19 באפריל 2024 14:34
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאונרד כהן: ציפור על תיל | Leonard Cohen: Bird on a Wire ב-yes דוקו וב-yes VOD.

 leonard_cohen_bird_on_a_wire.

leonard_cohen_bird_on_a_wire.

 

הסרט האבוד על הזמר והיוצר לאונרד כהן חוזר אל המסך.

לרגל ספיישל דוקו-מיוזיק 2017 yes דוקו גאה לשדר בבכורה טלוויזיונית את הסרט האבוד על לאונרד כהן. הסרט, שהביא צילומים נדירים מסיבוב ההופעות של כהן באירופה ב-1972 (הוא היה אז בן 37), הוקרן פעמים ספורות בשנת 1974 ומאז נעלם.

35 שנה מאוחר יותר נמצאו – בתוך קופסאות פח מחלידות באולפן נטוש בהוליווד – 294 סלילים של חומר הגלם המקורי של הסרט. מהם שוחזרה הגרסה שהוקרנה מחדש השנה בבתי הקולנוע עם פסקול משופר, ותשודר כעת בבכורה בערוץ.

הסרט מביא שירים שהיכרנו וכאלה שאולי חלק לא הכיר, מהשירים הראשונים שלו, ציפור על תיל, וסוזנה, רק עובר, סיפורו של יצחק ועוד.

אני מכיר אנשים שהיו נוסעים לחו"ל להופעות של ליאונרד כהן, והנה במציאה הזו של הסלילים מהסיור שלו בישראל ואירופה בשנת 1972 זה נכס יקר ערך.

ליאונרד אומר שהבדידות יוצרת שירים פוליטיים, לא שהשירים פוליטיים, אבל השירים שלו והקליפים שליוו אותם גורמת למעיים שלך להתהפך, וכאילו שהביקורות שלו על מעשי האדם שנכתבו בשנים 1951 ומהלך השנים 1961 בואך 1967 נכונות כל הזמן וגם בזמן הזה

אין ספק שליאונרד כהן הוא כהן של שירת האדם.

  leonard_cohen_bird_on_a_wire

סרט שמביא את ליאונרד כפי שהא בשנים שהוא היה צעיר. לא להחמיץ

 

הבמאי הבריטי הנחשב טוני פאלמר מביא בסרט תיעוד יוצא דופן של הזמר והיוצר לאונרד כהן בסיבוב הופעות בן חודש ימים באירופה: סיבוב שהתחיל בדבלין והסתיים בתל אביב ובירושלים.בסרט מוצגים קטעי ארכיון נדירים לצד צילומים אותנטיים של כהן מאחורי הבמה, מהדרכים, משיחות שלו עם מעריצים וברגעים אינטימיים בחייו מהתקופה בה היה צעיר יותר וצרוד פחות.

בימוי: טוני פאלמר (106 דק', בריטניה, 2010)

  leonard_cohen_bird_on_a_wire

בכורה: יום שלישי, 8.8, בשעה 22:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

 צילומים באדיבות yes דוקו

לצפייה בטריילר

שתפו את הפוסט!