19 במרץ 2024 6:41

הפנים של אנונימוס

הפנים של אנונימוס

THE FACE OF ANONYMOUS

בעיצומה של מגפת הקורונה, סיקור המרוץ לנשיאות ארה"ב ומחאת ה- "BLACK LIVES MATTER", קבוצת האקטיביסטים "אנונימוס" חזרה לפעולה לאחר מספר שנים של שקט יחסי. כיצד קמה והתפתחה תנועת ההאקרים שנחשבת למובילת המהפכה האקטיביסטית באינטרנט? האם מדובר בהאקרים מרושעים המנסים להוביל לאנרכיה או אקטיביסטים נלהבים המגנים על חירות וחופש המידע?

מה אנחנו יודעים על אנונימוס מה הכח של קבוצת אקטיביסטים שחלקה  מורכב מבדידים המסוגלים להפעיל המונים. בעצם קבוצה של האקרים שמסוגלים לשתק עסקים ואפילו לגרום להפלת משטרים ( טוניסיה). איך בקלות יש להם גישה למידע ושימוש בו.

בשנת 2008 הפכה תנועת "אנונימוס" מקבוצה אינטרנטית קטנטנה לתופעת ענק שסוקרה בכל רחבי ארה"ב, לגמרי במקרה, והכל בגלל סרטון אחד של טום קרוז שהחליטו להעלות לרשת. הקבוצה מצאה את עצמה במלחמה אינטרנטית מול כנסיית הסיינטולוגיה ואף הצליחה להוציא את המחאה לרחובות, מחוץ לכותלי הרשתות החברתיות.  לאחרונה שבה הקבוצה לכותרות לאחר סרטון בו שליח רעול פנים מוסר למשטרת מיניאפוליס "אנו נחשוף את הפשעים הרבים שלכם לעולם", בעקבות אירועי מחאת ה- BLACK LIVES MATTER שסחפה את ארה"ב. הסרט חושף את כריסטופר מארק דויון, שכונה בעבר "קומנדר X" והיה אחת הדמויות האייקוניות והמובילות בתולדות התנועה הבינלאומית. כעת, כשהוא חי בגלות במקסיקו, הוא מוכן לספר את סיפורו המדהים ולחשוף את דרכי וסיבות הפעילות של הקבוצה. בסרט מוצגים ראיונות עם "קומנדר X", חברי הקהילה, עיתונאים, חוקרים, אקטיביסטים ועוד.

תיזכרו כל מה שצריך זה מחשב, משקפי שמש וידע של האקר ואפשר לחולל מלחמה בלחיצת כפתור ולהפיל אתרים ולפגוע בגופים.

קנדה 2020

 

רביעי 03.02, בשעה 22:00 ב-HOT8 וב HOTVOD

שתפו את הפוסט!