25 באפריל 2024 20:29
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כאן 11 מציג – "קרתגו"

כאן 11 מציג – "קרתגו"
קרדיט צילום – דניאלה נוביץ קרדיט עיצוב פוסטר דוד פולונסקי

מותחן דרמתי פסיכולוגי בהפקת ענק

בהשראת אירועים אמיתיים

סיפורם הנשכח של לוחמי המחתרות אצ"ל ולח"י שגורשו למחנה מעצר מבודד באפריקה בשיאה של מלחמת העולם ה-2, ושהו בו לצד עצירים איטלקים ונאצים.

הפקת ענק שצולמה במחנה מעצר, שהוקם במיוחד עבור הצילומים שנערכו בקולומביה

בסדרה משתתפים שחקנים ישראלים לצד כוכבים בינלאומיים: אורי גוב, פיליפ גלניסטר, רשף לוי, יעקב זדה-דניאל, הנרי דויד, קרולינה יורשק, אוליבר בוכנר, שון מקגראת', אולג לוין ועוד

-הסדרה "קרתגו" תשודר החל מה-18 בדצמבר, בימי ראשון ורביעי, בשעה 21:15 ב- כאן 11 ובדיגיטל

ישודר פרק פתיחה כפול, פרק 3 יהיה זמין לצפייה ראשונה ובלעדית דרך אפליקציית – כאן box

צילום באדיבות כאן 11

"קרתגו" היא מותחן היסטורי עם נגיעות של הומור שחור, המבוסס על אירועים אמיתיים ומספר את סיפורם של שוהי מחנה עצורים, שהקימו הבריטים באפריקה, בזמן מלחמת העולם השנייה. ביום בהיר אחד וללא משפט מקדים, מוצאים עצמם ראשי המחתרות במחנה העצורים, אותם אנשים שלימים הפכו למקימי המדינה וראשי הימין הפוליטי בישראל. לצדם, במחנה, הוחזקו פשיסטים איטלקים ונאצים זוטרים.

צילום באדיבות כאן 11

את "קרתגו" יצרו וכתבו רשף לוי ("הבורר", "איים אבודים"), ינץ לוי ("הרפתקאות דוד אריה") ותומר שני ("איש חשוב מאד", "נחמה"), שנחשפו אל הסיפור לראשונה דרך אביהם של רשף וינץ, שהיה בעצמו אסיר במחנה. זהו שיתוף פעולה שני של רשף לוי ותומר שני אחרי הסדרה הקודמת שיצרו ביחד, "נחמה".

הסדרה היא תוצר של שיתוף פעולה עם מספר חברות הפקה בינלאומיות מארגנטינה, קולומביה קפריסין ועוד. קרתגו היא אחת ההפקות הגדולות ביותר שנראו בישראל ובמיוחד עבור הצילומים היוצרים התעקשו לבנות סטים אמיתיים של כל לוקיישן, ללא שימוש באפקטים של מחשב. התוצאה מעניקה לסדרה ויזואליות מיוחדת המזכירה את הוליווד של פעם, שלא קיימת גם להפקות מהעולם.

הסדרה מספרת את סיפורו של אליהו (אלייז'ה) לוי (אורי גוב בתפקיד הראשי), שחקן בתיאטרון המטאטא, שמגיע לקרתגו לאחר שמואשם בשיתוף פעולה עם הבריטים . אך אליהו אינו חבר באף ארגון פוליטי והאידיאולוגיה שלו זרה לתקופה – הוא מאמין בהגשמה עצמית. עם הגעתו למחנה, הוא מגלה כי אשתו של מפקד הכלא, הלורד דיווידסון (בגילומו של השחקן הבריטי פיליפ גלניסטר) קשורה אליו בקשר סודי, שאם יתגלה- יוביל למותם.

במחנה נוצר עולם עם חוקים משלו, של גברים שלא ידעו אם אי פעם הם יטעמו את טעמו של החופש, ומנסים לשרוד בכלא של פושעים אידאולוגיים, שאמונתם בצדקת דרכם, מובילה אותם לנקוט לעתים באלימות קיצונית שאינה מלווה בחרטה.

הסדרה חוקרת את הקשר בין אידאולוגיה ואלימות ואת המחיר שאנשים נאלצים לשלם למען החירות שלהם. היא חוזרת אל עולם שבו גזענות היא דרך מחשבה מקובלת ובו הדמוקרטיה היא תחת מתקפה.

את הסדרה יצרו רשף לוי, תומר שני וינץ לוי | במאי: תומר שני | מפיקים: יואב גרוס ורשף לוי

מתי ? –

"קרתגו" תשודר בימי ראשון ורביעי, בשעה 21:15 ב- כאן 11 ובדיגיטל, החל מתאריך 18.12 – אז ישודר פרק פתיחה כפול.

פרק 3 יהיה זמין לצפייה ראשונית ובלעדית דרך אפליקציית – כאן box

שתפו את הפוסט!