20 באפריל 2024 15:23
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המפלצת מהסמטאות  | The Monster of Jerusalem

המפלצת מהסמטאות  | The Monster of Jerusalem

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: החל מיום חמישי, 20.5

שידור בימים ראשון-שלישי, 23-25.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו.

ערב אחד, א', אמא ל-7 ילדים במשפחה המתגוררת באחת הסמטאות של שכונת נחלאות הציורית והחרדית שבירושלים, מגלה סימן נשיכה על איבר המין של בנה הקטן. היא מספרת על כך לשכנה שלה.

זו היתה יריית הפתיחה של הפרשה שהחלה ב-2011 ופתחה תיבת פנדורה מצמררת.

הסיפור על הפגיעה התפשט במהירות בשכונה המסוגרת והצפופה. בתוך שבועיים נודע כבר על 14 ילדים שנפגעו; תוך מספר חודשים המספר קופץ ל-100; כעבור שנה מצטברות כבר עדויותיהם של 145 ילדים מתוך השכונה. השמועה נפוצה על ילדים שטוענים שאנשים מוכּרים בשכונה מפתים אותם בממתקים, מובילים אותם במנהרות לעיר העתיקה, היישר אל הכנסיות, שם פוגעים בהם מינית ומנסים להמיר את דתם לנצרות. שורה של גברים מבוגרים מהשכונה מובלים לתחנת המשטרה, והחקירה מתחילה.

אבל לסיפור מסמר השיער הזה, בו דובר רבות בתקשורת הישראלית, מסתנן חשד: האם כל עשרות הילדים הללו, שמתארים דפוס פעולה דומה – אכן נפגעו? הייתכן שהיה כאן גם צייד מכשפות שגרם להאשמה של אנשים על לא עוול בכפם, רק כי היו חריגים בקהילה?

הבמאית לימור פנחסוב ("אמא חוזרת הביתה", "ספק סביר") יוצאת לתחקיר מעמיק בפרשה ומנסה למצוא אמת בנפתוליו של הסיפור הזה: היא פוגשת את האימהות והאבות של הילדים, את אנשי הקהילה, המטפלת בטראומה, העובד הסוציאלי, איש הוועד למען טוהר המחנה, חוקרי המשטרה ועורכי הדין. היא פוגשת גם חלק מהנאשמים בפרשה.

הסדרה החדשה "המפלצת מהסמטאות" נכנסת, לראשונה בטלוויזיה, לסיפור שמאחורי הכותרות המפוצצות על רשת הפדופילים הירושלמית, ומציגה דרמה מטלטלת שֶבּה לאמת פנים רבות, ובסופה – מהפך מזעזע: האם הורי הנפגעים הפכו לפוגעים בעצמם? והאם אכן הסיפור הזה הסתיים ברצח?

 

יוצרת הסדרה : לימור פנחסוב | הפקה : לילך שעיו | צלם ראשי : עודד קירמה | עורך: ויטלי קריביץ | מוזיקה מקורית : דידי ארז | צילום : ירון ויינשטין

הופק עבור yes דוקו, ישראל 2021

 

 

תקצירי הפרקים:

חלק ראשון: אימא חרדית בנחלאות מגלה סימן נשיכה על איבר המין של בנה הקטן. הילד מתוודה על פגיעה מינית שעבר. הסיפור עובר בשכונה מפה לאוזן, ועד מהרה מִספּר הילדים הנפגעים מגיע ל- 145. בשכונה מכינים רשימות פירטיות מפורטות עם שמות הפוגעים.

במקביל, אנו פוגשים את אחד העצורים בפרשה, אדם ערירי וקצת תימהוני, שמתראיין לראשונה ומספר על שעבר עליו מאז התפוצץ הסיפור.

חלק שני: אלמנט נוסף נכנס לתמונה: הילדים מספרים שבתוך ביתה של אחת השכנות – גיורת חרדית אמריקאית מקשישה – היה פתח נסתר ברצפה. דרכו הובלו הילדים במנהרות תת-קרקעיות אל כנסיות בעיר העתיקה, שם הופגשו עם אנשים בגלימות שחורות שעשו בהם מעשים. ההורים השבורים מכאב ניגשים לרב הקהילה, והוא מורה להכות את האישה שדרך ביתה הועברו הילדים לתוקפים. מיד לאחר מכן, היא אכן מוכה ונפצעת קשות, תוך שביתה נחרב.

במקביל, אחד השכנים שנכנס לרשימת החשודים, נמצא מת בדירתו. בהסתמך על חוות הדעת שקיבלה מהמכון לרפואה משפטית קובעת המשטרה שהוא התאבד. זה מאשש את התחושה בשכונה שעשה זאת בגלל שנחשפה פגיעתו בילדים.

חלק אחרון: הדרמה עוברת לבית-המשפט – מתוך 145 הילדים שהתלוננו, מוצגות עדויותיהם של 6 ילדים בלבד. המשפחות זועמות: "הילדים שלנו אמינים", הם זועקים. אחד החשודים מזוכה ע"י בית המשפט, השני מורשע בפגיעה ב-3 ילדים והשלישי מורשע בפגיעה בשני ילדים. האחרונים נדונים למאסר.

10 שנים אחרי, בני משפחתו של השכן שהואשם והתאבד (כך לפי המשטרה שסגרה את התיק), מצטרפים לתחקיר של פנחסוב. האם אכן התאבד? חן קוגל, המנהל הנוכחי של המכון הלאומי לרפואה משפטית – בוחן מחדש את הראיות. האם מישהו מהשכונה לקח את החוק לידיו והחליט לרצוח את אחד החשודים? האם הפרשה שהתחילה בילד אחד שנפגע מינית, מסתיימת בצייד מכשפות וברצח אכזרי ואלים שטואטא אל מתחת לשטיח?

שתפו את הפוסט!