29 במרץ 2024 13:11
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסרט התיעודי "רבין- במילותיו שלו" ב yes דוקו

השבוע, הוכרז כי "רבין- במילותיו שלו", סרטו של ארז לאופר ("מייק ברנט: לֶס מוּאה טֶמֶה", "יום אחד אחרי השלום"), אשר השתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל חיפה 2015, הוא הזוכה בפרס "סרט התעודה הטוב ביותר", בקטגוריית סרטי התעודה. הסרט, אשר הופק עבור ערוץ yes דוקו, משודר החודש לציון 20 שנה לרצח ראש-הממשלה יצחק רבין ומביא ללא פרשנים וללא מתווכים את סיפורו של אחד המנהיגים הבולטים ביותר של מדינת ישראל, במילותיו שלו.

צפיתי בסרט אשר יוקרו בשני חלקים ביס דוקו, ובהחלט התרשמתי אפילו הצטמררתי ויתרה מזאת כל הזמן בחנתי את העבר הקרוב והרחוק להווה ולקורה כאן כעת בין המדינה לבין אזרחיה הפלסטינאים הן בירושלים והן בארץ הכלל ויחסי החוץ מול העולם והתפיסות הפוליטיות השונות.

הסרט בחלקו הראשון לוקח אותנו לימי העליה לישראל , תקופת אנו באנו ארצה ( 1922) כשעדיין הבריטים שולטים כאן, צילומי נוסטלגיה שאסור לפספס. נפגש ונכיר את משפחתו, משפחת פועלים כור ההיתוך בו הוא גדל והיה למנהיג. החינוך שלו מבית חינוך ועד כדורי וההתנדבות שלו לפלמ"ח. ומשם כבר כמפקד חט הראל והגנת ירושלים שכוללת צילומים נוסטלגיים שאסור גם להחמיץ.

???????????????????

???????????????????

ומשם כבר מלחמת סיני, מלחמת ששת הימים והקריירה הצבאית והפוליטית שלו עד שיחות השלום שהיו משאת נפשו.

רבין חקק את תעודת הזהות שלו כחבר בתנועת העבודה, ככזה הוא ניתב את דרכו ודעותיו הפוליטיות ומשאת נפשו להשגת השלום החלק השני של הסרט כולל את הפעילות שלו להשגת הסדר שלום כולל אפילו תמורת ויתורים כולל לחיצת היד עם יאסר ערפאת. אבל רבין מציין שלא הייתה אפשרות ריאלית להגיע לשלום ובאין אפשרות כזו צריך להתקדם בשלבים לפשרה.

רבין 4

רבין 3

אוסלו

אוסלו ב

פרס נובל

ביבי

סוגיית המתנחלים והיחס שלו לימין הקיצוני או איך שהוא מכנה "השוביניזם הקיצוני" ומכאן התהליך המוכר של רבין מול בגין ולאחר מכן ההופעות של נתניהו נגד ממשלת העבודה שבראשה עמד רבין שסימל את הסכמי אוסלו שהימין דחה ו"מרבין מלך ישראל" הקריאות הפכו ל"רבין הבוגד" והסוף הארור שידוע לכולנו

ביבי 2

רבין 5

 הסרט ישודר בשני חלקים בערוץ yes דוקו . חלק א': יום שלישי, ה-20.10, בשעה 21:00; חלק ב': יום רביעי, ה-21.10 בשעה 21:00; בערוץ yes דוקו וב-yesVOD. שידור נוסף: מוצ"ש, 24.10, 21:30

בימוי ועריכה: ארז לאופר, מפיקות: אורלי טופל, ויוי הלפרן – כל מיני הפקות בע"מ, מוסיקה מקורית: יהודה פוליקר | הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. קריינות: דן שפירא.

 

צילומים באדיבות yes דוקו

שתפו את הפוסט!