24 באפריל 2024 6:49
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מד מן עונה אחרונה – תחילת הסוף של הדרמה הגדולה ביותר בעולם

העונה האחרונה של דרמת המופת עטורת השבחים

 

אחרי שהציבה תו תקן של איכות טלוויזיונית, גרפה 15 פרסי "אמי" וארבעה פרסי "גלובוס הזהב" והפכה לאחת מהסדרות החשובות בהיסטוריה, מגיעה הדרמה התקופתית המדוברת לסיומה. החלק הראשון של עונתה השביעית והמצופה ישודר ב-HOT מדי שבוע לפנות בוקר, מתורגם ובמקביל לארה"ב

החל מה-14.4 ב-HOT3 וב-HOT VOD

"מד מן" ("Mad Men"), הדרמה התקופתית מבית היוצר של זוכה פרסי ה"אמי" ו"גלובוס הזהב" מתיו ויינר ("הסופרנוס"), ובכיכובו של זוכה פרס "גלובוס הזהב" ג'ון האם, חוזרת בעונתה השביעית והאחרונה, שתושק ברשת הכבלים "AMC" ובמקביל תעלה לשידור ב-HOT, באיכות גבוהה ובליווי תרגום, בשעה 05:00 לפנות בוקר. פרקי העונה ישודרו פעם נוספת בשעה 22:15 מדי שבוע, ויעלו לשירות ה-HOT VOD.

2.7 מיליון איש צפו בפינאלה של העונה הקודמת, שהיה לנצפה ביותר בתולדות "מד מן". העונה השישית גרפה מחמאות יוצאות דופן מצד המבקרים, בעוד שעשרה מבקרים העניקו לפרק הבכורה שלה את הציון העגול 100. הסדרה המוערכת, בהפקת חברת "Lionsgate", זכתה לאורך השנים ב-15 פרסי "אמי", וארבע שנים ברציפות קטפה את הפרס החשוב ביותר לדרמה הטובה של השנה. בכך שברה שיא זכייה שרק שלוש סדרות הגיעו אליו לפניה. בנוסף, היא הסדרה היחידה לזכות שלוש פעמים ברצף בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בטקס פרסי "גלובוס הזהב", כחלק מארבעת הפרסים בהם היא מחזיקה. לאחרונה כבשה "מד מן" את המקום ה-7 ברשימת הסדרות הטובות בהיסטוריה שגיבש איגוד התסריטאים, והוכתרה לאחת מעשר הסדרות המובילות של השנה על-פי מכון הקולנוע האמריקאי, המגזין היוקרתי "Time" והדירוג הרשמי של המבקרים האמריקאים לשנת 2013. בנאום מצב האומה שנתן ברק אובמה בינואר האחרון, אזכר הנשיא את "מד מן", אחת מהסדרות אחריהן עוקב באדיקות.

בספטמבר האחרון הוכרז כי העונה האחרונה של "מד מן", שכוללת 14 פרקים, תפוצל לשני חלקים שווים בהיקפם. בעוד שהחלק הראשון, שזכה לכותרת "ההתחלה", יעלה באביב הקרוב, החלק השני, "סופה של תקופה", ישודר באביב 2015. "אנחנו מקווים לנצל את ההזדמנות הזו כדי לתאר סיפור יותר מפורט בשני חלקים, שיהדהד בקרב הקהל שלנו", אמר ויינר. "זוהי תחילתו של הסוף". עוד פורסם כי התסריטאי הנודע וזוכה האוסקר רוברט טאון ("צ'יינה טאון", "הסנדק") הצטרף לצוות הכותבים של העונה השביעית. החודש נחשף הפוסטר האבסטרקטי של העונה, שעוצב על-ידי האמן המיתולוגי מילטון גלייזר, אשר "רומז על העולם של דון דרייפר בעונה הזו", לטענתו של ויינר, בעוד שהתמונות הרשמיות של העונה נלקחו בנמל תעופה ועל סיפונו של מטוס, מה שהצית ספקולציות בקרב מיליוני מעריצים ברחבי העולם.

בסיומה המטלטל של העונה הקודמת, שהתרחש בנובמבר 1968, דון (האם) מצא את עצמו בשפל המדרגה, לאחר שווידוי חושפני על עברו הסודי במהלך פגישה מקצועית הוביל להתמוטטותו. במקביל, אשתו מייגן (ג'סיקה פארה, "אבודות והוזות") החליטה לעזוב אותו ולהתחיל מחדש בלוס אנג'לס. בינתיים, טד (קווין ראם, "אלפי") סיים את הרומן מחוץ לנישואים שניהל עם פגי (אליזבת מוס, "קצה האגם"), ובחר לעבור לשלוחה של המשרד בלוס אנג'לס לצדו של פיט (וינסנט קרטיזר, "אלפא דוג"), מה שהוביל לקידומה של פגי לעמדה בכירה ב"סטרלינג קופר ושות'". בסצנת הסיום הזכורה, גילה דרייפר את האמת על זהותו בפני בתו, סאלי (קיארנן שיפקה, "הנשאים"). ויינר, שכרגיל שומר על רמת סודיות גבוהה ומסרב להעניק רמזים, הסכים רק לומר ש"ההשלכות של חשיפתו של דון יהיו במרכז העונה האחרונה. רק בגלל שדון השתנה, לא אומר שכולם מאמינים לו". לדבריו, את סצנת הסיום של הסדרה הוא כבר יודע מזה ארבע שנים.

"מד מן" מציגה את תמונת המצב של החברה האמריקאית של שנות השישים, דרך סיפורם מלא הקונפליקטים והאינטריגות של אנשי סוכנות הפרסום העולה "סטרלינג קופר ושות'". הדמויות נמצאות בעולם הפרסום התחרותי וחסר הרחמים, שמונע על-ידי אגו, ויושב בלב לבן של שדרות מדיסון שבניו יורק. העלילה מתמקדת בדון דרייפר, איש הפרסום הכי מבריק בתחום, שמתקשה לקבל על עצמו את הזמנים המשתנים במהירות אל מול עיניו. הסדרה מתארת באותנטיות את מצביה וערכיה המשתנים של אמריקה של שנות השישים, תפקידיהם של הגברים והנשים, וחוקרת את הטבע האנושי האמיתי שמתחבא תחת ערכי המשפחה המסורתיים, תוך כדי תיאור אותנטי של הוללות, הונאה, רומנים וקנאה. הסדרה האיקונית הציבה רף חדש בזכות סגנונה הוויזואלי המרהיב. היא אחראית לקאמבק הבולט בשנים האחרונות לסטייל ולאופנה של התקופה, והיחס אותו קיבלה הביא למבול של יצירות קולנועיות, טלוויזיוניות ובימתיות העוסקות בעשור.

לצדו של האם ("גנב עירוני"), מככבים בסדרה ג'נוארי ג'ונס ("אקס מן: ההתחלה"), וינסנט קרטיזר, אליזבת מוס, כריסטינה הנדריקס ("דרייב"), ג'ון סלאטרי ("כנגד כל הסיכויים"), אהרון סטאטון, ריץ' סומר ("השטן לובשת פראדה"), זוכה ה"אמי" ושני פרסי ה"טוני" רוברט מורס ("איך להצליח בעסקים בלי להתאמץ"), קיארנן שיפקה, ג'סיקה פארה, קווין ראם, בן פלדמן ("קלוברפילד"), כריסטופר סטנלי ("ארגו"), ג'יי ר. פרגוסון ("בר מזל") והארי האמלין ("פרקליטי אל איי").

החל מה-14.4, ימי שני, בשעה 05:00 ובשעה 22:15, ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!