25 באפריל 2024 18:20
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העונה החדשה של "אורפן בלאק" ("Orphan Black")

העונה החדשה של "אורפן בלאק", סדרת הקאלט זוכת הפרסים

 

עם 1.6 מיליון צופים, מיליוני מעריצים ברשתות החברתיות, ביקורות משבחות ובאז מאסיבי, חוזרת דרמת המתח והמדע הבדיוני של "BBC America" לעונה שנייה, וממשיכה להוכיח את עצמה כתופעה תרבותית אוניברסאלית

 

"אורפן בלאק" ("Orphan Black"), דרמת הלהיט הקנדית של רשת "BBC America" וחברת "Temple Street", נוצרה על-ידי ג'והן פווסט ("ג'ינג'ר סנאפס"), זוכה פרס "Gemini" (ה"אמי" הקנדי), וגראם מנסון ("קיוב"), זוכה פרס גילדת התסריטאים.

 אורפן בלאק

1.6 מיליון איש צפו בפרק בכורת העונה השנייה של הסדרה מלאת האדרנלין, שמובילה טטיאנה מסלני (בקרוב ב"האישה בזהב" עם הלן מירן) בתפקיד מורכב של שבע משובטות שונות. הצופים הרבים מיצבו את "אורפן בלאק" כסדרה השנייה הכי נצפית של הרשת, מיד אחרי "דוקטור הו". אך את הפיכתה ללהיט חייבת "אורפן בלאק" לקהל המעריצים העצום שלה, ששומר על דיבור בלתי פוסק עליה ברשתות החברתיות. פרק בכורת העונה החדשה טיפס למקום ה-1 במדד של טוויטר מקרב כל סדרות הטלוויזיה עם 1.2 מיליון אזכורים, נתון גבוה יותר מאלו של "פארגו", "בלש אמיתי" ו"הומלנד". לאור הצלחתה, הוכרז החודש כי הסדרה מחודשת לעונה שלישית.

 

בשנה החולפת גרפה "אורפן בלאק" את פרס "פיבודי" היוקרתי, פרס המבקרים, שני פרסי "TCA", אות כבוד מטעם "GLAAD" על ייצוג קהילת הלהט"ב, ומועמדות מכובדת לפרס "גלובוס הזהב". גם במולדתה קנדה קטפה הסדרה שורת פרסים – עשרה פרסי "Screen Awards", פרס גילדת התסריטאים ושישה פרסי "Gemini", בראשם הפרס לדרמה הטובה ביותר. היא נכללה ברשימות עשר הסדרות המובילות של השנה על-ידי "הוליווד ריפורטר" ו"Time", ולבסוף הגיעה למקום ה-5 בדירוג המבקרים האמריקאיים לסדרות החדשות הטובות של 2013, כשהיא עוקפת לדוגמה את "בית הקלפים".

 

העונה השנייה זכתה לציון הגבוה במיוחד 97 לפי האתר "Rotten Tomatoes", שמאחד את כלל הביקורות. ב"הוליווד ריפורטר", שנתנו לעונה החדשה ציון 100, נכתב "אחת מהסדרות הממכרות ביותר חוזרת חזקה מתמיד. סדרה מופתית, שעשויה בצורה יוצאת מן הכלל, עם שלד עלילתי מפתיע בחוזקו וקונספט מפותח היטב. יש בה עומק מעבר למה שמצופה, והיא עדיין נותרת מבדרת. העונה החדשה יותר מושכת, בטוחה ביכולות שלה ומתפרשת לכיוונים חדשים". ב"ניו יורק מגזין" נכתב ""אורפן בלאק" חזרה וכדאי לכם לראות אותה, כי היא מקורית, משוחקת יפיפה והקצב שלה מושלם. אין מילים לתאר את הופעת המשחק של מסלני". ב"וושינגטון פוסט" נכתב שהיא "קרובה לשלמות. הרפתקה שהיא מלאכת מחשבת אמנותית, מרתקת ומספקת. סדרה מרעננת, רלוונטית, אפקטיבית ואלגנטית. הפרקים החדשים מפתיעים באיכותם".

