19 באפריל 2024 10:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדרת הקאלט "יומן השומן" ("My Mad Fat Diary")

"My Mad Fat Diary"

 

מיליוני צופים בבריטניה התאהבו בדרמה הקומית הנוגעת ללב של היוצר המועמד לאוסקר טום בידוול, שמתארת את גיל ההתבגרות מנקודת מבטה של נערה עם הפרעות אכילה וקשיים נפשיים. בעקבות הצלחתה והפיכתה ליקירת המבקרים, חודשה הסדרה לעונה שנייה

החל מה-11.12 ב-HOT VOD

"יומן השומן" ("My Mad Fat Diary"), הדרמה הקומית של הרשת הבריטית "E4" וחברת "Endemol", נוצרה על-ידי המועמד לאוסקר טום בידוול (הסרט הקצר "משאלה 143"), ומציגה פורטרט כנה, לעיתים כואב, של נעורים.

1.2 מיליון איש צפו בממוצע בעונת הבכורה של הסדרה, שמבוססת על יומניה של ריי ארל, אשר ראו אור בספרה המדובר, "My Mad, Fat Teenage Diary". האדפטציה הטלוויזיונית "יומן השומן", שזכתה לשבחים על האופן שבו הציגה נושאים הקשורים בבריאות הנפש ודימוי גוף, הייתה מועמדת השנה לשני פרסי "BAFTA", וחודשה בפברואר האחרון לעונה שנייה, שתעלה ב-2014.

ב"גרדיאן" נכתב שהיא "דרמה נפלאה, מצחיקה ויוצאת מן הכלל. כנה, כואבת ואמיתית. בעוד שסדרות אחרות מתקשות להציג בסמיכות תכנים קלילים וקודרים, "יומן השומן" עושה זאת ללא בעיות, ומשלבת הומור פרוע ונושאים מאתגרים. זה יומן שכדאי לכם להציץ בו. הופכת עם הזמן לצפיית חובה". "טיים אאוט" כתבו בביקורתם "הקומדיה והטרגדיה שטבועים בה מטופלים בצורה עמוקה, חדשנית ומושכת. היא כמו משב רוח מרענן. הדיוק והחדות בכתיבה, הופעות המשחק האמיצות ובחירות הצילום והפס-קול הופכים אותה לסדרה מנצחת". ב"דיילי מייל" נכתב "יש הרבה מה להעריץ בסדרה הזו. דרמה ריאליסטית, יפיפייה ונוסטלגית. מגיעות לה מועמדויות בטקסי הפרסים השנה".

הסדרה, שמתרחשת במחוז לינקונשייר במחצית שנות התשעים, עוקבת אחר ריי (שרון רוניי, בקרוב בעונה החדשה של "שרלוק"), נערה כבדת משקל בת 16, מצחיקה ואובססיבית למוזיקה, שלמרות אמה האקסצנטרית (קלייר ראשברוק, "סודות ושקרים") וקשייה הפסיכולוגיים, יש לה תאוות חיים גדולה.

ריי משתחררת ממוסד פסיכיאטרי, בו שהתה במשך ארבעה חודשים לאור דימוי הגוף הבעייתי שלה ומכשוליה הנפשיים, וממשיכה לקיים פגישות עם ד"ר קסטר גיל (השחקן זוכה הפרסים איאן הארט, "אויב המדינה", "הארי פוטר"), מטפל לא קונבנציונאלי שמנסה לגרום לה לחזור לחלוטין לנורמטיביות. בניסיונותיה לחזור לשגרה, היא מתחברת מחדש עם חברתה הטובה ביותר והפופולארית קלואי (ג'ודי קומר, "ורה"), שלא מודעת למשבר שחוותה, ומאמינה ששהתה בצרפת בחודשים החולפים.

בעוד ריי מנסה להסתיר מקלואי את האמת לגביה, היא עושה הכל כדי להרשים את חבריה של קלואי; הילד הרע צ'ופ (ג'ורדן מרפי, "דוקטור הו"), איזי (סיארה בקסנדייל) המתוקה ונהאיבית, פין (ניקו מירלגרו, "Hollyoaks") המרוצה מעצמו, ומושא התשוקה של ריי, ארצ'י (דן כהן).

בסדרה מככבים שרון רוניי, איאן הארט, קלייר ראשברוק, סיארה בקסנדייל, דן כהן, ג'ודי קומר, ג'ורדן מרפי, ניקו מירלגרו, סופי רייט, דארן אוונס ("סאבמרין"), שזאד לאטיף ("ספוקס") ובאשמד אבדי-אמין.

החל מה-11.12, יום רביעי, בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!