19 באפריל 2024 15:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הרועה" הסרט התיעודי ישודר בכאן 11

כאן 11 ישדר בשידור בכורה את הסרט התיעודי:

"הרועה"

סיפורו של הנס ברוייר, רועה צאן ממוצא יהודיאוסטרי, שזיכרון השואה הביא אותו להקדיש את חייו לסיוע לפליטים מוסלמים המהגרים לאירופה

 

"כשאני מביט בעיניים של הפליטים, אני יכול לדמיין את אבא שלי באותו מצב" (ברוייר)

במאית: רונית קרצנר

***

יום רביעי ,30 בינואר, בשעה 21:00, בכאן 11 ובדיגיטל

 

 image3

כאן – תאגיד השידור הישראלי ישדר בשידור בכורה את הסרט התיעודי "הרועה", שיצרה רונית קרצנר. זוהי הפקה בינלאומית ישראלית-אוסטרית משותפת. הסרט ישודר בכאן 11 ובדיגיטל.

 

הנס ברוייר (63) הוא רועה צאן, נווד וזמר יידיש, ממוצא יהודי-אוסטרי. זיכרון השואה האישי גרם לו להקדיש את חייו לסיוע לפליטים מוסלמים במציאת מקלט במדינות אירופה. הוא פועל לצדם של יחידים אחרים נגד גלי ההתנגדות החוששים מ"השתלטות" מוסלמית על היבשת.

 image1

הוריו האידיאליסטים של ברוייר שילמו מחיר על השקפת עולמם האנושית. אביו היה פליט ואימו לוחמת במחתרת הקומוניסטית נגד הנאצים בתקופת השואה. בגיל מבוגר יחסית התוודע אל התרבות היהודית ולשירי העם היידיים, ודרכם הגיע אל מה שבעיניו הוא היסוד החשוב ביותר ביהדות: "ואהבת לרעך כמוך".

 

הנס, בני משפחתו וחבריו מסיעים את הפליטים למקום מבטחים, מארגנים להם מזון, תרופות וקורת גג זמנית. "כשאני מביט בעיניים של הפליטים אני יכול לדמיין את אבא שלי באותו מצב", הוא אומר.

 

המוסיקה המלווה את הסרט היא של שירי עם יהודיים ביידיש שברוייר שר לפליטים ברכבו כדי להרגיע אותם ואת ילדיהם.

 

 

הפקה: רונית קרצנר הפקות – Wildart Films | תסריט בימוי ועריכה: רונית קרצנר | צילום: שלום רופאיזן | ייעוץ עריכה: טלי גולדנברג | מוסיקה מקורית: הנס ברוייר

 

הרועה, יום רביעי, 30.1.19, בשעה 21:00, בכאן 11 ובדיגיטל

שתפו את הפוסט!