20 באפריל 2024 6:47
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה לא יגמר עד שלא יגמר: הגורם האנושי

הגורם האנושי

THE HUMAN FACTOR

הסדרה עטורת השבחים של הבמאי המועמד לאוסקר, דרור מורה ("שומרי הסף"), המביאה לראשונה תיעוד ייחודי של רבע מאה של תהליך השלום מבעד לענייהם של המתווכחים האמריקאים. באמצעות ראיונות, מסמכים ותמונות שרואים אור לראשונה, יוצרים ששת הפרקים פאזל היסטורי דרמטי, חושפים גילויים חדשים, שופכים אור חדש על רגעי ההכרעה הגדולים, ובעיקר משרטטים את דיוקנם האינטימי של מנהיגים – ישראלים, ערבים ואמריקאים – ברגעים שבהם נדרשו מהם הכרעות היסטוריות.

בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת, החלה חבורה קטנה של דיפלומטים אמריקאים לקדם שיחות ישירות בין ממשלת ישראל לשכנותיה, במטרה להביא להסכם כולל שיסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי. מאז, במשך 25 שנה, המשיכו המתווכים במשימתם למרות כל העליות והמורדות שידע התהליך, חילופי השלטון והממשלים, המלחמות וההסדרים. הם צברו אינספור שעות עם נשיאים, ראשי ממשלה ומלכים, הם היו בבית הלבן כשקלינטון התפרץ על נתניהו; עם ערפאת הנצור במוקטעה, בארמון הנשיאות בדמשק כשחאפז אל-אסד התלבט אם לחתום על הסכם עם ישראל, ובמרתף של בית החולים איכילוב, כשהרופאים לא הצליחו להציל את חייו של ראש הממשלה רבין.

משתתפים: דניס רוס, לשעבר שליח הנשיא למזרח התיכון; מרטין אינדיק, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל ושליח הנשיא למזרח התיכון; ארון מילר, חבר צוות המשא ומתן הישראלי-ערבי; דן קרצר, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל ובמצרים וחבר צוות המשא ומתן הישראלי-ערבי; אליוט אברהמס, אחראי המזרח התיכון במועצה לביטחון לאומי; גמאל הלאל, מתורגמן לשבעה מזכירי מדינה וארבעה נשיאים, וחבר צוות המשא ומתן הישראלי-ערבי; רוברט מאלי, חבר צוות המשא ומתן הישראלי-ערבי ויועץ לנשיא אובמה; ג'ורג' מיטשל, שליח הנשיא אובמה למזרח התיכון.

הראיונות נערכו במשך שנתיים, בסדרות של מפגשים שנמשכו עשרות שעות. התוצאה היא דיוקן אינטימי ולא מצונזר של רגעי ההכרעה, ושל אותו "גורם אנושי" חמקמק שטורף את הקלפים שוב ושוב, יוצר הזדמנויות או משבש את התוכניות הטובות ביותר.

מעבר לחשיפות ההיסטוריות ולסיפור הדרמטי ש"הגורם האנושי" משרטט, הסדרה שופכת אור חדש על המיתוסים והנרטיבים העמוקים ביותר בהיסטוריה הישראלית של הדור האחרון, ומעניקה הבנה מחודשת של האירועים שעיצבו, ועדיין מעצבים, את מציאות חיינו בארץ, את המתרחש בינינו וסביבנו, ואת מה שהיה יכול להיות – והוחמץ.

ישראל/בריטניה 2019

פרק 1: עולם חדש | פרק 2: עמימות הרסנית | פרק 3: אתה לא מנהיג | פרק 4: קריאת התרנגול | פרק 5: סיר לחץ | פרק 6: תיאטרון האבסורד

 

במאי, דרור מורה

מפיקים: דרור מורה, שלום גודמן וטדי לייפר

הסדרה "הגורם האנושי", של המועמד לאוסקר דרור מורה, תשודר ב- 8HOT וב- HOTVOD החל מה- 02.06 בשעה 21:00 (ימי רביעי וחמישי, 6 פרקים).

 

שתפו את הפוסט!