28 במרץ 2024 18:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקולנוע סגור ? סינמטק תל אביב מציג

הקולנוע סגור ? סינמטק תל אביב מציג:

אירועים מיוחדים בחודש ינואר

פרימיירה לשנה החדשה, עשור לאביב הערבי, תכנית לרגל יום השואה הבינלאומי ופסטיבל הקולנוע הרומני.  

https://www.cinema.co.il/

 

 

פרימיירה לשנה החדשה

מגוון סרטים נבחרים, בהקרנת טרום בכורה ב VOD  של סינמטק תל אביב.

 

הסרט ״סיפור חיי״, 28.1.21-1.2.21

פביאן (קת'רין דנב) היא כוכבת קולנוע צרפתייה, אגדה בחייה, עם עשרות סרטים, המוני מעריצים ורשימה ארוכה של רומנים מתוקשרים ומסעירים בעברה. כשהיא מפרסמת ספר עם זכרונותיה בדיוק כשבתה לומיר (ג'ולייט בינוש) מגיעה לביקור, האיחוד בין השתיים הופך במהרה לעימות – אמיתות יתגלו, סודות ייחשפו, וגילויים חדשים על חייה של פביאן -יטלטלו את המשפחה.

תכנית מיוחדת לרגל האביב הערביעשור לאביב הערבי

 

לינק לתכנית!

 

פתיחה – 15.1.21

 3 סרטים בהקרנת טרום בכורה אונליין, ובנוסף הרצאה מיוחדת מקוונת של איתי אנגל ב 26.1.

 

בעולם מציינים בימים אלה עשור לאביב הערבי שהתחיל בהפגנות בטוניסיה, אלג'ירה, תימן ומצרים בדצמבר 2010 והתפשט ביתר שאת לשאר ארצות ערב בינואר 2011.

המלחמות השונות עדיין לא הסתיימו וההרסנית והבולטת מכולן היא מלחמת האזרחים בסוריה.

בעיתונות ובטלוויזיה מקדישים בימים אלה כתבות לסיכומי ביניים (עגומים יש לציין) לאביב שרק הוביל לשינוי בפני הדיקטטורים השונים.

בסינמטק נערוך תוכנית סרטים ממוקדת שמתייחסת לפן הקולנועי של התופעה אשר מתמקד לא באירועי המרד עצמם, אלא בהשפעת המרידות והמהפכות על העולם כולו כתוצאה מהפיכתם של מיליוני תושבי ארצות ערב לפליטים באירופה וצפון אמריקה, וכמובן הזליגה של הטרור של דעא"ש לרחבי העולם.

 

סרטים בהקרנות טרום בכורה – 15.1.21

הסרט ״בשם האח״ הבמאית הקנדית סופי דראספ מגישה עיבוד קולנועי עכשווי, מחשמל ומרגש לקלאסיקה היוונית "אנטיגונה" מאת סופוקלס. גיבורת הסרט, אנטיגונה של דראספ, היא בת למשפחת פליטים מאלג'יריה, סטודנטית מצטיינת שרוקחת תוכנית מבריקה ואלטרואיסטית כדי לחלץ מהכלא את אחיה, שנעצר על לא עוול בכפו. אך החבל על צווארה הולך ומתהדק, והיא נאלצת לעמוד איתנה אל מול רשויות החוק – תוך שהיא מסרבת להתפשר על חוש הצדק שלה וסוחפת רבים לתמוך במאבקה, ברשתות החברתיות ובמחאות צבעוניות.

 

הסרט ״המועמדת המושלמת״ – מרים היא רופאה צעירה שמנהלת מרפאה בעיר קטנה בערב הסעודית., מרים מוצאת את עצמה בכל יום מחדש נאבקת על כבודה ועל מקומה, רק בשל היותה אישה. כשהיא מחליטה לעזוב את ערב הסעודית היא מגלה שטעות רישום מונעת ממנה יציאה מהארץ, אך כשהיא מגישה בקשה חדשה היא מגלה שהיא הגישה בטעות טפסים ל… ראשות העירייה. תחילה היא מנסה לבטל את הכל, אך כאשר היא זוכה לתמיכה מפתיעה מצד הנשים בעיר היא מבינה שקיבלה הזדמנות חד פעמית לעשות שינוי אמיתי.

