע אמריקאי" לסדרה החדשה המשובחת ביותר של העונה, כשהיא עוקפת את "The Last Man on Earth", "Mozart in the Jungle", "Fortitude", "Empire" ו-"Togetherness", וזוכה למעמד של 'שבחים אוניברסאליים'. לא פחות משישה מבקרים העניקו לה את הציון 100, והיא קיבלה אך ורק ביקורות חיוביות.

 

בפתיחת "פשע אמריקאי", מאט וגוון סקוקי, זוג צעיר ממודסטו, קליפורניה, מותקף בברוטאליות בביתם המשותף. כתוצאה מהתקיפה נהרג מאט, איש צבא, בעוד שגוון נותרת מחוסרת הכרה. הוריהם של גוון ומאט נשארים צמודים לגוון בביה"ח ומתפללים לנס, בעוד שארבעה חשודים מובלים למעצר. המקרה הטראגי מכה גלים בקהילת מודסטו ומצית מתחים סוציואקונומיים ובין-גזעיים, שקושרים ביחד את הקורבנות, החשודים ובני משפחותיהם של המעורבים בפרשה.

 

את הפרויקט מובילה זוכת "גלובוס הזהב" והמועמדת לאוסקר פליסיטי הופמן, שכיכבה לאורך השנים בסרטים "טרנסאמריקה" ו"מגנוליה", וכן בסדרת הלהיט "עקרות בית נואשות". לצדה מככב זוכה האוסקר ושני פרסי "גלובוס הזהב" טימותי האטון, כוכב "אנשים פשוטים", "הבז ואיש השלג" ו"סופר הצללים".

 

לצדם של הופמן והאטון, משתתפים בסדרה רג'ינה קינג ("ג'רי מגווייר", "ריי"), וו. ארל בראון ("צעקה"), ריצ'רד קברל ("סוף המשמרת"), קטילין ג'ררד ("הרשת החברתית"), בניטו מרטינז ("המגן"), המועמדת ל"גלובוס הזהב" פנלופה אן מילר ("הארטיסט"), אלביס נולסקו ("שבעה צעדים") וג'וני אוריץ ("אלי").

 

ב"ניו יורק טיימס" נכתב "אינטנסיבית, מכשפת, קולנועית. הדמויות משורטטות בתובנה, הסיפורים שזורים ביד אמן. זאת דרמה לא רק טובה, היא טובה להחריד. סיפור עגום שמסופר בצורה כל כך רבת כישורים שזה כמעט בלתי אפשרי לא ליהנות מהצפייה בו". "טיים" כתבו ש"פשע אמריקאי" "מצליחה איפה שאחרות כשלו: היא דרמת מסתורין עם משמעות. מסמרת שיער, סוחפת, מתוחכמת ומלאת ניואנסים. הליהוק חזק, הופמן פשוט מפעימה". ב"הוליווד ריפורטר" נכתב "אף רשת טלוויזיה גדולה לא סיפקה משהו ברמה הזאת עד כה. 'פשע אמריקאי' היא צעד מבורך ומופלא. צוות השחקנים מרשים עם דמויות בשר ודם, הכתיבה מדויק, הצילום אמנותי והסיפור קודר, מרובד ומאתגר. האטון מספק תצוגת משחק רדופה, והופמן פנטסטית". ב"ניו יורק דיילי ניוז" נכתב "אם אתם מחפשים דרמה גדולה עם משמעות, תנסו את 'פשע אמריקאי'. סיפור חזק שנוגע עמוק באזורים רגישים שהפריים טיים לרוב לא מגיע אליהם. פליסיטי הופמן מצמררת".

 

ב"וראייטי" כתבו "הסדרה הזאת שאפתנית, ריאליסטית ואמיצה. פרק הבכורה מטלטל והופך את הבטן. מה שמרענן ומסקרן בה זה שהיא מוצאת סימפטיה בכל אחת מהדמויות". "וושינגטון פוסט" כתבו "מדרמות הברודקאסט הנדירות שילכדו את תשומת הלב שלכם. מקורית, ייחודית ומוצלחת בצורה בלתי רגילה, מלאת מחשבה ומורכבת רגשית. יש ל'פשע אמריקאי' יכולת מופלאה לשקף את המציאות ולחתור תחת דעות קדומות". ב"גרדיאן" נכתב "אינטליגנטית, אמוציונאלית ומצוינת בצורה שקשה להאמין. לא ראיתם סדרה חדשנית ואיכותית כזאת בטלוויזיה. היא חוקרת נושאים כבדים עם דיוק ועומק. ההופעה של הופמן ראויה ל"אמי". ייתכן שזאת 'הסמויה' החדשה". ב"לוס אנג'לס טיימס" כתבו "אמביציוזית באופן מעורר הערצה, פריצת דרך משביעת רצון לטלוויזיה שלוקחת את 'ABC' צעד ענק קדימה. סדרות אחרות עסקו בהשלכות של פשעים, אבל מעטות עשו זאת בצורה כל כך עוצמתית".

 

החל מה-2.4, ימי חמישי, בשעה 21:15, ב-HOT Plus וחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!