29 במרץ 2024 12:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכל על פרשת מוניקה לווינסקי

פשע אמריקאי: מוניקה לווינסקי
החל מה- 29/09
ימי ד' ב-21:00 ב- yes VOD, וב- yes TV DRAMA רק ב-yes

אנתלוגיית הפשע המדוברת והמצליחה של ריאן מרפי חוזרת בחלק שלישי. אחרי או.ג'יי סימפסון והרצח של ורסאצ'ה, העונה מרפי משחזר את פרשת מוניקה לווינסקי והנשיא ביל קלינטון בפרשיית המין המפורסמת ביותר של שנות ה-90.

כזכור, מוניקה לווינסקי קיימה מערכת יחסים קצרה עם הנשיא דאז – ביל קלינטון בעת עבודתה בפנטגון. אשת סודה, לינדה טריפ, הקליטה בחשאי את שיחות הטלפון שניהלה עם לווינסקי בזמן הרומן, והעבירה אותן אל עורך הדין והשופט בדימוס קנת' סטאר. מכאן, הכל התגלגל במהירות: לווינסקי הודתה כי הם קיימו מין אוראלי בחדר הסגלגל. הודאה זו הובילה לניסיון הדחתו של קלינטון באשמת עדות שקר ושיבוש הליכי משפט בנוגע לפרשה. קלינטון שכל התקופה הכחיש את הקשר איתה, הודה לבסוף כי הטעה את הציבור וסיפר שיחסיו עימה היו "לא הולמים". הוא הורשע על ידי בית הנבחרים של ארה"ב אך זוכה על ידי הסנאט, כך שלא איבד את תפקידו כנשיא ארה"ב.

בשנים האחרונות, עם עליית המודעות לגבי היחס של התקשורת לנשים ושינוי התפיסה לגבי מיקומן של הנשים בחברה, נעשה ניסיון לעשות תיקון עבור לווינסקי, אשר בעת פיצוץ הפרשה חוותה יחס ביריוני ולגלגני מצד התקשורת והקהל. מרפי הרגיש כי הגיע הזמן לספר את הסיפור המרתק הזה מהצד הנשי שלו, וכעת הבחורה שהייתה מושא ללעג זוכה לסדרה המספרת את הסיפור מנקודת מבטה ואף מעורבת בתסריט.

ביני פלדשטיין תגלם את מוניקה לווינסקי, קלייב אוון את ביל קלינטון, שרה פולסון מגלמת את לינדה טריפ שפוצצה את הפרשה ואידי פלקו את הילרי קלינטון.
שחקנים נוספים: מרגו מרטינדייל, קובי סמולדרז (כאן קולטר), ג'ודית לייט, מירה סורבינו, קולין האנקס, בליי אייכנר (כמאט דראג') וקתלין טרנר כשופטת סוזן וובר רייט.

שתפו את הפוסט!