19 באפריל 2024 2:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העונה החדשה של הדרמה המדוברת ועטורת השבחים "התיקון"

העונה החדשה של הדרמה המדוברת ועטורת השבחים "התיקון"- החל מה-24.9 ב-HOT VOD

 

בסמוך להשקתה בארה"ב, יועלו ל-HOT VOD כל פרקי העונה החדשה של הדרמה המופתית. הסדרה, שמתארת את מסעו של אסיר לשעבר שמשתחרר לאחר שהעביר 19 שנים כנידון למוות, הוכתרה על-ידי המבקרים לאחת מהסדרות הטובות ביותר של השנה החולפת

 

הדרמה המוערכת של חברת "ITV" היא סדרת המקור הראשונה של רשת הכבלים היוקרתית "Sundance" (מבית "AMC").

 

מי שאחראים ליצירתה הם השחקן והיוצר זוכה האוסקר ריי מקינון ("רואה החשבון", כוכב "הזדמנות שנייה"), וצמד המפיקים של "שובר שורות", זוכת ה"אמי" מליסה ברנשטיין וזוכה האוסקר וה"אמי" מארק ג'ונסון ("איש הגשם"). איידן יאנג ("יחידת עילית", "אני, פרנקנשטיין") מככב בתפקיד הראשי, כשלצדו משתתפים אביגיל ספנסר ("מד מן", "אוז"), אדלייד קלמנס ("גטסבי הגדול", "הג'נטלמן האחרון"), קליין קרופורד ("סיפור אהבה בלתי נשכח") ולוק קירבי ("הוואלס האחרון").

 Rectify 2

שבוע בלבד לאחר בכורת עונתה הראשונה והמדוברת, חודשה "התיקון" לעונה שנייה, בעקבות התפעלותם הגורפת של המבקרים האמריקאיים, שחלקם הגדול הכתירו אותה לסדרה הטובה ביותר של שנת 2013. בסיכומי השנה, הגיעה הסדרה למקום ה-8 בדירוג הרשמי של המבקרים לסדרות הטובות של השנה, כאשר "לוס אנג'לס טיימס", "טיים", "הוליווד ריפורטר", "טי וי גייד", "ניו יורק מגזין" וכלי תקשורת רבים אחרים הציבו אותה ברשימת 10 הסדרות הטובות של השנה.

 

העונה החדשה ממשיכה לזכות בשבחי המבקרים, שהעניקו לה את הציון הכולל 91 לפי אתר "Metacritic", כאשר חמישה מבקרים מובילים העניקו לה את הציון 100. אחד מהם הוא מבקר ה"הוליווד ריפורטר" שכתב ש"התיקון" "משמרת את היופי הטלוויזיוני האיטי שלה, אך מניעה את המשל המעמיק שלה בחן, אומץ ושפה סינמטית עשירה. יצירת מופת עדינה ומלאת ניואנסים, שלא דומה לאף סדרה אחרת בטלוויזיה". ב"טי וי גייד" כתבו "בולטת לטובה, מהדהדת, מטלטלת רגשית ומושכת. קשה שלא להתמסר לגישה הייחודית של "התיקון", שמלאה בעדינות כואבת ועצבות חונקת. עוצרת נשימה, נוגעת ללב ומעניינת. מעניקה חוויה תהומית וכנה. הימור בטוח עבור הצופים".

 

ב"וראייטי" נכתב ש""התיקון" היא אחת מההפתעות הגדולות ביותר, מורכבת בדקות ומשכנעת, עמוסה באיכויות פואטיות והופעות משחק יוצאות מן הכלל, ומסופרת בשקדנות. בעונתה החדשה היא ממשיכה להצטיין. שמה את "Sundance" על המפה". "ניו יורק מגזין" כתבו "הסדרה הכי שקטה, רוחנית ואלגנטית בטלוויזיה, עבודת אמנות מהפנטת. היא אף פעם לא צועקת כשאפשר ללחוש, וזה מה שגורם לה לזהור. הבימוי אינטליגנטי ובכתיבה יש חום וסקרנות. היא מציגה עולם דתי שרבים חיים בו אך נדיר לראות אותו מעובד לטלוויזיה. העונה החדשה פנטסטית, קפיצת מדרגה אמנותית אדירה עבור הסדרה, ומכילה כמה מהפרקים הכי מרגשים שראיתי בטלוויזיה, הודות לדיוק הפסיכולוגי שלהם".

 

לאחר שהותקף בברוטאליות בסיומה המטלטל של העונה הראשונה, העונה החדשה נפתחת כשדניאל (יאנג) בתרדמת, בעוד ששאר תושבי העיירה מתמודדים עם השלכות האירוע. כאשר הוא משתחרר מבית-החולים, דניאל נחוש לחיות את ההווה, ומנסה להפוך לגורם המניע של חייו. הוא עושה החלטות וחושב על עתידו, בעוד שהוא מנסה למצוא משמעות בעולם מסוכן ובלתי צפוי. למרבה הצער, יש הרבה אנשים ומקומות בעיירתו שמזכירים לדניאל את עברו, המאסר ואת האנה.

 

"התיקון" עוקבת אחר דניאל הולדן, שלפני 19 שנים נגזר עליו בידוד מוחלט כנידון למוות, בעוון אונס ורצח בת-זוגו מהתיכון, האנה דין. הודות לחשיפת ראייה חדשה, ומאמציהם של אחותו אמנתה (ספנסר) ועורך-דינו ג'ון שטרן (קירבי), עונשו מבוטל והוא שב לביתו. דניאל שרד את הקושי המנטאלי והאמוציונאלי של מאסרו, אך כעת נדמה שהחומות של דניאל החלו לפתע להתפורר. אבוד בעולם שפעם היה מוכר לו, הוא מתקשה לנווט את החופש שניתן לו בחזרה. אחרי שני עשורים של שינויים חברתיים וטכנולוגיים, כל מה שדניאל פוגש הוא פאזל. הוא רדוף על-ידי העבר, מוטרד מההווה וחסר ביטחון לגבי העתיד.

 

בסדרה מככבים איידן יאנג, אביגיל ספנסר, ג'יי. סמית' קמרון ("מרגרט"), לוק קירבי, קליין קרופורד, אדלייד קלמנס, ברוס מקינון ("הדוכסית") וג'ק אוסטין ווקר ("אף אחד לא שרד").

 

כל הפרקים, החל מה-2.7, יום רביעי, בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!