25 באפריל 2024 8:48
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסע קולינרי עם CNN אל סודות האסאדו

 אסאדו

 

במרכז הפרק החמישי של התוכנית "מסע קולינרי" של רשת CNN מוצג השף המוכר, קווין גילספי. גילספי הינו שף אמריקאי יידוע שבנה לעצמו מוניטין בעקבות יצירת מנות מסורתיות של דרום ארה"ב- יחד עם טוויסטיים עדינים וייחודים. התמחויותיו הינן בבשר והוא מעיד כי "חתיכת הבשר משמחת אותו כל פעם מחדש". השף השתתף בעבר בתוכנית TOP CHEF הידועה, זכה למתמודד האהוב ביותר והגיע לגמר בעונה השישית.

gun-show-049

 עד לאחרונה, הוא תפקד כבעלים של המסעדה המוכרת- Woodfire Grill באטלנטה,  וב- 2013 החליט לפתוח את מסעדת- Gunshow אותה מנהל כיום לבדו תוך זכייה בפרסי קולינריה בארה"ב וברחבי העולם.

בחודש יולי הקרוב, גילספי פותח מסעדה חדשה בשם REVIVAL שצפויה להציג חדשנות קולינרית עם אוריינטציה אמריקאית מסורתית. לקראת פתיחת המסעדה, משתתף השף בתוכנית CULINARY JOURNEYS  של רשת CNN

 gun-show-047

הפעם המסע הקולינרי אינו מתמקד בשף בעל כוכבי מישלן, אלא שף שיודע להכין אוכל שהקהל אוהב, המטבח שלו פתוח, מגישים אוכל ממרכיבים טריים שמכינים במקום. האוכל והתשוקה לאוכל טוב זורמת לו בעורקים, וזה לא סתם דורות של אוכל זורמים שם ובמיוחד סבתו שכנראה הכניסה בו את התשוקה הזו.

אטלנטה היא עיר רבת תושבים ומאוד מגוונת מבחינת האוכלוסייה והצורך בקולינריה מגוונת. כך הוא לדוגמא מגוון במנות הולנדיות ( עוגת סנדוויץ' הולנדי) או במנות מהמזרח הרחוק ובמיוחד ויאטנאם.

אבל השף שהוא אוהב בשר שמע כמו כולנו על האסאדו הדרום אמריקני והוא יוצא למסע לארגנטינה ללמוד את סודות האסאדו. פרק זה אכן הפרק מתמקד בנסיעתו של גילספי לבואנוס איירס, שם נפגש עם השף הארגנטינאי הידוע- פרנסיס מלמן, בכדי לחקור את סודות ההכנה של המנה האהובה והמוכרת לכולנו- אסאדו.

האם הוא באמת ילמד?

האם הגאוצ'וס ילמדו אותו את כל הסודות?

השף מתחיל בהכרת אוכל רחוב, מציג לנו סנדוויץ' שאנשים אוכלים עם בשר כמובן וסוג של גבינה שמכינים על האש וסלסה, בארגנטינה בוקר צהריים וערב זה בשר.

אחרי שהכיר את אוכל הרחוב הוא נפגש עם המומחה Francic Mallmann האיש שכתב כמה ספרים על בשר אוכל ואסאדו. להכין בשר זה רומנטי הו אומר לו, זה בטבע שלנו בישול על אש גלויה. את הסטייק הוא מכין לו ומציע לו צ'ימיצ'ורי. אני לא בטוח שהשף קיבל את הסודות אותן הוא מחפש שם.

הוא יוצא לפגוש את האלגאוצ'וס שם הוא רואה בדיוק איך מכינים את הבשר הנעוץ בתוך יתד מכל מדורה. איך יודעים שהחום מתאים? הוא שואל. התשובה שמים את היד ואם החום לא נסבל זה החום הנכון. עם כל הטיפים האלו הוא חוזר לאטלנטה.

 4

כשחזר נשאל על ידי המראיין כמה שאלות בהן

אתה הגעת לארגנטינה כדי לראות את הדרך בה אנו מכינים גריל "אסאדו". מדוע אתה מתעניין בזה?

אני רוצה לראות את טכניקת אסאדו כי זה דומה מאוד לברביקיו המסורתי מאיפה שאני מגיע. אני היתי סקרן לראות את הדמיון ושוני.

האם אתה אוהב "אסאדו" ארגנטינאי? מה אתה אוהב במיוחד של זה?

כן, אני אוהב אסאדו מאוד! מה שאהבתי ביותר היה ההתמקדות בטוהר טעמו של הבשר, שלא מסתיר אותו או מכסה אותו.

אתה יכול כעת לגלות את הסודות של ארגנטינאי "אסאדו"?

אני לא יודע אם יש סוד, אבל זה מאוד פשוט. ועם הרבה דברים שהם מאוד פשוטים, זה לוקח זמן רב כדי לשלוט בה. אני חושב שהסוד יכול להיות שצריך לשמור על טמפרטורה אחידה בכל העת.

בסופו של דבר באטלנטה הוא מכין מתקן להכנת גחלים ובעצם אינו מכין את הבשר ( 90 קילו של חזיר?) בשיטת האסאדו אלא הרבה יותר קרוב למעשנה ענקית.

הסרט הוקרן במסגרת מסע קולינרי של CNN/ הקרדיט לצילומים ולחומר ל-CNN ולתוכנית עצמה "מסע קולינרי".

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!