29 במרץ 2024 13:01
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ווילד מציג את חגיגת הכרישים הגדולה ביותר עד היום

הכרישים חוזרים!

ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ווילד מציג את חגיגת הכרישים הגדולה ביותר עד היום

Sharkfest, אירוע הקיץ שהפך לחביב הצופים, חוזר עם יותר מ-15 תכנים מקוריים,

במרתון כרישים פנומנלי במהלך חודש יולי

החגיגות יפתחו בהקרנת בכורה של "חוף הכרישים עם כריס המסוורת'"

החל מ-3.7, בשעה 19:00 בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ווילד

נשיונל ג'יאוגרפיק מסעיר את מימי האוקיינוס פעם נוספת ביולי השנה עם פסטיבל הכרישים (SHARKFEST) השנתי, אירוע חובה שישחה למסכי הצופים החל מיום שבת, 3 ביולי, 2021 עם הקרנת בכורה של סרט הפתיחה המיוחד "חוף הכרישים עם כריס המסוורת'" שלפניו יוקרן פרק הפתיחה של "כרישים תוקפים" (When Sharks Attack). "חוף הכרישים עם כריס המסוורת'" עוקב אחר כוכב הקולנוע שיוצא למשימת מחקר אישית כדי לברר כיצד אנו יכולים לחיות בהרמוניה עם כרישים. הסרט הדוקומנטרי, שאורכו שעה, הופק על-ידי נוטופיה, החברה שהפיקה את "One Strange Rock" והוא מציג את ולרי טיילור, מומחית לכרישים ופעילת הגנת הסביבה הפועלת למען כרישים מסוג מפרקתן הביניים. ולרי לוקחת את המסוורת' לצלילה לצד כרישים, כדי שיוכל להתפעם ממקור ראשון מיופיים של כרישים אלה. מומחי כרישים חשובים נוספים מצטרפים אליהם בדיון על אמצעי מנע וטכנולוגיות חדשות שיסייעו במניעת מפגשים בלתי רצויים בין כרישים לבני אדם.

כמותג הבר-קיימא המושלם של הרשת, פסטיבל הכרישים מנצח באופן קבוע את המתחרים בזכות תכנים אינפורמטיביים וחדשניים המדגישים את המחקר והשימור של עולם הכרישים. אולם כמו בכל קיץ, פסטיבל הכרישים גם זוכה באליפות בשל תוכן משעשע ומרגש.

במשך שישה שבועות, ימשיך ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק ווילד להפתיע בפסטיבל הכרישים עם תכנים פוערי לסת, אשר יקפיצו מהכיסא וילכדו את מבטו של הצופה, כולל "תקיפת כריש: הסיפור של פייג' ווינטר". תחקיר זה חושף פרטים מעוררי השראה על תקיפתה של הנערה שהמשיכה לאהוב כרישים ולפעול להגנתם גם אחרי פציעתה.

כמו כן, יוקרנו שישה פרקים חדשים בסדרת "כרישים תוקפים", המנסים להבין את השינויים המתחוללים במתקפות כרישים. האם ידעתם מה קורה כאשר שניים מן הטורפים הקטלניים בעולם מתמודדים זה מול זה? תוכלו לדעת אם תצפו ב-"תנין נגד מלתעות". הפרק: "כנופיות כרישים" חושף את המניעים להעדפתם של כרישים למחייה בלהקות ו"כריש ערמומי" סוקר שורה של התקפות כרישים שהתרחשו באוסטרליה.

כבר שמונה שנים ש-SHARKFEST שופך אור על חקר הכרישים ומעניק לצופים הבנה טובה יותר של טורפי העל שוכני האוקיינוסים תוך שהוא מדגיש את יופיים, עוצמתם והמסתורין שלהם. המטרה היא ליידע ולחנך את הצופים בעזרת מידע מדעי המסביר את הטורפים הימיים האימתניים, בין השאר גם בעזרת ראיונות עם פעילים להגנת כרישים.

רשימת המומחים הארוכה שיחלקו השנה את הידע שלהם עם הצופים, כוללת את:

  • פייג' ווינטר,  אשר שרדה התקפת כרישים, מספרת את סיפורה ב- "תקיפת כריש: הסיפור של פייג' ווינטר"
  • ד"ר מייק הייטאוס – ביולוג ימי –  בסרטים:  "תקיפת כריש: הסיפור של פייג' ווינטר"  ו- "תנין נגד מלתעות"
  • לאורה גרסיה ברסיה – ביולוגית סביבתית, בסרט: "תקיפת כריש: הסיפור של פייג' ווינטר"  .
  • מליסה כריסטינה מרקס – ביולוגית ימית, בסדרה "כרישים תוקפים"
  • קרלי ג'קסון – פעילה לשימוש כרישים וצבי ים, בסדרה "כרישים תוקפים"
  • אליסון טאונר  – ביולוגית ימית, בסדרה "כרישים תוקפים"
  • סופומללה רואומה – מנהל פרויקט Oceans Research Foundation, בסדרה "כרישים תוקפים"
  • ד"ר סטיבן קג'ואירה,  מרצה למדעי הביולוגיה ב-Florida Atlantic, בסדרה "כרישים תוקפים"

מצורף בזאת פירוט התכנים המקוריים של פסטיבל הכרישים (התאריכים עשויים להשתנות):

כרישים תוקפים (WHEN SHARKS ATTACK)

בסרט אימה זה מהמעמקים אנו רואים כיצד חופי העולם נשטפים בחרדה כאשר כרישים מחליטים לתקוף, תוך שהם מזעזעים את הקהילה המקומית ומעבירים צמרמורת בגבם של המדענים. מה הגורם להתעוררות הפתאומית? האם אפשר למנוע אותה?

