28 במרץ 2024 17:22
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"סאות'קליף" ("Southcliffe"),מיני-סדרה הבריטית עטורת השבחים של Channel 4

"סאות'קליף" ("Southcliffe"), המיני-סדרה הדרמטית של רשת "Channel 4" הבריטית וחברת "Warp Films" ("זוהי אנגליה"), כבר הוכתרה לאחת מהסדרות המוערכות ביותר בבריטניה בשנים האחרונות.

 ???????????????????????????????

הסדרה מתארת, בצורה פואטית ונון-ליניארית, את חיי תושביה של עיירת חוף קטנה ומנומנמת שמתעוררים לבוקר של אימה צרופה, כאשר סטיבן מורטון (שון האריס), איש שיפוצים מקומי ולא יציב נפשית, יוצא למסע הרג ורוצח בפתאומיות ובשרירותיות 15 אנשים ביממה אחת. השכול הפתאומי מעמת את תושבי סאות'קליף עם רגשות שהם אינם ערוכים להבין או להתמודד איתם, והחוסן הנפשי שלהם כאינדיבידואלים וכקהילה עומד למבחן.

 

העיתונאי דיוויד וייטהאד (רורי קיניר) שב לעיר מולדתו לסקר את הטרגדיה המצמררת, בחיפוש אחר תשובות מאנשי הקהילה ההרוסה. אט-אט נפרמת רשת סבוכה של קשרים בין הדמויות הקרובות ביותר לקורבנות האירוע, ואירועים אפלים מהעבר מתחילים לצאת לאור.

 

את הסדרה בת ארבעת הפרקים יצר זוכה ה"BAFTA" טוני גריסוני, התסריטאי הקבוע של טרי גיליאם ומי שכתב יחד עמו את "פחד ותיעוב בלאס וגאס", "האחים גרים" ו"טיידלנד". גריסוני חבר לבמאי שון דרקין ("מרתה מרסי מיי מרלין"), שזכה לאורך השנים בשני פרסים בפסטיבל קאן ובפרס בפסטיבל סאנדנס, ולמפיק זוכה ה"BAFTA" פיטר קרלטון ("רעב").

 

הסדרה, שנרכשה על-ידי חברת הסטרימינג הנודעת "Netflix", זכתה לשבחים לאחר שהוקרנה בפסטיבל טורונטו, ולאחרונה קיבלה את מרב המועמדויות בטקס פרסי ה"BAFTA", במהלכו זכתה בפרס השחקן הטוב ביותר, על משחקו של שון האריס.

 

ב"טלגרף" נכתב על הסדרה שהיא "טרגדיה עוצרת נשימה, קרת רוח וקשוחה. ל"סאות'קליף" יש קצב ייחודי, היא צוברת מתח לאורך זמן. שון האריס נותן הופעת משחק אדירה". "האפינגטון פוסט" כתבו "זה נדיר לצפות בסדרת טלוויזיה ולהבין תוך 15 דקות שהיא אחת מהדרמות הבריטיות הטובות בכל הזמנים, ואפילו עומדת בסטנדרטים של "מד מן" ו"הסמויה". מהונדסת בדיוק, הרסנית בצמצום, מכווצת בטן בשקט שלה. יש בה חוש עדין של אימה וחוסר שייכות. "סאות'קליף" נמצאת ברמה אחת מעל אחיותיה לז'אנר. טלוויזיה מונומנטאלית ייחודית, רודפת ואמנותית, שנכנסת מידית לקאנון הבריטי".

 

ה"אינדיפנדנט" כתבו ש"סאות'קליף" "נדירה, עגמומית וגאונית. הכוח שלה הוא בספציפיות שלה". ב"וראייטי" נכתב "חזקה, מפוארת, הדוקה ומרוכזת. ל"סאות'קליף" יש יושרה, חיות ורלוונטיות מדכאת, והיא חסרת פשרות בחקר הדמויות שלה. הופעות המשחק יוצאות מן הכלל, בראשן זו הרהוטה של האריס". ב"גרדיאן" נכתב "האירוע הטלוויזיוני הגדול של השנה. יש בה רגעים שיחיו לאורך זמן בזיכרון. יצירה עמוקה, נשגבת ומצמררת. "סאות'קליף" הרגישה, נראתה ונשמה אמיתית בצורה מטלטלת".

 

האריס, שמוכר בזכות תפקידיו ב"אנשי המסיבות", "הארי בראון", "ברייטון רוק" ו"פרומתאוס", יככב בשנה הקרובה ב"סרינה" לצד ג'ניפר לורנס ובראדלי קופר וכן ב"משימה בלתי אפשרית 5" עם טום קרוז. לצדו בסדרה מככב רורי קיניר, כוכב סרטי ג'יימס בונד "קוואנטום של נחמה" ו"סקייפול", הסדרות "מראה שחורה" ו"פני דרדפול", ובקרוב ב"The Imitation Game" עם בנדיקט קמברבאץ' וקירה נייטלי, "Trespass Against Us" עם מייקל פסבנדר והסרט ה-24 בסדרת בונד.

 

את צוות השחקנים משלימים שחקנים בריטיים מוכרים: שירלי הנדרסון ("טריינספוטינג", "הארי פוטר", "אנה קרנינה"), אדי מארסן ("אמן האשליות", "שרלוק הולמס", "סוס מלחמה"), ג'ו דמפסי ("משחקי הכס", "סקינס"), אנטול יוסף ("אימפריית הפשע"), ניקולה ברלי ("אנקת גבהים") וקאיה סקודלריו ("הרץ במבוך").

 

החל מה-19.11, יום רביעי, כל הפרקים בחינם בקטגוריית Xtra VOD, ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!