29 במרץ 2024 11:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממלכת השתיקה: מותו של העיתונאי הסעודי ח'אשוקג'י

ממלכת השתיקה: מותו של העיתונאי הסעודי ח'אשוקג'י

KINGDOM OF SILENCE

מותחן פוליטי מרתק שהופק ע"י הקולנוען עטור הפרסים, אלכס גיבני, והעיתונאי זוכה פרס הפוליצר לורנס רייט, הבוחן את היחסים המורכבים בין ארצות הברית לסעודיה, וכיצד החיסול של עיתונאי הוושינגטון פוסט, ג'מאל ח׳אשוקג'י, החמיר את המצב בין שתי המדינות.

אל תשלו את עצמכם שזה סרט על העיתונאי ח'אשוקג'י! זה סרט על סעודיה ועל היחסים בין ממשל ארה"ב לבין סעודיה, יחסים שהחלו ובמרכזם נפט. סרט על שלטון הנסיכים והמלכים המתחלפים והאינטרסים של סעודיה. יחסים שאין בהם לא מוסר ולא מוסריות. נפט = כסף = נשק = השפעה .

בתוך כל זה ההתפתחות של ההשפעה הסעודית באפגניסטן וההתערבות של ארה"ב לסלק את הרוסים משם. אלא שבתווך הזה קם ונבנה בן לאדן והסרט שופך אור על יחסי ח'אשוקג'י בן לאדן עד ה 11 בספטמבר, ולאחר האסון. מי מימן את התוקפים שהיו ממוצא סעודי?

הפרק השני היא המלכתו של בן סלמאן והכוחניות שלו בתימן ואפילו מול משטר אובמה. אביב העמים וכיכר תחריר מה המעורבות של סעודיה וכיצד הסיקור העיתונאי על האירועים מוצג או משפיע.

העיתונאי ח'אשוקג'י כאזרח אמריקני במשטר טראמפ מבקר את סעודיה ולא סותם את הפה מול ההתראות ומשמיע את דעתו כעיתונאי.

הסרט שופך אור חדש על המסע המדהים של ח'אשוקג'י – משדות הקרב של אפגניסטן לאולמות הכוח בריאד ובוושינגטון, מ"האביב הערבי" ועד עלייתו של נסיך הכתר החדש של ערב הסעודית.

ארה"ב 2021

 

שלישי 09.02, בשעה 22:00 ב-HOT8 וב HOTVOD

שתפו את הפוסט!