19 באפריל 2024 16:29
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסדרה ששינתה את פני הטלוויזיה חוזרת: העונה החדשה של "בית הקלפים", הדרמה המדוברת של השנה

הדרמה המקורית הראשונה של "Netflix", מבית היוצר של המועמד לאוסקר דיוויד פינצ'ר, הייתה לאירוע הטלוויזיוני הגדול של השנה החולפת. כעת, שמונה ימים בלבד לאחר השקתה בארה"ב, יוצעו כל פרקי העונה החדשה והמצופה של המותחן הפוליטי עטור השבחים, שתתאר את קורותיו של סגן נשיא ארה"ב הנכנס, פרנסס אנדרווד

החל מה-23.2 ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD

ב-14 בפברואר, כל 13 פרקי העונה החדשה של "בית הקלפים" ("House of Cards"), הסדרה המקורית הראשונה ועמוסת הבאז של "Netflix", יהיו זמינים למדינות הרשאיות לרכוש את תכני ענקית התוכן האינטרנטית. שמונה ימים בלבד לאחר-מכן, תהייה העונה זמינה בשלמותה ובחינם ב-HOT VOD, ותשודר ברצועה יומית בערוץ HOT3.

הסדרה מבוססת על מיני-סדרה בריטית העונה לאותו השם, שנוצרה על-ידי זוכה ה"אמי" אנדרו דיוויס ברשת "BBC" בשנות התשעים, אדפטציה לספרו של הפוליטיקאי מייקל דובס. בראש צוות היוצרים של הגרסה העדכנית עומד דיוויד פינצ'ר, הבמאי המוערך שאחראי לכמה מהסרטים הגדולים ביותר ב-20 השנים האחרונות – "מועדון קרב", "שבעה חטאים", "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", "הרשת החברתית" ו"הנערה עם קעקוע הדרקון". זוהי סדרת הטלוויזיה הראשונה שיוצר פינצ'ר, שהיה מועמד לשני פרסי אוסקר, וזכה בפרסי "גלובוס הזהב", "אמי" ו"BAFTA". אל פינצ'ר חברו חברת "MRC" ("בבל"), זוכה האוסקר אריק רות' ("פורסט גאמפ"), והמועמדים לאוסקר דנה ברונטי ("קפטן פיליפס") ובו ווילימון ("משחקי שלטון").

את הקאסט המפואר מוביל קווין ספייסי, שגרף שני פרסי אוסקר, וכיכב בסרטים נודעים כמו "החשוד המיידי", "אמריקן ביוטי" ו"סודות אל.איי", וזהו שיתוף פעולה שני שלו עם פינצ'ר אחרי "שבעה חטאים". לצדו מככבת בסדרה זוכת "גלובוס הזהב" רובין רייט, שכיכבה לאורך הקריירה שלה בסרטים כמו "פורסט גאמפ", "הנסיכה הקסומה" ובשנה האחרונה בסרטו של ארי פולמן, "כנס העתידנים". את צוות השחקנים משלימים קייט מארה ("127 שעות", ובקרוב ב"Transcendence" עם ג'וני דפ), המועמד ל"גלובוס הזהב" קורי סטול ("חצות בפריז") ומייקל קלי ("האשליה"). כבר פורסם כי רייט ביימה את אחד מפרקי העונה, כמו גם השחקנית זוכת האוסקר ג'ודי פוסטר.

100 מיליון דולר השקיעה "Netflix" ביצירת "בית הקלפים", שהושקה בשנה שעברה בהייפ יוצא דופן בהיקפו, וזכתה לביקורות מהללות ולהערצה כלל-עולמית. היא עשתה היסטוריה כשהפכה לסדרה האינטרנטית הראשונה אי-פעם לגרוף מועמדויות וזכיות בטקסי הפרסים. בספטמבר האחרון, זכתה הסדרה בשלושה פרסי "אמי", בראשם עבור הבימוי הטוב ביותר בסדרת דרמה (עבור פינצ'ר), מתוך כמות מכובדת של תשעה מועמדויות בכל הקטגוריות המרכזיות. החודש רשמה הסדרה הישג נוסף, כשזכתה בפרס "גלובוס הזהב" לשחקנית הטובה ביותר בדרמה (על תפקידה של רייט), והייתה מועמדת לשלושה נוספים.

