24 באפריל 2024 17:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העונה האחרונה של "מרלין", דרמת הפנטזיה מבית "BBC"

 

סדרת ההרפתקאות האהובה, המבוססת על אגדות המלך ארתור, משודרת בקרוב ל-200 מדינות ומחזיקה בקהל מעריצים בינלאומי. 8.45 מיליון איש צפו בפינאלה של הסדרה, שגרפה לאחרונה את פרס הטלוויזיה בבריטניה

"מרלין" ("Merlin"), סדרת הדרמה הפנטסטית של רשת "BBC" וחברת "Shine", נוצרה על-ידי ג'וני קאפס ("הגשר" הבריטית") וג'וליאן מרפי.

הסדרה, שגרפה לאחרונה את פרס הטלוויזיה הבריטי (עבור כוכב הסדרה קולין מורגן), זוכה להצלחה כלל עולמית. היא משודרת ב-183 מדינות, בראשן ארצות-הברית, שם משודרת ברשת הכבלים "Syfy", הערוץ של רשת "NBC". בדצמבר האחרון שודר בבריטניה פרק הסיום, בשני חלקים, שנצפה על-ידי לא פחות מ-8.45 מיליון איש, וכבר החלו שמועות על ספין-אוף וסרט בהשראת "מרלין".

ב"אינדיפנדנט" נכתב על הסדרה שהיא "מבדרת ומלוטשת, ותחסר מאוד. יש הרבה על מה להמליץ בדרמה המיתולוגית הזאת, אך בראש ובראשונה, הקשר בין ארתור ומרלין". "טלגרף" כתבו בביקורתם- "יש לה פורמולה פשוטה וטובה. תענוג לצפות באבולוציה של מערכת היחסים בין ארתור ומרלין. למורגן וברדלי ג'יימס יש כימיה מצוינת על המסך". ב"גרדיאן" נכתב "רק משתפרת מעונה לעונה. "מרלין" זוכה כעת לעונה הטובה והמבריקה ביותר בתולדותיה. יהיו הרבה דברים שנתגעגע אליהם בסדרה המהנה הזאת".

את הסדרה מוביל קולין מורגן, כשלצדו ברדלי ג'יימס, זוכה שני פרסי ה"BAFTA" ריצ'רד ווילסון ("האיש שידע מעט מדי"), קייטי מק'גרת ("וואליס ואדוארד"), אנג'ל קולבי ("לרקוד על הקצה") ואנתוני וולהאוס. ג'ון הארט ("איש הפיל", "הנוסע השמיני", "הארי פוטר"), המועמד לשני פרסי האוסקר, זוכה "גלובוס הזהב" וארבעת פרסי ה"BAFTA", מעניק את קולו לדמות הדרקון. להופעות אורח מגיעים אנתוני הד ("באפי ציידת הערפדים", "אשת הברזל"), זוכת ה"טוני" לינדזי דאנקן ("אליס בארץ הפלאות", "מראה שחורה"), ליאם קנינגהם ("כשהרוח נושבת"), ג'נט מונטגומרי ("ברבור שחור") וסופי ראנדל ("חוג בלצ'לי").

בפתיחת העונה החדשה, קמלוט נמצאת בשיאה. כשהמלכה גוויניבר (קולבי) ואבירי השולחן העגול לצדו, ארתור (ג'יימס) מעולם לא הרגיש חזק יותר. אך למרות פריחתה של קמלוט, החורבן ממתין לה מעבר לפינה. כאשר כוחות האופל מתאחדים, רק מרלין (מורגן) עומד בין ארתור והגורל העגום שמתוכנן לו. "מרלין" מביאה את סיפורו של המכשף הידוע לשמצה מאגדות המלך ארתור. העלילה מתרחשת בעיר המיתולוגית קמלוט. את הממלכה מנהל ארתור, כשאשתו האהובה גוון לצדו. המשרת הנאמן שלו הוא מרלין, מכשף בעל עוצמה שמוכרח להחביא את יכולותיו שנחשבים לא חוקיים. יחד, ארתור ומרלין, בסיוע המנטור של מרלין, גאיוס (ווילסון), נאבקים בכוחות הרשע של המכשפה האפלה מורגנה (מק'גרת), שרוצה להתשלט על קמלוט.

החל מה-20.11, ימים ראשון-חמישי, בשעה 19:45, ב-HOT Zone

שתפו את הפוסט!