19 באפריל 2024 11:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העונה החמישית של קומדיית הקאלט האהובה

 

דן הרמון שב לעמדת היוצר בעונתה החדשה של הסדרה המבריקה וזוכת פרס ה"אמי", בכיכובו של ג'ואל מקהייל, שממשיכה לזכות באהדת המעריצים ובהערכת המבקרים

 

"קומיוניטי", קומדיית האנסמבל השנונה ושופעת החיוניות של רשת "NBC" וחברת "Sony", בכיכובו של ג'ואל מקהייל ("מרק הוליוודי", "טד"), נוצרה על-ידי דן הרמון ("התוכנית של שרה סילברמן"), גארי פוסטר ("נדודי שינה בסיאטל") והמועמד ל"אמי" כריס מק'קנה ("מינדי").

 

לאורך עונותיה, זכתה הסדרה בפרס ה"אמי" ובפרס המבקרים ("TCA") לקומדיה הטובה ביותר, לצד הערכה על הרוח החדשנית והמקורית שלה. פיטוריו המתוקשרים של הרמון הביאו לכך שאת העונה הרביעית יצרו כותבי "הכל לטובה" דיוויד וורסיו ומוזס פורט. אולם עם חידושה של "קומיוניטי" לעונה חמישית, ולשמחת המעריצים, הכריזה רשת "NBC" על חזרתו המצופה של הרמון. במאי האחרון הודיעה הרשת על ביטולה של הסדרה, הודעה שזכתה לקיתונות של ביקורת מצד התקשורת והמעריצים כאחד. לאחרונה דווח כי חברת "Sony" מנהלת משא-ומתן עם ספקית התוכן "Hulu" ליצירת עונה שישית לסדרה.

 Community 5

המועמד ל"אמי" ג'ונתן בנקס ("טיסה נעימה", "שובר שורות") מצטרף העונה כפרופסור לקרימינולוגיה באז היקי, בעוד שזוכה ה"אמי" ג'ון אוליבר (מגיש "בשבוע שעבר עם ג'ון אוליבר" המשודרת ב-HOT) חוזר לאחר היעדרות של עונה כפרופסור איאן דאנקן. לתפקידי אורח מדוברים מגיעים זוכה ה"אמי" דיוויד קרוס ("משפחה בהפרעה"), זוכה ה"אמי" כריס אליוט ("לקום אתמול בבוקר"), זוכה האוסקר וולטון גוגינס ("צדק פרטי"), אמבר טמבלין ("127 שעות"), רוברט פטריק ("שליחות קטלנית 2"), בי ג'יי נובאק ("המשרד"), ברי לרסון ("רחוב ג'אמפ 21"), פאג'ט ברוסטר ("מחשבות פליליות"), זוכה ה"אמי" לוואר ברטון ("שורשים"), נייתן פיליון ("סרניטי"), ג'ינה גרשון ("עימות חזיתי") וכן צ'אבי צ'ייס, שעזב את הסדרה ברעש גדול במהלך עונתה הקודמת. בין ההפתעות הצפויות העונה ניתן למצוא מחווה לסרטי האסונות של שנות ה-70, פרק מחווה ל"ג'י איי ג'ו" ופרק המשך לספיישל "מבוכים ודרקונים".

 

העונה החמישית זכתה להערכה גורפת מצד המבקרים, ששיבחו את חזרתו של הרמון לכס היוצר. ב"ניו יורק טיימס" נכתב ש"קומיוניטי" "חזרה להיות סדרה ראויה עם שובו של הרמון. סדרה חדשנית ומלאת דמיון, מלאה בהומאז'ים ופרודיות מצד אחד, וסיפורים מצחיקים ונוגעים ללב מצד שני". "טיים" כתבו ""קומיוניטי" חזרה, והפעם היא באמת חזרה. סדרה יצירתית, גאונית ואמיצה, שהייתה ועודנה עבודה משותפת של כמה ידיים מוכשרות. הדיאלוגים חדים ועמוסים ברפרנסים, אבל לסדרה עדיין יש את הצד הקודר והרגיש שהביא אותה לפסגה. "קומיוניטי" היא קומדיית סקרובול עם לב אמיתי, והיא לוקחת סיכונים ומותחת גבולות כל הזמן". "אנטרטיינמנט וויקלי" כתבו "העונה החדשה מצחיקה יותר, מעניינת יותר. "קומיוניטי" מודעת לעצמה, בטוחה בעצמה ומופתית. מגיעה לה את הכבוד הגדול ביותר". ב"וראייטי" נכתב "בעונה החדשה יש את כל האלמנטים שהפכו את הסדרה הזו לכל-כך נהדרת". ב"ניו יורק מגזין" נכתב "העונה החדשה מדויקת וממוקדת, מלאת מרץ ואופטימית, ויחד עם זאת מערכות היחסים והרגשות של הדמויות נותרות טהורות ואמיתיות. "קומיוניטי" נבנית לכדי משהו גדול ואמיץ".

 

הסדרה מלווה קבוצה מאוחדת ולא אופיינית של חברים שנפגשו במוסד החינוכי הגרוע ביותר שניתן לדמיין, הקולג' הקהילתי "גרינדייל". את החבורה מנהיג ג'ף ווינגר (מקהייל), עורך דין חד וציני, שנשלח ללימודים לאחר שנחשף רישיונו המפוברק. במהרה ווינגר מוצא את עצמו כמנהיג בעל כורחו של קבוצה עמוסה בטיפוסים אקסצנטריים, שכל אחד מחבריה הגיע ל"גרינדייל" מסיבות יוצאות דופן.

 

לצדו של מקהייל, מככבים בסדרה קן ג'ונג (סרטי "בדרך לחתונה"), ג'יליאן ג'ייקובס (בקרוב ב"Black and White" עם קווין קוסטנר), דני פודי ("אמא מלווה"), איווט ניקול בראון ("האמת המכוערת"), אליסון ברי ("מד מן"), דונלד גלובר ("רשימה לביצוע") וזוכה האוסקר ג'ים ראש (תסריטאי "היורשים").

 

החל מה-22.6, ימים ראשון-חמישי, בשעה 22:30, ב-HOT קומדי סנטרל

שתפו את הפוסט!