 

הסרט ״בלוז ערבי״ – אחרי עשור בפריז, סלמה חוזרת לעיר הולדתה, טוניס, להפתעת כל מי שסביבה. לסלמה, פסיכולוגית בהכשרתה, יש מטרה ברורה מאוד – לפתוח קליניקה בעיר הולדתה, שם, היא חושבת, היא יכולה להביא לשינוי אמיתי. הרשויות שמקשות עליה לפתוח את העסק ותושבי העיר לא מבינים למה הם צריכים לחלוק פרטים אישיים על חייהם עם אישה זרה.

 

 

*הסרט ״תוצרת צרפת״  15.1.21 –  יוקרן למשך חודש

סאם הוא עיתונאי פריזאי המנצל את מורשתו המוסלמית כדי לחדור למעגלים האיסלמיסטים הקיצוניים בפרברי פריז. הוא מוצא עצמו חבר בתא ג'יהאדיסטי המקבל הוראות מארגון טרור לזרוע הרס בבירה הצרפתית. ככל שהחברים המוסלמים מקצינים, הפחד והסיכון עולים. האם סאם יצליח לעצור את הפיגוע המתקרב? ובאיזה מחיר? "תוצרת צרפת" צולם בשלהי 2014 ותוכנן לצאת לבתי הקולנוע בחודש נובמבר 2015. הכל כבר היה מוכן, שלטי החוצות נתלו ברחבי הערים, הפרסום במטרו היה בולט מאד, ובלילה אחד השתנה הכל. ליל הפיגועים בפריז הפך סרט דמיוני למציאות כואבת.

 מפגש מיוחד!

הרצאה מרתקת  מקוונת בזום, עם העיתונאי איתי אנגלבנושא ״האביב הערבי״ המשלבת קטעי תיעוד מהמקומות השונים בהם צילם בזמן אמת באזורי הקרב השונים.

*מספר המקומות מוגבל!

 

26.1.21 | שלישי | 20:00

 

תכנית לרגל יום השואה הבינלאומי

 

יום השואה הבינלאומי מתקיים ב-27/1 וגם השנה נציג מבחר סרטים חדשים לצד קלאסיים, תיעודיים ועלילתיים, העוסקים בפשע הגדול ביותר בתולדות האנושות. ההקרנות תיפרשנה על פני שלושה ימים בגלל הכמות והמגוון של הסרטים המוקרנים .במסגרת זו נציג מס סרטים בהקרנות טרום בכורה:״גולדה מריה״, ״אהבה זאת לא היתה״, ״אירופה אירופה״ ו״מורנוב״ ונקיים שיחות זום מקוונות עם יוצרי הסרטים.

 

מפגש מיוחד כחלק מתכנית ״קולנוע מספר שואה״ בשיתוף ״יד ושם״ עם הקרנה של הסרט ״הסוד״ + מפגש  מקוון בזום עם המרצה ״איתן ויילר״ בעקבות הסרט

לתכנית קולנוע מספר שואה:

20.1.21 | רביעי | 17:00

– מסע של סוד משפחתי מעיק, וסיפורו של סיפור אהבה מלא תשוקה, דרך המסע הפנימי של פרנסואה, ילד בודד, הממציא לעצמו אח פיקטיבי, ומדמיין את עבר הוריו. ביום הולדתו ה-15, חברה של המשפחה מגלה לפרנסואה את האמת המסעירה, אבל מאפשרת לו סוף סוף לבנות את עצמו.

הקרנות טרום בכורה לסרטים הבאים במסגרת יום השואה הבינלאומי:

הסרט ״גולדה מריה" –  פסטיבל ירושלים. הקרנת טרום בכורה + שיחה מקוונת בזום  עם יוצרי הסרט פתוחה לקהל הרחב.

