29 במרץ 2024 11:35
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מלכה לבנה" ("The White Queen"), הדרמה התקופתית

 

 

6 מיליון איש צפו בבכורת הפקת הענק עתירת התקציב בבריטניה, שהייתה מועמדת לשלושה פרסי "גלובוס הזהב" 2014, ועוקבת אחר מסען של שלוש נשים לכס המלכות באנגליה של המאה ה-15, בכיכובם של רבקה פרגוסון, ג'יימס פריין והמועמדת לשני פרסי האוסקר ג'נט מקתיר

החל מה-13.5 ב-HOT3 וב-HOT VOD

 The White Queen

"מלכה לבנה" ("The White Queen"), הדרמה התקופתית של "BBC" הבריטית ורשת הכבלים האמריקאית "Starz", הופקה על-ידי "Company Pictures" ("אנה קרנינה") ונוצרה על-ידי אמה פרוסט ("לגדול בלי בושה").

 

6 מיליון בריטיים צפו בפרק השקת הסדרה, המבוססת על שורת הרומנים של פיליפה גרגורי, "המלכה הלבנה", "המלכה האדומה" ו"בתו של ממליך המלכים", שהיו לרבי-מכר. הסדרה, שצולמה ב-250 סטים מושקעים בבלגיה, הייתה מועמדת בינואר האחרון לשלושה פרסי "גלובוס הזהב", בראשם הפרס למיני-סדרה הטובה ביותר. לאחרונה הביעו ב"Starz" עניין ביצירת עונה נוספת, תחת השם "הנסיכה הלבנה".

 

את צוות השחקנים מובילות רבקה פרגוסון (בקרוב ב"הרקולס"), אמנדה הייל ("האישה הנעלמת") ופיי מרסיי ("חוג בלצ'לי"), כשלצדן מככבים כמה מהשחקנים המובילים בבריטניה – המועמדת לשני פרסי האוסקר וזוכת "גלובוס הזהב" ג'נט מקתיר ("אלברט נובס", "טמבלווידס"), מקס איירונס ("ירח אדום"), ג'יימס פריין ("הרוזן ממונטה קריסטו") ויינורין ברנרד ("המבצר האחרון").

 

ב"גרדיאן" נכתב שהיא "מהנה ויש בה דמויות מצוינות, בייחוד מרגרט ואן. ג'נט מקתיר וג'יימס פריין גונבים את ההצגה". "טלגרף" כתבו "סוחפת, מלאת תשוקה ומשגשגת למצוינות בזכות האנסמבל המופתי. יש בה רגעים מהנים, וסצנות מסוימות מבעירות את המסך. ל"מלכה הלבנה" פוטנציאל לדרמה מורכבת ומספקת". "טי וי גייד" כתבו "מלאה באינטריגות עסיסיות, כיפית וצבעונית". ב"ניו יורק פוסט" נכתב "שופעת וחושנית, מרתקת ומסופרת בצורה יפיפייה. "המלכה הלבנה" היא מנצחת מלכותית. אל תפספסו". ב"מירור" כתבו "יש מספיק מתח, אינטריגות ומזימות כדי לעניין את הצופה. שווה לשים לב לרבקה פרגוסון". "טיים אאוט לונדון" כתבו ש"המלכה הלבנה" "מניבה כמה הפתעות, בראשן צוות השחקנים. יש לה סיפור מרגש, הקאסט מגוון והיא מצולמת מעולה". "וושינגטון פוסט" כתבו "מופלאה, מרשימה וויזואלית ומבדרת ביסודה. תיהנו מהדרמה המרתקת והאפית הזו". ב"וראייטי" נכתב "יש הרבה מה לאהוב ב"המלכה הלבנה", בראש בראשונה ג'נט מקתיר. זה אחד מהייבואים המלוטשים והמרהיבים שמוצעים על המסך כעת".

 

העלילה מתרחשת בשנת 1416, שעה שמתרחשת מלחמת השושנים האגדית, ואנגליה מצויה בקרב המתמשך בין שני הצדדים של אותה המשפחה, בית יורק ובית לנקסטר, הנלחמים על המלוכה האנגלית. שלוש נשים בלתי מפשרות, שונות ביניהן אך זהות ביעד שלהן, נקלעות למאבק האכזרי, ועושות כל שביכולתן על-מנת לפלס את דרכן לכס המלכות. בין שקרים, הונאות ופיתויים, השלוש נלחמות באויבים שעומדים בדרכן ומאיימים על המטרות שלהן.

 

בסופה של המלחמה, מוכתר אדוארד הרביעי (איירונס) למלך בעזרת המנטור שלו, המניפולאטור המבריק ריצ'רד נוויל (פריין), אך כשאדוארד מתאהב ומתחתן בסתר עם אליזבת וודוויל (פרגוסון), אלמנה ופשוטת-עם, התוכנית הזדונית של נוויל מתרסקת. מתוסכל מההשפעה של המלכה הטרייה על אדוארד הרביעי, וממעורבותה של אמה ז'קוטה (מקתיר), נוויל לא מוכן לוותר על האחיזה שלו במלך. וכך פורץ מאבק אלים ומסוכן בין אליזבת ויריבתה המרכזית מרגרט ביופורט (הייל), לנקסטרית נאמנה ודתייה אדוקה, שמוכנה להקריב את חייה בכדי שבנה הנרי טיודור (מייקל מרקוס) יזכה בכס. וישנה בתו של ריצ'רד, אן נוויל (מרסיי), פיון במאבק השליטה של אביה, שמוצאת את הכוח והאמביציה שלה כשהיא לוקחת את המושכות על הגורל שלה, ונישאת לאח הצעיר של המלך, ריצ'רד השלישי (ברנרד). "מלכה לבנה" היא משל אפי על אהבה ואובדן, פיתוי ותעתוע, בגידה ורצח.

 

בסדרה מככבים רבקה פרגוסון, אמנדה הייל, פיי מרסיי, ג'נט מקתיר, מקס איירונס, ג'יימס פריין, יינורין ברנרד, דיוויד אואקס ("הבורג'ס"), זוכת ה"BAFTA" ג'ולייט אוברי ("Still Crazy"), אלינור טומלינסון ("ג'ק צייד הענקים"), פרנסס טומלטי ("שרי"), מייקל מלוני ("המלט"), קרוליין גודאל ("רשימת שינדלר"), טום מק'קיי, בן לאמב ("מפוצלים"), רוברט פוף ("אדון ומפקד"), וירלה באטנס ("קריסת המעגל השבור"), ליזי מקינרי ("שטים עם הרוח"), רופרט גרייבס ("שרלוק"), פרייה מייבור ("סקינס"), ארתור דרוויל ("דוקטור הו"), אוסקר קנדי ("אשתי הפוליטיקאית"), יו מיטשל ("צופן דה וינצ'י")ורופרט יאנג ("מרלין").

 

החל מה-13.5, ימי שלישי, בשעה 21:30, ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!