23 באפריל 2024 10:34
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום כדור הארץ ביס דוקו בואו לראות מה קרה לנו – שנה פראית על פני כדה"א

לציון יום כדור הארץ, החל ב-22.4, נשדר את הסדרה המרהיבה –

שנה פראית על פני כדה"א | A Wild Year on Earth

בכורה: ימי חמישי, החל מה-22.4, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD

וב-STINGTV. כל פרקי הסדרה יעלו בבינג' ביום חמישי ה-22.4.

כדור הארץ הוא מקום שלא נח לרגע. התנועה סביב השמש מכתיבה את עונות השנה ומאפשרת מסע אפי שמכתיב את כל קצב החיים שלנו. אך בעוד בני האדם מציינים במהלך השנה טקסים וחגים קבועים, בעולם הטבע לוח השנה אף פעם לא מתוכנן מראש. טמפרטורות שיורדות במהירות, מחסור במזון,  מיקום השמש והכוכבים מתריעים בפני בעלי החיים שזה הזמן לזוז, להזדווג, לאכול ולהילחם.

הסדרה החדשה מתעדת ב-6 פרקים שנה אחת סוערת במיוחד, בה ההתמודדויות של בעלי החיים עם הדפוסים העונתיים של כדה"א הופכים להיות קיצוניים יותר, מסוכנים ובלתי צפויים. דקה אחרי דקה, חודש אחרי חודש, לא משנה באיזה זמן בשנה אנחנו נמצאים או באיזו יבשת –  מאסיה לאירופה, דרך אפריקה, אוסטרליה ואמריקה – משהו מרהיב קורה היכן שהוא על פני כדור הארץ במהלך שנה אחת.

הסדרה מלווה בקריינותה של השחקנית לורה קרמייקל ("אחוזת דאונטון").

(6X50 דק', אנגליה, 2021). לצפייה בטריילר

 

פרקי הסדרה:

פרק 1 – זו תחילתה של השנה: בעקבות רוחות ארקטיות חזקות צוללת דובת הקוטב לתרדמת חורף, בעוד באוסטרליה החום מאפשר לציפור דורסת אחת לחגוג.

פרק 2 – האביב מתעורר בחצי הכדור הצפוני עם פריחת עצי הדובדבן ברחבי יפן. בהודו, קהילה של פילים אסייתיים פראיים חוגגת לצד פסטיבל הולי הצבעוני.

פרק 3 – טורנדו אלים משתולל בחודש מאי בצפון אמריקה בעוד גשמי המונסון מפיחים חיים בהודו. העונה היבשה מסתיימת בדרום אפריקה ותובעת קורבנות בקרב הפילים.

פרק 4 – בחודש יולי קרחונים ארקטיים נמסים לים בעוד שועל ארקטי צד בין הסלעים. באפריקה עדרים של חיות פרא חוצים את נהר המארה.

פרק 5 – הגשם מקבל בברכה את גורי הסוריקטות במדבר הקלהארי. בוא האביב למזרח אוסטרליה מצית את התשוקות של כל החיות, מהקנגורו ועד הלווייתנים.

פרק 6 – תמונות מרהיבות של מיליוני פרפרים המתכנסים ביערות מקסיקו. שמים ארקטיים בוערים עם אורות הזוהר הצפוני כאשר כדור הארץ משלים את שנתו.

 

שתפו את הפוסט!