21.1.21 | חמישי |  19:00

גולדה מריה סובלמן חמקה בנס ממוות במלחמת העולם השנייה ושרדה כדי לספר. היא האריכה שנים עד גיל 102, וכשהיתה בת 84 התיישבה מול המצלמה של נכדה, המפיק הצרפתי פטריק סובלמן, ובמשך שמונה שעות סיפרה לראשונה על כל מה שעברה.

 

הסרט ״אהבה זאת לא היתה" – זוכה פסטיבל דוקאביב 2020. הקרנת טרום בכורה + שיחה מקוונת בזום  עם יוצרי הסרט פתוחה לקהל הרחב

25.1.21 | שני |  21:00

סיפור אהבה טרגי בין אסירה לסוהר. הלנה הצעירה, נלקחת למחנה המוות אושוויץ. שם פורש עליה את חסותו פרנץ וונטש, קצין אס אס בכיר, שמתאהב בה ובקול הזמרה המהפנט שלה.

שלושים שנה לאחר מכן הלנה מקבלת מכתב מאשתו של וונטש, המתחננת בפניה לבוא להעיד לטובתו במשפט המתנהל נגדו בווינה.

*הסרט יהיה זמין לצפייה כבר ב24.1!

 

הסרט ״אירופה אירופה" – אניישקה, הולנד,  1990. הקרנת טרום בכורה+ שיחה מקוונת בזום פתוחה לקהל הרחב עם סאלי פארל, עליו מבוסס הסרט.

27.1.21 | רביעי | 19:00

הסרט מבוסס על ספרו האוטוביוגרפי של שלמה פרל ("קוראים לי שלמה פרל"), ומספר על נער יהודי שנרדף על ידי הנאצים והתחזה לארי במהלך שנות הכיבוש הנאצי, ואף למד בפנימייה של הנוער ההיטלראי.  בסרט מככבים מרקו הופשניידר וג'ולי דלפי.

*הסרט יהיה זמין לצפייה מה20.1.21!

 

הסרט ״ מורנוב״ פסטיבל ירושלים. הקרנת טרום בכורה + שיחה מקוונת בזום עם יוצרי הסרט פתוחה לקהל הרחב.

28.1.21 | חמישי | 19:00

שכונת מורנוב בוורשה היתה בעבר מרכז יהודי שוקק חיים. במלחמת העולם השנייה היא הפכה ל"גטו ורשה". בתום המלחמה נבנתה מחדש על הריסות בתי היהודים, ואלפי פולנים שוכנו בה. כיום זוהי שכונה מרווחת וירוקה, אך העבר ממשיך לרדוף אותה וצץ במקומות לא צפויים. בין תושביה יש כאלה שמספרים על פגישות עם רוחות רפאים של יהודים –. תושבים אחרים טוענים שרוחות הרפאים הן רק מטאפורה להשלכות שיש לקבורה של חיים, תרבות וזיכרון.

 

 

פסטיבל קולנוע הרומני

פסטיבל הקולנוע הרומני אונליין ביוזמת המכון הרומני לתרבות ת"א, כולל הפעם תוכנית נוסטלגית במיוחד עם סרטים השייכים למורשת הקולנוע הרומנית של במאים דגולים שהייתה להם השפעה חברתית כמו גם מימד הסטורי.

לפניכם מקבץ של שישה סרטים משנות ה-60, ה-70 וה -80 של במאים דגולים, כמולוצ'יאן פינטיליה, ראדו גבריאה, יון פופסקוגופו, מירצ'אה דנליוק, אנדריי בלייר ומירצ'אה סאוקן.

במסגרת תוכנית האירועים של הפסטיבל, מארגן המכון הרומני לתרבות בתל אביב אירועי אונליין המוקדשים למורשת הסרטים הרומנית ולמפיקי הסרטים אשר הניחו את יסודות היסטוריית הקולנוע הרומני במישור הלאומי ובמישור הבינלאומי, בהשתתפות מומחים רומנים וישראלים בתחום הקולנוע.
אירועים אלו יהיו פתוחים לצפייה חופשית לקהל וישובצו לצד כל סרט עם עלייתם.