 

חוף הכרישים עם כריס המסוורת' (SHARK BEACH WITH CHRIS HEMSWORTH)

כריס המסוורת' יצא למשימה לחשוף את המדע שמאחורי התנהגות הכרישים ולגלות כיצד בני אדם וכרישים יכולים לחיות זה לצד זה. בעקבות גידול בהתקפות הכרישים בחוף המזרחי של אוסטרליה, המסוורת' בוחן מיני כרישים שונים ואת ההבדלים בהתנהגות במקביל לבדיקת אמצעי מגן וטכנולוגיות שימנעו מפגשים בין כרישים לבני אדם. את כל זאת הוא עושה בעזרתה של פעילת הגנת הסביבה, ולרי טיילור.

כריש ערמומי? (ROGUE SHARK?)

באוקטובר 2018 הזדעזעו איי וויטסאנדיי באוסטרליה בעקבות שורה של התקפות כרישים. מדהים לציין שכל הקורבנות הותקפו באותו קטע קטן של האוקיינוס שגודלו לא עולה על ארבעה מגרשי כדורגל. האם מדובר היה בכריש רוצח סדרתי? או שאולי דבר מה חדש גרם לעימות בין כרישים לבני אדם?

כנופיות כרישים (SHARK GANGS)

במשך שנים נחשבו הכרישים לטורפים הפועלים לבדם, אך לאחרונה גילו המדענים התנהגות חדשה ומפתיעה. בסרט מיוחד זה נחשוף כיצד טורף העל מעדיף להסתובב בחבורות. מה עומד מאחורי התנהגות זאת? האם לכרישים יש חיי חברה? האם הם משתפים פעולה כדי להצליח יותר בצייד שלהם?

תנין נגד מלתעות (THE CROC THAT ATE JAWS)

החל מראשים מסתוריים ששוספו עד מתקפות מארב, המוניות וקרובות אחד-על-אחד, מה קורה כאשר שניים מהטורפים הקטלניים בעולם מתעמתים זה עם זה?

הכרישים הקטלניים ביותר? (WORLDS DEADLIEST SHARKS?)

לכריש הלבן הגדול יצאו מוניטין של המפחיד ביותר בים, אך החוקר ז'אק קוסטו כינה אותו, "המסוכן מכל הכרישים". שני צוותי מומחים צללו לעומק כדי להבין מדוע זן זה של כריש מתמודד על תואר "הכריש המסוכן בעולם"

כרישים תוקפים (SHARK ATTACK FILES)

סדרה גדושת אקשן החוקרת התנהגות מוזרה ומרתקת של כרישים עם צילומים מתקיפות שהתרחשו באמת, אינטראקציות והתנהגויות שתועדו על-ידי אנשי מקצוע או צופים מן הצד. כל פיתול בעלילה מותיר את הצופים סמורים במקומם. מומחים וחוקרים מדעיים מנסים להסביר את ההתנהגויות המוזרות לכאורה המחברות בין אירועים יוצאי דופן.

 

תקיפת כריש: הסיפור של פייג' ווינטר (SHARK ATTACK INVESTIGATION: THE PAIGE WINTER STORY)

פייג' ווינטר הייתה בת 17 בלבד כאשר איבדה רגל וחלק מזרועה בעקבות תקיפה של כריש. המומחים חקרו את הממצאים כדי להבין איזה כריש היה אחראי למתקפה ומה ניתן לעשות בעניין, אם בכלל, כדי למנוע מתקפות עתידיות. למרות כל הסבל שעברה, צעירה מעוררת השראה זאת ממשיכה לאהוב כרישים, נעזרת באנשי מקצוע ונוקטת צעדים אמיצים כדי להתגבר על פחדיה העמוקים ביותר.

הכריש השורי הגדול בעולם (WORLDS BIGGEST BULL SHARK)

המפגש המוזר מ-2012 ניפץ את כל השיאים המוכרים ב-2012. ליד חופי פלורידה, מדען הכרישים, ד"ר ניל המרשלג לכד את הכרישה השורית הגדולה בעולם שאורכה יותר מ-30 מטרים ומשקלה יותר מ-500 ק"ג. המדענים קראו לכרישה "ביג בול" ושחררו אותה לחופשי. הכרישים השוריים נוהגים לסייר לאורך חופי פלורידה, כשהם מפחידים את הרוחצים וכדי לסעוד את ליבם בלהקות דגים עונתיות. שנים רבות הם נחשבו לכרישים הניזונים היטב אבל כיום מאמינים המדענים שמדובר באוכלוסיית ענקים ייחודית. יש רק דרך אחת לברר: להתקרב אליהם ולחקור.

 

קרדיט צילומים: באדיבות ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

 

שתפו את הפוסט!