19 באפריל 2024 6:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"יורש הקעקועים" סרט תיעודי שישודר ב- מכאן 33

קעקועים בני מאות שנים, גלופות נעלמות ותעלומת רצח – במרכז הסרט התיעודי החדש של אורית אופיר רונאל "יורש הקעקועים" שישודר ב- מכאן 33

מסעו של ואסים רזוק, נצר לשושלת מקעקעים נוצרית-קופטית מהעיר העתיקה בירושלים המקעקע עולי רגל, בחיפוש אחר גלופות עץ עתיקות שנעלמו ונגמר בתעלומת רצח בלתי מפוענח של קרובת משפחתו – המקעקעת של ירושלים

באדיבות כאן
צילום: מני אליאס

הסרט "יורש הקעקועים" ישודר ביום שני, 27 בדצמבר , בשעה 20:00 ב- מכאן 33 ובדיגיטל

 

בין הסמטאות המסתוריות של העיר העתיקה בירושלים, ברובע הנוצרי, יש חנות קטנה שהיא אבן שואבת לעולי רגל מכל העולם. החנות של וואסים רזוק, ערבי נוצרי קופטי המקעקע עולי רגל המגיעים בהמוניהם. וואסים חורט על גופם קעקועים של סמלים נוצריים – צלב ירושלים, בת הים, תקומת ישו וכד'. זהו מנהג עתיק יומין אשר נועד לסמל את המסע הרוחני אותו השלימו בעיר הקודש.

 

וואסים הוא דור 27 של מקעקעים ממשפחת רזוק, המקעקעת עולים לרגל בירושלים מזה כ 500 שנה. רזוק משתמש בגלופות עץ זית עתיקות עליהן מובלטות הדמויות אשר עוברות במשפחה מאבא לבן לאורך הדורות.

אך ספר עתיק שמגיע לידיו של ואסים מגלה לו שאוסף הגלופות ההיסטורי לא הגיע בשלמותו וכעת מורה לו אביו לצאת ולהשיג אותן מכל מקום בעולם כדי שישובו למשפחה לפני שיאבדו לנצח.

 

במסעו להשגת הגלופות האבודות מתוודה וואסים לסיפור משפחתי יוצא דופן שמעולם לא סופר לו. הוא מגלה כי בדורות הקודמים היתה יריבות קשה בין סבו, יעקב, המקעקע של ירושלים, לבין אחיו, ודיע, שגנב ממנו את הגלופות והפך למפורסם ומצליח ממנו. עוד הוא מגלה כי ביתו של ודיע, המקעקעת היפה והמצליחה, נלי, נרצחה וכי הרוצח מעולם לא נתפס. במסעו מבין ואסים מה חשוב יותר מכסף וכח ומהו כוחה של אחדות משפחתית.

 

הסרט מספר את סיפורה של המשפחה וחושף עולם תרבותי בן מאות שנים המתרחש בין סמטאות העיר העתיקה בירושלים מאז ועד היום.

 

בימוי: אורית אופיר רונאל

הפקה: איילת קייט, אמיר הראל

תסריט: אורית אופיר רונאל

תחקיר: אורית אופיר רונאל

צילום: מני אליאס

עריכה: דניאל בן מיור

עיצוב פסקול: רונן נגל

מוסיקה: אופיר ליבוביץ

עיצוב: סטודיו Jewboy

מקור: למה הפקות, אורית אופיר רונאל

גופים תומכים: מכאן  המדיה בערבית של כאן – תאגיד השידור הישראלי, קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל אביב – פרויקט קולנוע

 

שתפו את הפוסט!