הפסטיבל מאורגן בשיתוף עם המרכז הלאומי לסינמטוגרפיה ברומניה, הארכיון הלאומי לסרטים של רומניה ועמותת 'דצ'ין שרה'. מנהלת אומנותית: איריס לקנר

לינק לפסטיבל

 

הסרט ״השחזור״ וויקו וניקו הם שני חברים היוצאים לבר ומשתכרים מיד לאחר טקס סיום לימודיהם בתיכון. הם מכים מלצר, נתפסים ומובאים לדין. במקום לתת להם את העונש הקבוע בחוק, מחליט התובע להשתמש במקרה שלהם כדוגמה לצעירי הדור ומצווה עליהם לשחזר את מעשיהם תוך שהוא מצלם אותם – מה שעתיד להפוך לסרט "חינוכי" בגנות האלכוהליזם.

* זמין לצפייה מ 31/12/21 ועד ל31/1/21

הסרט ״גלויות עם פרחי בר״ לאורה המתגוררת בבוקרשט, נכנסת להריון לא רצוי ומחליטה לבצע הפלה. לצורך כך, היא מגיעה לעיירה קטנה על גדות הדנובה כדי לבצע את הפעולה הלא חוקית בחשאי. היא פונה לאירינה ולאימה כדי שתעזורנה, ההפלה נכשלת ולאורה מוצאת את מותה. אירינה, בהלם ואכולת רגשות אשם מתאבדת. ** סרט הממחיש את הקושי המתלווה להסתרה מפני הגבלות ומדיניות המפלגה הקומוניסטית דאז.

* זמין לצפייה מ 7/1/21 ועד ל 31/1/21

הסרט ״יאקוב״ – יאקוב גר בכפר קטן בהרי הקרפטים בסמוך למכרה זהב ומנסה לשרוד את חי היומיום. הוא נשוי לאלמנתו של כורה שהתאבד תוך כדי פיצוץ יזום שכמעט וגבה את חיי אישתו וילדיו גם כן. מקרה זה רודף את לילותיו של יאקוב לצד חששותיו שאשתו הצעירה ממנו במספר שנים אינה נאמנה לו. חברו הטוב של יאקוב מציע לו לגנוב קצת זהב מהמכרה, יאקוב מתפתה אך משנה דעתו רגע לפני הביצוע. השוד לא קורה בפועל אך כוונתם מתגלה והוא נשלח לעבוד במכרה המרוחק שעות ממקום מגוריו. הנסיעות הלוך ושוב מתישות אותו ובהתקרב החגים הוא חושב שמצא פיתרון לקצר את הדרך באמצעות מכרה בדרך ואז מוצא עצמו תקוע עמוק באדמה…

* זמין לצפייה מ 7/1/21 ועד ל 31/1/21

ֿהסרט ״מתפתל״ שלושה אינטלקטואלים חווים רגעי התחבטות פנימיים ומשבר בנקודה בחייהם בה הם מנסים להגדיר ולהחליט עם עצמם על ערכי מוסר, מידת מקוריות ותעוזה. לפטרו וקונסטנטין, חברים לספסל הלימודים לשעבר, יש דיעות שונות על החיים. בעוד האחד הוא מלא תעוזה, יצירתיות ודמיון ורוצה "לבלוע את החיים", חברו הוא שקול, נוח ומחפש אחר סיפוקים מיידיים שיביאו לו רווחה כלכלית ומה קורה ששניהם מתאהבים באותה האישה?!

* זמין לצפייה מ 7/1/21 ועד ל 31/1/21

הסרט ״ קטן מדיי עבור מלחמה כל כך גדולה + היסטורה קצרה״ קורותיו של נער צעיר המתבגר על רקע זוועות מלחה"ע השנייה. לאחר מות אביו, הוא יוצא לחפש אחר חברו ומוצא את עצמו בקו האש. מרגע זה תלאות המלחמה נראות מבעד לעיניו של נער המתקדם בחזית לצד החיילים הלוחמים עד אשר הם נופלים בקרב בזה אחר זה.

* זמין לצפייה מ 7/1/21 ועד ל 31/1/21

שתפו את הפוסט!