 

ב"טי וי גייד" נכתב ""אורפן בלאק" היא פלא, מבדרת ומרגשת. מסלני מעניקה את אחת מתצוגות המשחק המדהימות ביותר בטלוויזיה. העונה החדשה מעמיקה את המתח והקונפליקטים". ב"ניו יורקר" נכתב "חדה, מותחת ומצחיקה, בעת ובעונה אחת. מסלני מתפוצצת על המסך בהופעת טור דה פורס כל-כך מגנטית, שכל שחקן טלוויזיה אחר מחוויר לידה. חובת צפייה". ב"לוס אנג'לס טיימס" נכתב "סדרה פי כמה יותר טובה מהמצופה, שרק משתפרת ונעשית עמוקה ועשירה יותר מפרק לפרק. מסלני היא בגדר נס". ב"ניו יורק טיימס" נכתב ""אורפן בלאק" חוזרת מבדרת, נבונה ומושכת. יש לה אלמנטים מנצחים, חוש הומור ומודעות עצמית. כנראה כבר שמעתם שאתם צריכים לצפות ב"אורפן בלאק", ובצדק". ב"וראייטי" נכתב "רכבת הרים מענגת, סדרה אינטליגנטית שלא מפסיקה להרשים. העונה החדשה כוללת אינטריגות חדשות ומבטיחות".

 

בעונה החדשה, שרה (מסלני) נמצאת במרוץ נואש נגד הזמן לאיתור בתה הנעדרת קירה (סקיילר וקסלר, "קארי") ואמה המאמצת גברת ס. (מריה דויל קנדי, "אלבט נובס", "דאונטון אבי"). היא מנסה לנווט בעולם מסוכן, מלא באויבים ובריתות הפכפכות, ומתחילה במלחמה אכזרית נגד כוחות ענקיים שעלולים לסכן אותה ואת "אחיותיה" המשובטות, אליסון וקוזימה (מסלני). במאבקה להישרדות, ניצבת שרה ראש בראש עם המשובטת חסרת הרחמים רייצ'ל (מסלני), חברה חזקה בקבוצת "דיאד", שמונתה לנהל משא ומתן עם שאר המשובטות. רייצ'ל לא תעצור עד שתשלים את המשימה שלה, ולא תהסס להשתמש במקורביה של שרה כפיונים במשחק שלה, כולל שותפה של שרה פול דיארדן (דילן ברוס, "פרחים בעליית הגג"). הקשר של שלוש המשובטות נותר חזק, אך כולן עשו החלטות שמביאות עמן השלכות קשות. בעוד הן אוספות את השברים ומתקשות לשמור סודן, הן נאלצות להכיר בעובדה שאין ביכולתן לסמוך על איש בסביבתן הקרובה.

 

העלילה היוצאת במינה, שכוללת את האנסמבל הכי ייחודי בטלוויזיה, עוקבת אחר שרה מאנינג, יתומה אאוטסיידרית, שחייה משתנים דרסטית כשהיא חוזה בהתאבדותה של בת', שחולקת איתה דמיון מפעים. שרה מחליטה לגנוב את זהותה, בן-זוגה והונה, אך הניסיון לפתור את בעיותיה ולפתוח בחיים אחרים רק מסבך אותה עוד יותר, כשהיא מגיעה לגילוי המטלטל שבת' והיא לא רק דומות, הן משובטות. במהרה שרה מוצאת את עצמה לכודה במרכזה של קונספירציה מסתורית, במרדף אחר תשובות ובמלחמה על חייה.

 

לצדה של מסלני, מככבים בסדרה ג'ורדן ג'בריס ("היסטוריה לא טבעית"), מריה דויל קנדי, דילן ברוס, קווין הנצ'רד ("ריקוד צמוד"), פיטר אאוטברידג' ("ניקיטה"), מיכיאל הויסמן ("נאשוויל", "מלחמת העולם Z"), מאט פריור ("השומרים"), ארי מילן, סקיילר וקסלר, מייקל מאנדו ("המושבה"), אווילין ברושו ("קפה דה פלור"), כריסטיאן ברון (בקרוב ב"Life" עם רוברט פטינסון), מתיו בנט ("Cold Aquad"). המועמדת ל"אמי" מישל פורבס ("בטיפול") ופטריק ג'יי אדמס ("Suits") מגיעים להופעות אורח במהלך העונה.

 

החל מה-11.8, כל הפרקים בחינם ב-HOT VOD,

ובימים ראשון-חמישי, בשעה 22:00, ב-HOT Zone

שתפו את הפוסט!