לאחרונה פורסם כי מכון הקולנוע האמריקאי בחר ב"בית הקלפים" לאחת מ-10 הסדרות הטובות של השנה. בדירוג השנתי של המבקרים האמריקאים, דורגה הסדרה במקום ה-8 ברשימת הסדרות המשובחות של 2013. דמותו של פרנק אנדרווד (ספייסי) הייתה אחת מ-10 הדמויות הטובות של השנה, על-פי המגזין היוקרתי "Time". ואם זה לא מספיק, בוועידה שנערכה לאחרונה בבית הלבן, חשף נשיא ארה"ב ברק אובמה כי הוא צופה הדוק של הסדרה. "פרנסס אנדרווד גורם לדברים לקרות", התלוצץ הנשיא, והוסיף שהוא רק יכול לקוות ש"עניינים היו יכולים להיות יעילים" כמו בסדרה. קטע מיוחד של "בית הקלפים" אף הוקרן בארוחת הערב השנתית לעיתונאים בבית הלבן. גם הנשיא לשעבר ביל קלינטון כבר הכריז על עצמו כמעריץ.

בעונה החדשה, פרנסס וקלייר (רייט) אנדרווד ממשיכים בטיפוס חסר הפשרות שלהם אל עמדת הכוח, ונאלצים להתמודד עם אור הזרקורים שמופנה אליהם, ונוגס יותר ויותר מחייהם הפרטיים. העיתונאית זואי בארנס (מארה), שניהלה רומן עם פרנסס, קרובה מאי-פעם לגלות את האמת אודות פשעיו של פרנסס. בינתיים, הביליונר ריימונד טאסק (ג'רלד מקרייני, "דדווד"), איש סודו של הנשיא ווקר (מייקל גיל), דורש שפרנסס ישיב את הטובות הפוליטיות אותם חב, או שיישא בתוצאות. כדי לא לאבד את כל מה שהשיגו, האנדרוודים מוכרחים לגבור על הסכנות מהעבר וההווה, ולא חוששים לזרוע סביבם איומים ונזקים.

"בית הקלפים" פולשת מאחורי הווילונות ודרך המסדרונות הצדדיים של וושינגטון בת זמננו, ומציגה תאוות בצע ושחיתות, סקס ואהבה, וחקירה חסרת גבולות של כוח, של שאיפות ושל השיטה האמריקאית. היא סובבת סביב פרנסס אנדרווד, סגן נשיא ארה"ב החדש, ובעל אחיזה בכל סוד שיש לפוליטיקה האמריקאית להציע. אנדרווד הוא פוליטיקאי של פוליטיקאים. מיומן, מתעתע, כריזמטי ואכזרי. לצדו ניצבת אשתו האמביציוזית באותה מידה, קלייר, שתעשה הכל כדי להבטיח את עליונותם. הזוג רעב להצלחה, ולא יעצור בשום מחיר עד שישיג את מטרותיו. עם תפניות בכל פינה, הדרמה המהירה והנועזת לא מפסיקה להפתיע, בעוד היא חוצה את כל הגבולות האפשריים כדי לחשוף בפנינו את התשוקה של אדם שחפץ לשלוט בעולם.

לצדם של ספייסי ורייט, מככבים בסדרה קייט מארה, קורי סטול, מייקל קלי, ג'רלד מקרייני, מייקל גיל, מהרשעלה אלי ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"), סבסטיאן ארקלוס, קריסטן קונולי ("בקתת הפחד"), נייתן דרוו, סקינה ג'פריי ("האמת אודות צ'רלי"), מולי פרקר ("דקסטר"), ג'ייני אטקינסון ("לשחרר את ווילי"), גיל בירמינגהם ("דמדומים"), רייצ'ל ברוסנהאן ("יצורים יפהפיים"), רג' אי. קאת'י ("הסמויה"), דרק ססיל, טרי חן ("כמעט מפורסמים"), בן דניאלס ("דום"), ג'ואנה גואינג ("עץ החיים"), בוריס מקגיוור ("לינקולן"), מוזהאן מרנו ("סקילתה של סוראיה M"), סם פייג' ("מד מן"), קייט לין שיל, ג'ימי סימפסון ("דייט לילי") וקונסטנס זימר ("בוסטון ליגל").

החל מה-23.2, ימים ראשון-חמישי, בשעה 23:30, ב-HOT3 ובבכורה בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!